Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukehdun negatiiviseen ilmapiiriin, vie voimat pois.

Vierailija
04.04.2021 |

Vuosia olen jo havainnut negatiivista ilmapiiriä. Ihmiset ovat todella kireitä, suorituskeskeisiä, huonosti käyttäytyviä ja passiivis- aggressiivisia.

Lapset ja teinit puhuvat pelkästään kiroilemalla. Aikuiset urhelijamiehet yhtä negatiivisia ja ikäviä. Ei tee enää mieli mennä mihinkään julkiselle alueelle kun ihmisten puhe on pelkästään pahaa puhumista ja valittamista. Puistossa, ruokakaupassa, kadulla.
Välinpitämättömyys näkyy niin että rappua sotketaan ja siellä myös metelöidään, ei tervehditä.

Ihmisistä paistaa aivan uskomaton itutus vaikka on hyvä työpaikka, perhe ja hyvinvointia. En tiedä halutaanko tahalleen olla tällaisia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että se on ikävää nähdä miten lapsista tulee vanhempiensa versiot.

Ne oppii jo kotona sen kiroilun ja kilpailuhenkisyys.

Silti Suomessa menee aina tasaisen huonosti. Syy on tää negatiivisuus.

Vierailija
2/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa mä oon miettinyt. Ei ihme että meillä on mielenterveys ongelmia paljon. Tää yleinen asenne pitäisi saada muuttumaan. Jotain positiivisuus haasteita voisi hyvin pyöriä päiväkodeissa, kouluissa ja työpaikoilla. Vaikka nää on tietysti negatiivista palautetta saavia, mutta pienen pakon kautta kun joutuu ajatella joskus jotain hyvää voi ihminen ehkä huomata miten hyvä olo siitä tulee itselleen ja muille ja ehkä jatkaa samaa myöhemmin elämässä. Eli älä lannistu, vaan pysy positiivisena ja opeta myös muille sitä. Mä sanon aina moi ja terve naapureille vaikka he eivät vastaa, mutta ehkä jonain päivänä nää ihmiset ymmärtää että ainakin joku on joskus heidät huomioinut, koskaa ei voi tietää mikä ihmisen tausta on, häntä voi vaikka vaan ahdistaa vastata, mutta on hyvä silti saada näitä tilanteita elämään, sillä sellainen voi laskea kynnystä kohdata ihmisiä, kun huomaa että he eivät ole vaarallisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä pas kaa sanon minä tuollaislle ruikuttajille!

Vierailija
4/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin ollut huomaavinani, että somekäytös on hiljalleen lisääntynyt osaksi ihmisten normaalia käyttäytymistä ja ihmisistä tulee koko ajan pinnallisempia ja lyhytjännitteisempiä.  

Vierailija
5/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on oikeasti henkiseltä ilmapiiriltään erittäin ahdistava paikka asua. Ehkä joku Lähi-itä ja entiset itäblokin maat ovat tässä suhteessa pahempia, mutta ainakin lähes kaikissa länsimaissa, joissa olen käynyt, on elämäniloisempi ja ihmisläheisempi ilmapiiri. Ihmiset hymyilevät, ovat aidosti hyväntahtoisia ja monet empaattisia, heihin on helpohkoa tutustua ja periaatteessa parisuhteen löytäminenkin olisi helpompaa.

Toki kaikkialla on tylyjä ja ärsyttäviäkin ihmisiä, mutta Suomessa kylmyys ja vihamielisyys on maan tapa. Tuntuu siltä, että hukkaan elämäni asumalla paikassa, jossa kohtaamiset ihmisten kanssa tuovat hyvin usein vain pahaa mieltä varsinkin näin yksinäiselle ihmiselle.

Pari päivää sitten kohtasin tosin mukavan, hymyilevän vanhemman rouvan, joka jutteli niitä näitä hetkisen Helsingin keskustassa. Tuli hyvä mieli ja se kantaa edelleen. Itse olen yhtä yksinäinen kuin moni ikäihminen. Jotkut harvat ovat tosiaan kivoja kyllä. Kunpa niitä kivoja olisi enemmänkin täällä Suomessa.

Vierailija
6/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on muuttunut maaksi, jossa valittamalla ja vaatimalla saa tahtonsa läpi. Ihmiset ovat omaksuneet asenteen, että kun tarpeeksi hyökkäävällä asenteella olet liikkellä, niin sinua ei kyseenalaisteta.

Vierailija
7/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että käyt juttelemassa jonkun kanssa voinnistasi, jos huomaat pelkkää negatiivista.

Aurinkoinen kevät, valtaosa ihmisistä tarkoittaa toisille pelkkää hyvää ja korona voitetaan rokottamalla. 

Vierailija
8/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan sairaus vie voimat pois joskus. 10 min lukemisen jälkeen luettuani mielenvikaisten juttuja on outo olo.

Vierailija
9/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan sairaus vie voimat pois joskus. 10 min lukemisen jälkeen luettuani mielenvikaisten juttuja on outo olo.

Luen valikoimalla ja etsin yleensä kirjoituksia, jotka huvittavat minua.

Juorut eivät kiinnosta, koska en lue Seiskaa tai iltapäivälehtiä.

