Pidätkö itseäsi suvaitsevaisena?
Jos kyllä niin miten se näyttäytyy päivittäisessä elämässäsi?
Kommentit (52)
En. En pysty suvaitsemaan persuja tai muita ahdaskatseisia möllyköitä.
En puutu muiden ihmisten tekemisiin vaan pidän huolen omistani. Maailma on täynnä neuvoja jakelevia ihmisiä, mutta hyvin vähän niitä, jotka ovat niitä vailla.
Ennen kuin voin vastata tuohon kysymykseen, meidän pitäisi päästä yhteisymmärrykseen mitä sanalla tarkoitetaan. Avaatko hieman mitä sana mielestäsi tarkoittaa?
En pysty suvaitsemaan suvaitsemattomuutta!
En. En tykkää tyhmistä, äänekkäistä, kommunikaatiotaidottomista, väkivaltaisista, persuista, kokoomuslaisista, itsekkäistä, sovinistisista.. Suvaitsen tosi vähän.
Minun mielestäni kysymyksen asettelu on väärinpäin. Suvaitsevaisuus ei näyttäydy millään tavalla, mutta suvaitsemattomuus näyttäytyy monilla eri tavoilla.
Pidän. Minua ei kiinnosta ystävieni, kumppaneideni tai kenenkään muunkaan poliittinen suuntautuminen, musiikkimaku, maailmankatsomus tai mikään muukaan. Keskustelen asioista mielelläni, mutten koe että minulla olisi oikeutta käännyttää ketään tai arvostella muita mistään paremmuusjärjestykseen asettamisesta puhumattakaan. Koen suhtautuvani uuteen ennakkoluulottomasti. Kaikesta en pidä, mutten sitä juuri näytä.
Pidän. Pystyn kuitenkin tajuamaan, että esim. m**hanmuutossa on myös huonoja puolia. Se on realismia.
Vierailija kirjoitti:
En pysty suvaitsemaan suvaitsemattomuutta!
Olet siis suvaitsematon. Suvaitsevaisuuteen kuuluu myös suvaitsemattomuuden suvaitseminen.
En.
Oman kokemukseni mukaan suvaitsevilla ihmisillä on hyvin vähän ymmärrystä kaikkeen mikä eroaa vähänkin hänen täydelliseksi mieltämästään maailmankuvasta.
Esim. vasemmistolainen "suvaitseva" nuori vihaa oikeistoa, boikotoi kaikkea joka on ristiriidassa hänen maailmankatsomuksensa kanssa, haukkuu vanhempia ihmisiä buumereiksi ja on keskisormen liipasinherkkyydeltään valioluokkaa.
En taida olla. Olen hyvin ennakkoluuloinen ja ajattelen ihmisistä pahaa. En kuitenkaan näytä sitä vaan pyrin kohtelemaan kaikkia reilusti ja tasapuolisesti.
Ohimennen huomautan, etten oikein pidä suvaitsevaisuus-sanasta enkä varsinkaan siitä, millaisia merkityksiä se on viime aikoina saanut. Siitä on tullut joidenkin piirien käyttämä haukkumasana.
En suvaitse pedareita enkä persuja.
Vierailija kirjoitti:
En. En pysty suvaitsemaan persuja tai muita ahdaskatseisia möllyköitä.
Ei logiikka sallikaan suvaitsemattomuuden suvaitsemista, koska se olisi suvaitsemattomuutta.
----> olet suvaitseva
Suvaitsen vain mu tiaisia. Valkoiset ovat pahoja. Varsinkin jos ovat eri mieltä kuin minä.
t. rasmustelija
En.