Miksi talon olohuoneessa oli rukki?
Miksi ihmeessä joku tuo rukin olohuoneeseen? Teki mieleni lyödä se auton takakontissa olleella kirveellä säpäleiksi. Mutta en kehdannut, kun olin kuitenkin vieraissa. On ihmisillä outoja tapoja. Huh, huh.
Kommentit (39)
Iksi sua jonkun toisen olohuoneen sisutus raapii?
Ehkä heillä joku harrastaa luonnonkuitujen valmistusta? Tai ehkä se oli siellä historiallisena eineenä, nyt koristeena, kun tila aoli?
Ne oli joskus ysärillä sisustustrendi. Toimi silloin. Ei enää nykypäivänä ellei ole ns. vanhan maatalon tyyppinen sisustus.
Kävit vieraissa, ja muijalla oli rukki olohuoneessa? Et taida olla ihan järjissäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä joku harrastaa luonnonkuitujen valmistusta? Tai ehkä se oli siellä historiallisena eineenä, nyt koristeena, kun tila aoli?
Kuka pösilö tuo ruman rukin olohuoneeseen? Se on työväline. Tuotko myös sirpin ja vasaran olohuoneen seinälle? Itse olen onneksi normaali.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pösilö tuo ruman rukin olohuoneeseen? Se on työväline. Tuotko myös sirpin ja vasaran olohuoneen seinälle? Itse olen onneksi normaali.
AP
Lol, aika harva enää rukkia työvälineenä käyttää. Ei ole kaltaisellesi pösilölle tullut mieleen että moni pitää vanhoista antiikkisista tavaroista. Vanhat sirpit ovat hienoja.
Taidat olla joku nuorempi uli..
Onpas outo aloitus.
Tuohan on talonpoikaistyyliä, josta jotkut tykkää. Rukki voi olla jonkun mielestä arvokas muisto menneistä ajoista, ja se on voinut kuulua vaikka omalle mummolle tai isomummolle.
Mielenkiintoisempi kysymys on se, miksi tämä sinua vaivaa? Miksi haluaisit hajottaa toisen ihmisen rukin?
Mahtaako tämä olla provo, tuo "itse olen normaali" kuulostaa vähän siltä.
No, sait minut klikkaamaan otsikkoa ja sitä varmaan tällä hait. Onneksi olkoon.
Onhan ihmisillä vaikka mitä vanhaa. Omillakin vanhemmilla on kotona valtava kaappi, josta piti jalat leikata kun ei mahtunut nykyaikaiseen kerrostaloon. Ja aika paljon se vie tilaa, mutta henk.koht. tykkään siitä kaapista, sitä on isän suku käyttänyt kymmeniä vuosia. Se on oikeasti arvokas ja hieno perintökalu. Ongelma on vaan, että perheeni on asunut aina ahtaasti.
Toinen kalu, josta en niin paljon tykkää, on vanha kiikkustuoli, joka on aina tiellä kun vanhemmat pistivät sen keskelle lattiaa. Kova ja kapea istua, vaikka siinä onkin äidin virkkaama peitto päällä. Sen viehätystä en ole ymmärtänyt.
Sitten voisi pahastua, jos joku toisi hänelle yllätyslahjaksi rukin. Omassa kodissaan jokainen tietenkin sisustaa mielensä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Kun olin lapsi, meillä oli lampaita. Rukki oli nimenomaan "olohuoneessa" eli tuvassa, jossa sitä myös käytettiin. Tupaan pystytettiin myös kangaspuut silloin kun oli tarvis kutoa esimerkiksi uudet matot.
Useimmiten ne koristerukit ovat käyttökunnossa ja niillä voi kehrätä lankaa, jos vain saa hankituksi villoja - sekä pikku opastuksen kehräämisen jaloon taitoon :D.
Osa ihmisistä osaa kehrätä edelleen.
Kyllä itsekin ihmettelen. Varsinkin jos huoneessa ei ole mitään muita kalusteita, tai tyyli on muuten todella moderni. Ehkä se on tosiaan sisustuselementti, tai asukas harrastaa käsitöitä. Aggressioita rukkia kohtaan ei ole😯
Jotkut tuovat irrallisia ovia tai ikkunoita kotiinsa nojailemaan seiniin. Tai tikapuita joita ei käytetä, ne vain nojaavat seinään.
Tää palsta alkaa käydä todella oudoksi.
Olen aina halunnut kokeilla kehräämistä. Veikkaan että nykyinen neulomistrendi laajenee ja kohta ostetaan kehruuvalmiita villoja joista tehdään ensin langat! Rukit on perinteisesti kauniita esineitä eli kyllä sellainen sopii olohuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Meillä ainakin on olohuoneessa työvälineitä, enkä pidä sitä mitenkään outona. Meillä on ainakin tietokoneeni, piano ja takan vieressä hiilihanko. Toisinaan työpöydällä on myös ompelukone.
Olisivatko nämäkin sinulle epänormaalia ja kauhistus?
Enemmän mietin sitä, miksi sinulla on kirves takakontissa.
Niin? Mitä outoa siinä on? Itse osaan kehrätä ja se käy kotioloissa kätevästi rukilla tai värttinällä. Voi tehdä omia lankoja lampaanvillasta tai vaikka koirankarvasta.
Meillä on kirnu ja muitakin vanhoja työvälineitä tuvassa. Vanhat penkit seinustoilla ja iso vanha leivinuuni.
Nyt ne lääkkeet!