Voiko seurustelun jälkeen jatkaa vain ystävänä?
Siis pois jää läheisyys, koskettelu, seksi, hellät sanat, jatkuva läsnäolo, impulsiivinen viestittely, yhteiset tavoitteet jne.
Petin exääni (siis nainen) sillä, kun talouteni petti, enkä pystynyt maksamaan muun muassa osuuttani vuokrasta. Hän halusi, että muutan pois ja siirtyisimme ystävyyssuhteeseen. Pääni on ihan sekaisin. Nyt se tuntuu mahdottomalta. Onko kellään onnistunut?
Kommentit (42)
Hädässä ystävä tunnetaan. Pätee edelleen!
Vierailija kirjoitti:
Hädässä ystävä tunnetaan. Pätee edelleen!
Ehkä näin, otan kyllä kunnia-asiana. että maksan jossain vaiheessa ne rästiin jääneet puolikkaat takaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vierailija6611 kirjoitti:
Pettäjän kohta on jäädä yksin :) Ei millään pahalla.
Eihän se pettänyt seksuaalisesti. Lue aloitus paremmin.
Sivusuhde ei ole käynyt edes mielessä. Se, että rahan takia leimattiin petturiksi iski syvältä, enkä edes ensin voinut ymmärtää koko asiaa. Muutamaan muuhunkin koronatilanne on iskenyt. Mulla ei vaan ollut puskureita ja yrittäjänä toimin.
Ap
Ei ole mitenkään yllättävää, että naiset jättävät kun taloudellisesti pyyhkii heikosti.
Sitten kun tulevaisuudessa nainen huomaa verotiedoistasi menestyksen, niin hän ottaa uudelleen yhteyttä. Mutta älä anna hänelle sitten mitään. Hän on roskaa.
Totta kai voi jatkaa ystävinä suhteen päättymisen jälkeen!
Ei tietenkään aina - sehän on kiinni siitä, millainen suhde ja varsinkin ero on ollut.
Erosin joskus -93 silloisesta avokistani. Olimme olleet yhdessä yli seitsemän vuotta. Tiesimme toistemme taustat paremmin kuin kummankaan oma kaveripiirini, sillä esim. ennen oman kämpän ostamistani asuimme lähes vuoden hankalien vanhempieni luona vuokrakämpän mentyä alta. Sinä aikana tuo avokki ehti kyllä kuulla ja nähdä, miten minua kohdeltiin verraten sisaruksiini.
Eromme oli sopuisa. Totesimme yhdessä tulevamme paremmin juttuun (= riitelemättä), kun olemme vain kavereita. Koska kolmansia osapuolia ei eroon sotkeutunut, jatkoi exäni asumistaan kämpässäni siihen asti, kunnes löysi itselleen vuokra-asunnon. "Hoitoja" tuona aikana ei kumpainenkaan saanut kämpille tuoda.
Yhteiset ystävät säilyvät molempien ystävinä. Kummankin vanhempien ja sukujen yms. aiheuttamia v-tutuksia purettiin puolin ja toisin. Porukalla käytiin leffoissa, museoissa, syömässä, biletettiin, mökkeiltiin, sienestettiin ja retkeiltiin jne.- välillä ihan kaksinkin.
Hyvä ystävyys säilyi hänen kuolemaansa asti. Suhteessamme ei seurustellessamme ollut ikinä mitään mustasukkaisuus- tai draamakohtauksia saati valehtelua - eikä mitään perinteisiä mies-/naisrooleja. Kaipa nuo seikat mahdollistivat tuon ystävyyden jatkuvan.
Jos suhde olisi päättynyt toisen löydettyä uuden kumppanin, kovin riitaisasti tai olisin heittänyt ukon pihalle ilman uutta asuntoa, ei meidän ystävyyttämme arvatenkaan olisi ollut.
Olin tottunut "elämään" miesvaltaisissa paikoissa alkaen lukion pitkästä matikasta jatkuen teknisiin opintoihin ja miesvaltaiseen työympäristöön. On niissä omat juttunsa, muttei ainakaan niitä "Ai, kun sulla on ihanan kaunis pusero!" ja tyypin poistuttua "Näittekste miten hirvee kaapu sillä oli päällään?"
N58
Naisena sanoisin, ettei vielä vuoden seurustelun jälkeen kannata odottaa "pelastusoperaatiota". Ehkä sitten kymmenen yhteisen vuoden jälkeen
Jotkut pystyy olemaan avioliiton kun jälkeen ystäviä. Tiedän pariskunnan, joilla oli kolme lasta. Lapset jaettiin ja isällä oli uusi onni, joka pamahti paksuksi. Exä on tämän muksun kummi.
