Käytetty auto/talo ensimmäiseltä omistajalta. Hyvä vai huono?
Tätä näkee myynti-ilmoituksissa, mutta millä perusteella se muka on hyvä ominaisuus?
Kommentit (9)
Alkuun ehkä ollut tarkempi, mutta tuskin 15-vuotta vanhaa autoa enää pidetään kuin kukkaa kämmenellä ja alkaa korjaamisessa olemaan jos jonkinlaista viritelmää.
Jos edellinen omistaja on viihtynyt talossa tai saman auton omistajana pitkään, se on todennäköisemmin kelvollinen.
Autossa ajallaan tehdyt huollot ovat tosi tärkeä asia, kaikki eivät viitsi pitää omaisuudestaan huolta.
Taloissa kannattaa olla tarkkana tee se itse -viritysten kanssa. Aina eivät remontoijat tiedä, mitä ovat tekemässä, esim. aika moni sutii hengittämättömiä muovimaaleja kaikille puupinnoille.
Vierailija kirjoitti:
usein pikkuviat yms. korjattu.
Ainakin taloissa tuntuu olevan pikemminkin päinvastoin, ei ehkä vanhukset ole enää jaksaneet pitää yllä tai sitten ovat vain tottuneet epäkohtiin.
Autossa hyvä. Omistaja ollut edes jotenkin tyytyväinen ja historia tiedossa.
Talossa huono.
Yleensä omakotitalon ensimmäinen asukas ei tee mitään huoltoja eikä korjauksia, koska "tämähän on uusi".
Sitten toinen omistaja saa vanhan tekniikan ja huolamattomuuden seuraukset itselleen, kovaan hintaan.
Ensimmäinen omistaja yleensä käyttää paremmin ja huolellisemmin.
On tullut huomattua, että vanhempi laadukkaana tunnettu ja yhdellä omistajalla ollut auto on liiankin suosittu. Hirveä määrä tulee yhteydenottoja, kun vaihtaa uudempaan. Ja olenkin autoni hyvin pitänyt ja huoltanut (täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja), siksipä niitä olen pitkään pitänytkin, kun ei ole mitään vikaa ollut. Uuden ostaminen on kuitenkin aika vaivalloista ja kallista. Jos menen autokauppaan, niin aion ostaa auton, en mene sinne renkaita potkimaan, koska en ole kovin kiinnostunut autoista.
Myös asuntoni on ollut sama yli 30 vuotta. Toisin kuin autoissa hinta on noussut koko ajan eli olisi ehkä kannattanut vaihtaa vielä parempaan, mutta en ole viitsinyt, kun olen viihtynyt niin hyvin. N53
No on ollut todennäköisesti paremmalla hoidolla kuin kiertopalkinto.