Oletko laihduttanut imetysaikana?
Minua kiinnostaisi kuinka se on onnistunut. Itse suunnittelen painonvartioihin menemistä, mutta joku kirjoitti jossain (?!) että kilpirauhanen on poikkeustilassa imetysaikana, ja se heikentää aineenvaihduntaa ja siten vaikeuttaa laihtumista...
Kommentit (2)
Eli 10 pistettä ylimääräistä antoivat painonvartioissa täysimetyksestä. Minua se hieman kummastuttaa, sillä nyt saisin syödä sen mukaan 4 pistettä enenmmän kuin mieheni! Tiedän, että imetys ei ole varsinaista laihdutusaikaa ja että elimistön kuona-aineet saattavat erittyä äidinmaitoon jos laihduttaa nopeasti, mutta edellisellä imetyskerralla laihduin 15 kg muutamassa viikossa laihduttamatta, eli onhan ne kuona-aineet sittenkin mahdollisesti joutuneet äidinmaitoon!
Ja imettäjälle 800g kasviksia päivässä, sanoo pv: n ohje...millä ihmeellä sen saa kasaan kun puolen kilonkin kanssa ongelmia?
Lopetin pari viikkoa sitten imetyksen, lapsi nyt 1-v. Imetysaikana laihdutin n.11kg, tammikuusta alkaen, ja laihdutus jatkuu edelleen. Kyllä imetysaikana voi laihduttaa, mutta mieluiten hitaasti ja monipuolisesti syöden. Pisteitä laskien minäkin olen onnistunut, muutoin imetysaikana olisin varmaan vain lihonut entisestään.