Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yölliseen refluksiin kuolla?

Vierailija
03.04.2021 |

Siltä se ainakin tuntuu. Olen herännyt tukehtumiseen monta kertaa. Joutunut kamppailemaan tosissaan, että saa ilmaa keuhkoihin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sängyn pääpuolta ylöspäin 10-15 cm, se auttoi minulla.

Vierailija
2/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla korotit sänkyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja patjan alle

Vierailija
4/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoja patjan alle

Ok.

Vierailija
5/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ota lääkettä

Vierailija
6/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen korottanut laittamalla palikat sängyn jalkojen alle. Tosin ei ole rukopatjasänky, niin on ehkä tukevammat jalat.

Mulla ei ole refluksia, mutta olen lukenut muista terveysvaikutuksista. Inclined bed therapy.

Vierailija
7/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sieltä nousee ylös kaikenlaista limasta sappihappoihin ym., joten teoriassa kai voisi tukehtuakin. Mutta kokeile tosiaan ensin esim. ilman reseptiä saatavia lääkkeitä (Rennie, Gaviscon, Somac jne. MUTTA EI SAMAAN AIKAAN!) ja perehdy refluksivaivaisen ruokavalioon. Ennen nukkumista ei kannata syödä ainakaan kahteen tuntiin. 

Vierailija
8/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo sama ongelma mutta herään vasta kun oksennan ja vedän oksennuksen keuhkoihin. Näin voi käydä monta kertaa yössä.

Kipu ja paniikki on jotain käsittämätöntä! Lopulta en uskaltanut enää nukkua ede istuvassa asennossa kun pelkäsin noita kohtauksia.

Tiesin että kärsin hoitamattomasta uniapneasta mutta vasta kun sain sopivan maskin 4v sitten osasin yhdistää asiat. Nyt uskallan nukkua jopa muutaman tunnin mutta en ikinä ilman maskia.

Ja ennenkuin kukaan pyytää läskiä laihduttamaan niin painoin 52 kg kun uniapnea todettiin.

Vierailija
9/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota lääkettä

Mulla ainakaan mikään lääke ei edes lieventänyt oireita. Jopa vesi nousi ylös

8

Vierailija
10/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuo sama ongelma mutta herään vasta kun oksennan ja vedän oksennuksen keuhkoihin. Näin voi käydä monta kertaa yössä.

Kipu ja paniikki on jotain käsittämätöntä! Lopulta en uskaltanut enää nukkua ede istuvassa asennossa kun pelkäsin noita kohtauksia.

Tiesin että kärsin hoitamattomasta uniapneasta mutta vasta kun sain sopivan maskin 4v sitten osasin yhdistää asiat. Nyt uskallan nukkua jopa muutaman tunnin mutta en ikinä ilman maskia.

Ja ennenkuin kukaan pyytää läskiä laihduttamaan niin painoin 52 kg kun uniapnea todettiin.

Entä pituus? Hengitäthän luontaisesti nenän kautta?

Vierailija
11/13 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen lääkäri voi auttaa ehkä diagnoosissa, jos lääke ei auta. Minkälainen ruokavalio on ja juomat. Entä voiko välttää vedenjuomista tai mehua ennen vaaka-asentoon menoa, jos vatsaportti ärtyy nesteestä. Laimentaako rennie pahimpina hetkinä vai reseptilääke, onko vatsatyrää kun joillakin voi olla se, entä astmaa tms. Pitäisi kai siis juoda kauan ennen sitä ja pientä suolaista esim leipä +juusto että imeytyy neste. Entä onko sängyn toiseen päähän kohottavaa patjanosaa varalle

Vierailija
12/13 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä pituus? Hengitäthän luontaisesti nenän kautta?

164cm. Päivisin kyllä, yöllä kuorsasin. Hengityskatkot yli 2 min pahimmillaan.

Nenämaskin kanssa nukun suu kiinni.

Vierailija
13/13 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen lääkäri voi auttaa ehkä diagnoosissa, jos lääke ei auta. Minkälainen ruokavalio on ja juomat. Entä voiko välttää vedenjuomista tai mehua ennen vaaka-asentoon menoa, jos vatsaportti ärtyy nesteestä. Laimentaako rennie pahimpina hetkinä vai reseptilääke, onko vatsatyrää kun joillakin voi olla se, entä astmaa tms. Pitäisi kai siis juoda kauan ennen sitä ja pientä suolaista esim leipä +juusto että imeytyy neste. Entä onko sängyn toiseen päähän kohottavaa patjanosaa varalle

9 vastaa.

Juon hyvin vähän, vettä vain ruuan kanssa eli n klo 17 viimeisen tilkan. Nukkumaan klo 22

Ruokavalio kunnossa. Leipää en voi syödä illalla koska viljatuotteet närästää.

Lääkkeet ja sängyn päädyn nostaminen ei auttaneet. Nukun aina kyljelläni joten asentokaan ei ole ongelma. Ei astmaa eikä tyrää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi