Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolumni: Pikkupojat laitettiin koulussa pyytämään tytöiltä anteeksi sukupuoltaan

Vierailija
02.04.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ed1ba50c-2cec-4421-85a6-b250b34e4b50

Tähänkö suuntaan Suomessakin ollaan menossa? Voi hyvänen aika noita jutussa esiin nostettuja kommentteja. En enää tunnista tätä maailmaa, elämme Absurdistanissa.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin otsikoksi Ukkolan kolumnin alussa kuvaillun tapauksen, koska pidin sitä pöyristyttävänä. Australiassa tapahtunut tilanne ei kuitenkaan ole suinkaan jutun ainoa "pihvi", vaan siinä otetaan esiin lukuisia suomalaisissa tv-haastatteluissa kuultuja kommentteja aiheesta. Niiden sisältö jos joku on hälyttävää ja suurenkin yleisön kannattaisi olla tietoinen, mitä näissä kiihkofeministiympyröissä puuhastellaan.

Ap

No onko ne nyt kovinkaan radikaaleja verrattuna joidenkin suomalaisten sovinistimiesten "naiset nyrkin ja hellan väliin" tai "naisille pakollinen seksipalvelus" -vaatimuksiin verrattuna?

Miten vertaisit äärifeministien ja äärisovinistien toimintaa ja ajatuksia Suomessa?

Äärifeministien toimintaa ja ajatuksia pidetään hyväksyttävänä ja kannatettavana asiana, äärisovinistien ei. 

Onko täällä yksikään pitänyt kyseistä anteeksipyyntöä kannatettavana asiana?

Vierailija
62/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin otsikoksi Ukkolan kolumnin alussa kuvaillun tapauksen, koska pidin sitä pöyristyttävänä. Australiassa tapahtunut tilanne ei kuitenkaan ole suinkaan jutun ainoa "pihvi", vaan siinä otetaan esiin lukuisia suomalaisissa tv-haastatteluissa kuultuja kommentteja aiheesta. Niiden sisältö jos joku on hälyttävää ja suurenkin yleisön kannattaisi olla tietoinen, mitä näissä kiihkofeministiympyröissä puuhastellaan.

Ap

No onko ne nyt kovinkaan radikaaleja verrattuna joidenkin suomalaisten sovinistimiesten "naiset nyrkin ja hellan väliin" tai "naisille pakollinen seksipalvelus" -vaatimuksiin verrattuna?

Miten vertaisit äärifeministien ja äärisovinistien toimintaa ja ajatuksia Suomessa?

Äärifeministien toimintaa ja ajatuksia pidetään hyväksyttävänä ja kannatettavana asiana, äärisovinistien ei. 

Kovasti aihe menee feministeillä ainakin tunteisiin. -eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauheeta, siis kauheeta. Siis Australiassa, siis kauheeta. Hei kauheeta. Ihan hirveää. Siis mitä ihmettä nyt hei. Siis miksei kukaan tee mitään, siis miksei Sanna puutu tän. Siis miksei meiän hallitus sulje sitä koulua. Kauheet.

Vierailija
64/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät tajua, että saisivat olla kiitollisia, että pojat saavat Australiassa yhä käydä koulua? Tilanteen pahetessa voi käydä niin kuin tytöille Afganistanissa, että koko koulunkäynti kielletään ja suljetaan neljän seinän sisälle. Tosin tyttöjen kohdalla tällainen pieni mitätön ylilyönti toki on hyväksyttävissä, eikä aiheuta mitään tunteiden kuohuntaa.

Mikset ole jo julistamassa feminismiäsi Afganistanissa? 

Mikset itse ole jo pelastamassa Australian poikia paikan päällä vaan öyhötät suomalaisille naisille, joilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä?

Sössönsöö. 

Mitä olet itse tehnyt kehitysmaiden tyttöjen eteen? Ikinä? 

Minulla on ollut kaksi kummilasta kehitysmaissa, molemmat tytöt ovat tuellani edenneet yliopistoon asti. Mitä itse olet tehnyt Australian poikien eteen?

Australia on sivistymaa. Tai ainakin ollut ennen tätä tapausta. 

Ja en usko sinua hetkeäkään 

Toki kukaan ei ole koskaan tehnyt mitään kenenkään eteen, koska sinäkään et ole tehnyt.