Vierailija
10/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on oikeasti henkiseltä ilmapiiriltään erittäin ahdistava paikka asua. Ehkä joku Lähi-itä ja entiset itäblokin maat ovat tässä suhteessa pahempia, mutta ainakin lähes kaikissa länsimaissa, joissa olen käynyt, on elämäniloisempi ja ihmisläheisempi ilmapiiri. Ihmiset hymyilevät, ovat aidosti hyväntahtoisia ja monet empaattisia, heihin on helpohkoa tutustua ja periaatteessa parisuhteen löytäminenkin olisi helpompaa.

Toki kaikkialla on tylyjä ja ärsyttäviäkin ihmisiä, mutta Suomessa kylmyys ja vihamielisyys on maan tapa. Tuntuu siltä, että hukkaan elämäni asumalla paikassa, jossa kohtaamiset ihmisten kanssa tuovat hyvin usein vain pahaa mieltä varsinkin näin yksinäiselle ihmiselle.

Pari päivää sitten kohtasin tosin mukavan, hymyilevän vanhemman rouvan, joka jutteli niitä näitä hetkisen Helsingin keskustassa. Tuli hyvä mieli ja se kantaa edelleen. Itse olen yhtä yksinäinen kuin moni ikäihminen. Jotkut harvat ovat tosiaan kivoja kyllä. Kunpa niitä kivoja olisi enemmänkin täällä Suomessa.

Olen ihan onnellinen etten asu Helsingissä, jossa jouduin käymään lähinnä työmatkoilla. Kireitä ja kiireisiä ihmisiä, joka paikkaan juostaan 😳

Vierailija
11/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakaan tälle palstalle ei kannata tulla, jos haluaa välttää negatiivista ilmapiiriä.

Vierailija
12/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että nyt kun töissäkin ilmapiiri kiristyy korona-ajan myötä niin oma positiivinen asenne, ilo ja nauru kyllä tarttuu muihinkin. Senkin olen huomannut, että jos etsii negatiivisuutta näkee sitä enemmän ja kun alkaa etsimään positiivisuutta, löytää sitä enemmän ja yllättävistäkin paikoista.

Hymyillään kun tavataan!

Vierailija
13/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on vain luonnollinen kehitys sille, että yhteisöllisyyttä on vähennetty ja individualismia korostettu. Kaiken keskiöön on noussut yksittäisen ihmisen tuntemukset ja hänen vaatimukset. Ei osata enää iloita toisten puolesta, vaan koetaan, että toisen menestys on pois itseltään. Toisaalta apua ei kehdata hakea, koska se olisi merkki jostain yksilön heikkoudesta.

Vierailija
14/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Helsinkiä olet liikkunut?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan onnellinen etten asu Helsingissä, jossa jouduin käymään lähinnä työmatkoilla. Kireitä ja kiireisiä ihmisiä, joka paikkaan juostaan 😳

Vierailija
15/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ja viihdyn Helsingissä. Sain Helsingissä parasta mahdollista hoitoa sairaalassa sairastuttuani syöpään ja olin vuosia sairauslomalla. Oli mukavaa, kun pystyi hiljaisena (ts. ei juuri muita ihmisiä eikä tartuntariskiä) aikoina kiertelemään puistoissa ja kasvitieteellisissä puutarhoissa, vierailemaan eri museoissa, käymään kirjastoissa ja Musiikkitalon pienissä konserteissa. Olen noudattanut turvavälejä vuosien ajan ja olin onnekas, kun löysin uuden työpaikan saatuani syövän vuoksi potkut. Monet ystäväni asuvat Helsingissä ja puhelimella tavoitan sukulaiset ja muut ystävät. 

Vierailija
16/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä pas kaa sanon minä tuollaislle ruikuttajille!

Tämä! Tää on just tätä! Ai että kun hyvä esimerkki. Tähän kiteytyy se koko ydin :,(

Vierailija
17/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täsmälleen samaa mieltä.

Vierailija
18/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään itkin kuin pikkulapsi, kaikki tuskat tulivat ulos. Täällä on jo 3 vuotta putkeen ollut pelkkää huonon käytöksen sietämistä. En siedä enää tätä nihkeyttä ja tylyyttä.

Tämä on nyt vaa pikku juttu mutta änään hyvin pitkästä aikaa laitoin ihan viimeisillään raskaana olevalle ystävälle pääsiäis tervehdykset. Vastasi tylysti takaisin että "sovitaanko että kerron sit kun se tulee?"

Ymmärrän kuinka rasittavaa on että kaikki kyselevät ja sillä on herkkä aihe, mutta se ei oikeuta vastaa noin. Ois vaikka vastaamatta jättänyt tai laittais vaa kiitos samoin.

Oisko se voinut edes ystävällisesti ilmaista ittensä?

Vierailija
19/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin toi että melkein kaikki kohtaamiset tuottavat ainoastaan pahamieltä.

Ne kivat ihmiset ovat sitten kuin helmiä.

Vierailija
20/28 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos helsingissä astella lompsisi ihan rennosti ja kiireettömästi kadun vilinässä, niin menisikö maailma raiteiltaan...?

😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi