Kuinka realistinen lapsihaaveeni on?
Minulla ei mitään tiettyä määrää ole jonka lapsia toivoisin saavani mutta melko paljon 6-15 lasta. Tiesän että tämä on todella paljon mutta pidän lapsista paljon. Olen kuitenkin vasta 17v joten minusta tuntuu että tuo lapsiluku vielä muuttuu realistisemmaksi tuosta, mutta olisi kiva kuulla muiden näkemyksiä asiaan. Onko tuo aivan toiselta planeetalta? Kestääkö naisen elimistö synnyttää noin montaa lasta jos siis muuten aivan terve ihminen kyseessä?
Kommentit (26)
Instassa on nimellä mybabydolls 10 lapsen äiti, vähän alle 40v. Hoikka ja pirteä, lapset onnellisen oloisia. Kyllä joillain onnistuu hyvinkin näköjään. Minulla on "vain" kolme lasta, se on mulle maksimi, minkä jaksan hyvin hoitaa ( nyt jo aikuisia,).
Vierailija kirjoitti:
Instassa on nimellä mybabydolls 10 lapsen äiti, vähän alle 40v. Hoikka ja pirteä, lapset onnellisen oloisia. Kyllä joillain onnistuu hyvinkin näköjään. Minulla on "vain" kolme lasta, se on mulle maksimi, minkä jaksan hyvin hoitaa ( nyt jo aikuisia,).
Ilmainen vinkki: se mikä näkyy instassa, vastaa harvoin todellisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lukemaan lestadiolaisnaisten kokemuksista kertovia kirjoja. Sieltä saa hyvää näkemystä siitä, millaista on synnyttään lapsi toisensa perään vuosikausia.
No ei niitä kannata lukea ne on sellaisia katkeria naisia jotka vain mustamaalaavat lestadiolaisuutta.
Ei välttämättä. Riippuu vähän, mitä lukee. Ja onhan se nyt fakta, että vuosien lapsikoneena oleminen jättää jälkensä. Miksi sitä ei saisi ääneen sanoa?
No kyllä varmaan 15 lasta 20 vuodessa jo jättää, mutta vaikkapa 6 lasta 20 vuodessa voi olla jollekin jättämättä. Toisaalta raskaus voi olla jonkun keholle hyväksi, samoin imetys. Synnytys nyt ehkä sellainen, minä on parhaillaan neutraali, ehkä henkisesti joku hyötyy siitäkin
Onhan noita miehiäkin joilla on noita suurperhehaaveita. Mun mies halusi 12 lasta, mutta taitaa jäädä 4-5 lapseen lopulta ja se taitaa onneksi hänelle sittenkin riittää.
Aika olennaista on pitää riittävä tauko lasten välillä, jotta naisen keho voi palautua ja jokainen lapsi saa varhaislapsuudessa riittävästi huomiota. Jos suunnitelmissa on useita lapsia, on erityisen tärkeää, että pidät terveydestäsi ja kunnostasi huolta. Esimerkiksi ferritiiniarvoa ja hemoglobiinia on hyvä seurata. Foolihaposta olet varmaan lukenutkin. Olennaista on tietenkin myös valita mies, josta on isäksi.
Tuota et usko itsekään. Ei 17v poika ajattele naisen kehoa ja synnytysten vaikutuksia. Jos olet poika, olisit kertonut sen heti alussa etkä vasta sitten, kun joku väittää, ettet ole.