Jos et ole itse tähän mennessä auttanut ketään, kannattaa ottaa kummilapsi kehitysmaista nyt. Maksaa noin 30 euroa kuussa ja voi muuttaa kyseisen lapsen koko elämän. On sitäpaitsi melko yleistä, vaikkei ehkä sinun piireissäsi.

Saahan sitä antaa rahansa avustusjärjestöjen pomojen palkkoihin ja yleiseen korruptioon. 

Itse valitsin avustusjärjestön sen mukaan, kuinka suuri osa kerätystä rahasta menee oikeasti lapsien hyväksi. Tämähän on tietoa, joka on saatavilla. Kannattaa vältellä esim. Plan Internationalia, jos ei halua lahjoitustensa menevän pääosin keräyskuluihin.

Vierailija
65/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kauheeta, siis kauheeta. Siis Australiassa, siis kauheeta. Hei kauheeta. Ihan hirveää. Siis mitä ihmettä nyt hei. Siis miksei kukaan tee mitään, siis miksei Sanna puutu tän. Siis miksei meiän hallitus sulje sitä koulua. Kauheet.

Ai sinä olet niitä kuuluisia impiwaaralaisia joita kiinnostaa vain kotimaan asiat?

Vierailija
66/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja mitä uhriutumista. Miesten sukulaisjärjestelmissä tytöt eivät saa edes syntyä. En näe mitään syytä, miksi miehiä ja poikia alistavia käytäntöjä ei saisi olla. Onhan sukunimetkin luotu PAKOLLA ja nyt kehutaan millaista vapautta se on. Myös poikia pitää opettaa alistumaan sukupuolensa takia. Voimme sitten 200 vuoden päästä kehua miten vapaita toimijoita he ovat, kun ihan itte päättävät!

Miehet itse kohtelee naisia kuin saastaa, turha uhriutua. Tämä on sitä oikeaa tasa-arvoa, että poikiakin saa alentaa.

Vierailija
67/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli öyhötät paskaasi lukematta koko juttua? 

Vierailija
68/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja mitä uhriutumista. Miesten sukulaisjärjestelmissä tytöt eivät saa edes syntyä. En näe mitään syytä, miksi miehiä ja poikia alistavia käytäntöjä ei saisi olla. Onhan sukunimetkin luotu PAKOLLA ja nyt kehutaan millaista vapautta se on. Myös poikia pitää opettaa alistumaan sukupuolensa takia. Voimme sitten 200 vuoden päästä kehua miten vapaita toimijoita he ovat, kun ihan itte päättävät!

Miehet itse kohtelee naisia kuin saastaa, turha uhriutua. Tämä on sitä oikeaa tasa-arvoa, että poikiakin saa alentaa.

Koskas LesboAlbasukunimihullu ottaa taas sakset ja pyöränpumput esiin poikalapsia varten? 

Vierailija
69/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuntuu kyl menneen tunteisiin ihan toisessa ääripäässä. 😂😂😂😂

Juu ja en oo mikään femakkohihhuli niin voit jättää haukkuryöpyn antamatta vastaukseksi ja niellä totuuden mukisematta.

Happihyppy vois auttaa siihen maailmantuskaan. Kukaan ei kuallu.

Vierailija
70/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näitten pikkutyttöjenkö vika se sitten oli että poikien piti pyytää anteeksi?!

Vierailija
71/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menstruaalista pahoivointia.

Vierailija
72/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet saanut apua oppimisvaikeuksiisi. On varmasti tosi vaikeaa, jos sisälukutaito on tuolla tasolla. Voimia!

Vierailija
73/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ap:n mielestä siis suomalaisten naisten pyytää häneltä kollektiivisesti anteeksi sitä, että joku yksittäinen australialainen nainen oli laittanut pojat pyytämään anteeksi sukupuolensa tekoja?

Tästähän voisi lähteä käyntiin megalomaaninen anteeksipyyntöjen vyöry, kun jokainen pääsisi pyytelemään anteeksi kaikkien niihin viiteryhmiin, joihin itse kuuluu tekoja. Menisi loppuelämä rattoisasti.

En tiedä mitä ketjua luet jos tuollaista on tullut vastaan.

Vierailija
74/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät tajua, että saisivat olla kiitollisia, että pojat saavat Australiassa yhä käydä koulua? Tilanteen pahetessa voi käydä niin kuin tytöille Afganistanissa, että koko koulunkäynti kielletään ja suljetaan neljän seinän sisälle. Tosin tyttöjen kohdalla tällainen pieni mitätön ylilyönti toki on hyväksyttävissä, eikä aiheuta mitään tunteiden kuohuntaa.