Ystävyys voisi toimia, jos kumpikaan ei ole heti hakemassa uutta suhdetta. Ainakin silloin voisi paremmin ymmärtää eron syyt ja hyvässä tapauksessa oppia suhteesta, ettei tee samoja virheitä uudessa suhteessa. Itse en ole tähän koskaan pystynyt. On se niin kipeää, se ero. N47
Totta kai voi. Ex aviomieheni on ollut paras ystäväni jo 12 vuotta eron jälkeen. Molemmat ollaan uusissa naimisissa tahoillamme, mutta ystävyys jatkuu. Mitään seksuaalista vetoa välillämme ei ole, se loppui jo avioliiton aikana ja oli iso osatekijä eroamiseen. Mutta ollaan muuten todelliset sielunkumppanit.
Voi. Ollaan oltu ystäviä 25 vuotta eron jälkeen. Ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Ex aviomieheni on ollut paras ystäväni jo 12 vuotta eron jälkeen. Molemmat ollaan uusissa naimisissa tahoillamme, mutta ystävyys jatkuu. Mitään seksuaalista vetoa välillämme ei ole, se loppui jo avioliiton aikana ja oli iso osatekijä eroamiseen. Mutta ollaan muuten todelliset sielunkumppanit.
Onko teillä lapsia yhdistämässä. Onko nykyiset puolisot ottaneet asian kyselyittä?
Ap
Musta tuntuu, ettei Ap:n tapauksessa ole eväitä hyvälle ystävyydelle. Ehkä joku hyvänpäivän tuttavuus voisi vielä mennä, eli jutellaan pari kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, ettei Ap:n tapauksessa ole eväitä hyvälle ystävyydelle. Ehkä joku hyvänpäivän tuttavuus voisi vielä mennä, eli jutellaan pari kertaa vuodessa.
Minä näen ystäviä pari kertaa vuodessa. Mitä ihmettä ystävyydeltä oikein odotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvassa tapauksessa toimii. Ja tuo "pysytään ystävinä" on vain keino lievittää eroa sinulle. Ei kumppanisi oikeasti haluaisi olla ystäväsi, vaan pikkuhiljaa vaan lakkaisi vastaavasta viesteihisi.
En ymmärrä tätä. Olen molempien exieni kanssa hyvät ystävät vuosikausien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvassa tapauksessa toimii. Ja tuo "pysytään ystävinä" on vain keino lievittää eroa sinulle. Ei kumppanisi oikeasti haluaisi olla ystäväsi, vaan pikkuhiljaa vaan lakkaisi vastaavasta viesteihisi.
En ymmärrä tätä. Olen molempien exieni kanssa hyvät ystävät vuosikausien jälkeen.
Oletko nykyisin parisuhteessa? Miten selitit asian uudelle kumppanillesi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nykyisin parisuhteessa? Miten selitit asian uudelle kumppanillesi?
Ap
En ole, kukaan meistä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen ystäviä pari kertaa vuodessa. Mitä ihmettä ystävyydeltä oikein odotetaan?
Tätä olen nyt yrittänyt pohtia. Onko ystävyys sitä, että sanoo, ettei ole vihoissaan. Tuntuu tosi vaikealta, että tämän kaiken jälkeen olisi hyvä ystävä exän kanssa. Ehkä tää ajan kanssa jotenkin järjestyy. Nyt vaan ajatukset pörrää päässä.
Jos Ap vielä elättelet toivoa suhteen uudelleen lämmittämisestä unohda asia. Ei ne vaan toimi!
Vierailija kirjoitti:
Jos Ap vielä elättelet toivoa suhteen uudelleen lämmittämisestä unohda asia. Ei ne vaan toimi!
Joo en tiedä. Oon ajatellut jotenkin , että ei se suhde pettänyt vaan mun talous. Nyt kun oon tätä vatvonut alan tajuta, että eihän niitä vaan voi erottaa toisistaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en tiedä. Oon ajatellut jotenkin , että ei se suhde pettänyt vaan mun talous. Nyt kun oon tätä vatvonut alan tajuta, että eihän niitä vaan voi erottaa toisistaan.
Ap
Parisuhde kattaa tosiaan kaiken. Hyvässä ja pahassa. Siksi en ole koskaan siihen mennyt N58
Sivusuhde ei ole käynyt edes mielessä. Se, että rahan takia leimattiin petturiksi iski syvältä, enkä edes ensin voinut ymmärtää koko asiaa. Muutamaan muuhunkin koronatilanne on iskenyt. Mulla ei vaan ollut puskureita ja yrittäjänä toimin.
Ap