Onko minulla vain hyvää tuuria, mutta olen asunut helsinkiläisessä lahiökerrostalossa yli 10 vuotta ilman mitään ongelmia naapureiden kanssa?
Tokihan tämä on kohtuullisen hyvä lähiö, mutta ei mikään ökylähiö kuitenkaan.
Niin, ei mitään ongelmaa naapureista koko aikana. Ei edes musiikinjytkettä kuulu. Ei ole naapurikyttääjiä, ei heippalappuja, ei mitään.
Kommentit (7)
Helsingissä asuu ihan tavallisia ihmisiä. Itse asiassa suurin osa on muualta Suomesta muuttaneita. Joten eiköhän se kerrostaloasuminenkin ole ihan samanlaista kuin muuallakin.
Paitsi itä-Helsingissä. Siellä alempi sosiaaliluokka ja Suomen ulkopuolelta muuttaneiden määrä on paljon korkeampi, joka kyllä näkyy asumisviihtyvyydessä ja asuntojen hinnoissa.
t.
Helsinkiin 90- luvulla muuttanut kerrostaloasuja.
Suurin selittävä tekijä lienee se, onko taloyhtiön asunnot yksitysomistuksessa vai onko kyseessä pelkkiä vuokra-asuntoja.
Pk-seudulla asun viidettä vuotta aivan uskomattoman hyvässä ASO-talossa! Ei tosiaan bileitä, ei möykkää, ei wee-tee väkeä kaljatölkkeineen, ei karseita kakaroita huutamassa, ei mitään api nointia. Naapureina normaaleita suomalaisia ihmisiä nuorista pareista eläkeläisiin. Talo uudehko, laadukas, tilava ja todella kohtuuhintainen. Sijainti hyvä ja alue yleisesti hyvä.
En muuta tästä ikinä pois!
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla asun viidettä vuotta aivan uskomattoman hyvässä ASO-talossa! Ei tosiaan bileitä, ei möykkää, ei wee-tee väkeä kaljatölkkeineen, ei karseita kakaroita huutamassa, ei mitään api nointia. Naapureina normaaleita suomalaisia ihmisiä nuorista pareista eläkeläisiin. Talo uudehko, laadukas, tilava ja todella kohtuuhintainen. Sijainti hyvä ja alue yleisesti hyvä.
Kaverini asuu muuten vastaavassa, mutta hänellä kokemus on täysin päinvastainen. Kyseisessä paikassa on jotenkin todella sairas ja kyräilevä ilmapiiri sekä paljon kyttäämistä ja valittamista kaikesta mahdollisesta. Kunpa nuo hyvät ja huonot kohteet voisi tunnistaa jotenkin, niin osaisi varoa niitä huonoja etukäteen. Todennäköisesti ainakin suuri vaihtuvuus on yksi merkki "huonoudesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini asuu muuten vastaavassa, mutta hänellä kokemus on täysin päinvastainen. Kyseisessä paikassa on jotenkin todella sairas ja kyräilevä ilmapiiri sekä paljon kyttäämistä ja valittamista kaikesta mahdollisesta. Kunpa nuo hyvät ja huonot kohteet voisi tunnistaa jotenkin, niin osaisi varoa niitä huonoja etukäteen. Todennäköisesti ainakin suuri vaihtuvuus on yksi merkki "huonoudesta".
Vaihtuvuus ei välttämättä ole merkki huonoudesta. Täälläkin oli yhdessä vaiheessa tosi paljon vaihdosta, mutta se johtui ihan luonnollisista syistä kun asuntonsa uutena hankkineet lähti omistusasuntoihin muutaman vuoden asuttuaan tms. ja tilalle tuli uusia asukkaita. Saattoi siis näyttää pahalta ulkopuoliselle, mutta todellisuus oli ihan toinen.
Lähtökohtaisesti olen havainnut että vanhemmat, kulahtaneet ASO:t on rupusempia myös asukkaiden osalta. Firmoissakin on eroja... Ja mitä lähempänä palveluita, sitä varmemmin on myös häiriöitä asukkaissakin. Sen olen huomannut näissä.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa taloissa on selvästi korkeammat aso-maksut, joten se karsii köyhälistön automaattisesti pois.
En minäkään ole koskaan kärsinyt naapureista. Olen asunut melkein kahdessakymmenessä eri paikassa, joista puolet kerrostaloja ja rivareita. Ei bileitä, kukaan ei valita ja ihmiset tulevat juttelemaan jos esim. istuu pihassa penkillä.