Kyllä lammaspaisti on sitten pahaa!
Kommentit (30)
Assburger kirjoitti:
Viimeksi kun tein lampaanpaistia, leikkelin kaiken rasvan pois.
Ruskistin pannulla voissa ja öljyssä pippurin ja valkosipulin ja persiljan kanssa, laitoin pataan lantun, porkkanan ja sipulin kanssa, pannun huuhteluvesi mukaan ja suolaa sekä persiljasilppua.Haudutin uunissa kypsäksi.
Hyvää oli.
Tuo olisi ollut oikein mainio ruoka ilman sitä lampaanlihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko? En ole syönyt kuin joskus lapsena enkä muista miltä maistuu. Te jotka tykkäätte siitä, miten valmistatte sen? Olisi kiva kokeilla.
Maistuu hieltä.
Sinun ei kannattaisi kokkailla.
En ikipäivänä tekisi lammasta! Pari kertaa olen syönyt lammasta ja maistui hieltä. - se, jolle vastasit
Omituista! Onkohan lampaan lihassa paljon eroja, meillä lampaan paisti on lastenkin herkkua.
(Lihan ostan hallista lihakauppiaalta.)
Jotkut tykkää nahkoista ja kynsistä tehdyistä kananuggeteista. Meitä on moneen junaan. Mä en söisi niitä nuggetteja enkä grillitassuja, mutta lammas on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Omituista! Onkohan lampaan lihassa paljon eroja, meillä lampaan paisti on lastenkin herkkua.
(Lihan ostan hallista lihakauppiaalta.)
Kyllä on eroa ja paha maku tulee teurastuksen ja nylkemisen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko? En ole syönyt kuin joskus lapsena enkä muista miltä maistuu. Te jotka tykkäätte siitä, miten valmistatte sen? Olisi kiva kokeilla.
Maistuu hieltä.
Siinä tapauksessa se ei voi olla pahaa.
Lammaspaisti ja lampaanliha yleensäkin on herkullista. Minulla on muistikuva, että 80-luvulla olisi saanut kebabeissa kunnollista lampaanlihaa, mutta jossain vaiheessa siitä luovuttiin, ainakin täällä Suomessa. Nykyään kaikki kebabit ovat tasalaatuista mössöä. Hyvää toki, mutta ei niin hyvää kuin silloin aikoinaan, ainakin muistikuvien mukaan.
Mutta varsinainen lammaspaisti tosiaan on ääreisasiallisen herkullista.
Voi nam. Sellainen yön yli haudutettu lammas, josta liha vain tippuu luista. Ihan vesi herahti kielelle.
Se haisee ja maistuu hieltä ja virtsalta.
Lampaan liha on parasta. Tietysti pitää osata valmistaa sitä. Urpot voi tehdä karitsaa niin onnistuu helpommin.