Meillä on täällä Suomessa, meidän yhteiskunnassamme näitä mm. Afganistanista tulleita tyttöjä ja naisia, jotka ovat lähes suljettuna neljän seinän sisälle.

Mitä sinä feministinä olet tehnyt heidän oikeuksiensa eteen?

Et mitään, sulkenut silmäsi ja korvasi ja huutanut kahta lujempaa, miten vain suomalaiset miehet ovat sortajia ja alistajia.

Sellaista feminististä tunteen kuohuntaa!

Kyllähän näitä Suomeen turvaan päässeitä olen melko suurista maksamistani veroista päässyt tukemaan. Joka joulu lahjoita myös sata euroa tärkeäksi kokemaani kehityskohteeseen. Useamman kerran valinta on kohdallani osunut Afganistanin tytöille, tosin kahtena viime vuonna olen tukenut Jemenin nälkää näkeviä lapsia sukupuoleen katsomatta.

Nyt, kun olen jo melko laajasti esitellyt sitä, mitä itse olen tehnyt, nyt on sinun vuorosi kertoa, miten olet toiminut maailman epätasa-arvoisuuksien poistamiseksi. Kyllähän varmaan olet edes joskus jotain tehnyt?

Vierailija
75/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuntuu kyl menneen tunteisiin ihan toisessa ääripäässä. 😂😂😂😂

Juu ja en oo mikään femakkohihhuli niin voit jättää haukkuryöpyn antamatta vastaukseksi ja niellä totuuden mukisematta.

Happihyppy vois auttaa siihen maailmantuskaan. Kukaan ei kuallu.

onhan se ihan useamman hymiön paikka, kun 12-vuotiaita poikia alistetaan.

tulen seuraavaan ketjuun viljelemään hymiöitä, kun itket pelkääväsi kulkea öisellä kadulla 

Vierailija
76/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näitten pikkutyttöjenkö vika se sitten oli että poikien piti pyytää anteeksi?!

Ei, vaan feministien. 

Vierailija
77/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on täällä Suomessa, meidän yhteiskunnassamme näitä mm. Afganistanista tulleita tyttöjä ja naisia, jotka ovat lähes suljettuna neljän seinän sisälle.

Et mitään, sulkenut silmäsi ja korvasi ja huutanut kahta lujempaa, miten vain suomalaiset miehet ovat sortajia ja alistajia.

Kyllähän näitä Suomeen turvaan päässeitä olen melko suurista maksamistani veroista päässyt tukemaan. Joka joulu lahjoita myös sata euroa tärkeäksi kokemaani kehityskohteeseen. Useamman kerran valinta on kohdallani osunut Afganistanin tytöille, tosin kahtena viime vuonna olen tukenut Jemenin nälkää näkeviä lapsia sukupuoleen katsomatta.

Nyt, kun olen jo melko laajasti esitellyt sitä, mitä itse olen tehnyt, nyt on sinun vuorosi kertoa, miten olet toiminut maailman epätasa-arvoisuuksien poistamiseksi. Kyllähän varmaan olet edes joskus jotain tehnyt?

Raha, raha, raha... Sillä olet ostanut itsellesi puhtaan omantunnon?

-ohis

Vierailija
78/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu ilmiannettu

Kiitos! Tulemme poistamaan keskustelun. Tv. Adolf-setä Saksasta

Vierailija
79/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö sinun ihmetytä, että joku Australian sekoilu nostetaan tällä tavoin esiin suomalaisessa lehdessä? Nosto on tehty ilmeisesti täysin epäpoliittisesti ja sitoutumattomasti 🙄 ja hyvin näyttää uppoavan.

Vierailija
80/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha, raha, raha... Sillä olet ostanut itsellesi puhtaan omantunnon?

-ohis

Niin, rahalla pystyy auttamaan. Sillä saa kouluja, oppimateriaaleja, ruokaa, lääkkeitä yms. Ihan konkreettista apua siis.

En pidä keski-ikäisenä perheenäitinä realistisena vaihtoehtona lähteä itse paikan päälle auttamaan näihin maailman ikävimpiin loukkoihin, eikä minulla ole siihen edes haluja. Rahalla pystyn silti auttamaan ja sitä on minun helpointa ansaita täällä Suomessa.

Kerrotko nyt vihdoin, miten itse autat maailman hädänalaisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä