Jos olisitte myymässä kt-asuntoa niin tapetoisitteko ja laittaisitteko lattiat uusiksi?
Olisiko parempi antaa olla ja uusi asukas voisi tehdä oman makunsa mukaan?
Itselläni on 70-luvulta asunto (suuret rempat tehty taloyhtiössä), mutta olohuoneessa kissan repimät tapetit.
Kommentit (45)
Myymme lähiaikoina asuntomme (Helsingin lähiössä), mutta emme aio tehdä isoa remppaa. Asunto on hyvälla paikalla, mutta jo hieman kulunut.
Niinpä korjaamme rikki menneet kohdat ja siistimme tarvittaessa yleisilmeen maalaamalla. Lattiaa emme vaihda, se on ehjä, mutta hieman vanhanaikainen.
Eli periaatteena on siistiä asunto myyntikuntoon, niin ettei ole rikkinäisiä kohtia ja kuluneisuutta näkyvissä ja heti silmään pistämässä.
Tehköön uusi omistaja sitten halutessaan kunnon rempan.
Itse olin niin fiksu, että kun ostin tämän uuden kerrostaloasuntoni lähes 20 vuotta sitten ja sain vaikuttaa pintoihin, sanoin että en halua tapetteja ollenkaan. Mulla on siis vain valkoiseksi maalatut seinät. Todella kätevää kun seinät voi vain maalata minkä väriseksi haluaa. On myös helpompi pitää seinät puhtaina kun voi vain pyyhkiä ne puhtaiksi ja tikata mahdolliset reiät. Tapetit ovat kauhea riesa.
Älkää maalatko kaakelimaaleilla kylppäriä. Yhden asunnon olisin ostanut, mutta siellä oli tehty noin. Ehdoton ei.
Aikoinaan kun etsimme taloa, karsiutui todella moni ehdokas pois siksi, kun niistä olisi pitänyt purkaa pyökkiset keittiönkaapit, vuolukivitakka, ruma parketti, hirveät kylppärin laatat pois ja kaikki tapetit pois. Ja kyseessä muutaman vuoden vanhat materiaalit, jotka näkyivät hinnassa. Eli ei mitään järkeä. Ostimme lopulta hyväkuntoisen 70-luvun talon lähes alkuperäisillä pinnoilla, niin sai Ilolla repiä kaikki vanhat pois. Mummon vanha asunto kun myytiin, niin maalattiin myrkynvihreät seinät neutraaleiksi, mutta muuta remonttia ei tehty. Eli ap:lle suosittelen samaa, repaleiset tapetit pois ja maalaus. Loput uudelle asukkaalle.
Minä kyllä pyrkisin välttämään vastakäsiteltyä asuntoa ainakin itselleni, monenlaisia myrkyllisiä haisevia kemikaalipäästöjä pitkäksi aikaa.