Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein elämäni virheen kun tulin töiden perässä pääkaupunkiseudulle

Vierailija
02.04.2021 |

Joo, olen nyt 15 vuotta ollut keskituloinen veronmaksaja. Yhteensä menee 30 % tuloista enkä itse tietenkään saa tukia. Eli olen siis kunnon kansalainen. Ja syvästi onneton. Kadun joka päivä päätöstäni ja mietin, että olisi pitänyt ottaa riski kotiseudulla, joka sekään ei edes mitään periferiaa ollut, ja katsoa että olisinko saanut kuitenkin elämän siellä järjestymään.

Nyt en näe keinoa pääsyä sinne takaisin ellen heittaydy täysin tyhjä päälle eli työttömäksi. Ja oman alan työpaikkoja ei juurikaan ole ollut. Eikä ole paikkaa mihin palata. Lottovoitto voisi mut pelastaa, muita keinoja en itse näe.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noinkin hyvät tulot niin on varaa kunnon asuntoonkin

Paitsi niillä, jotka laittavat rahansa päihteisiin ja pelikoneisiin.

Vierailija
102/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on vanha kalastajakylä periferiassa josta vihreät yrittävät saada pariisin rahtaamalla se täyteen afrikkalaisia. Muutos on 30 vuoden aikana ollut järisyttävä ja tahti on kiihtyvä, valitettavasti. Onko tästä ulospääsyä?

Onhan täällä mukavampi elää iloisten afrikkalaisten kanssa, kuin kiukkuisten ja paikkaa vihaavien maalaisten.

No, toivottavasti kohdallesi ei osu epähuomiossa pesäpalloa harjoittelevia iloisia (krhm) afrikkalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noinkin hyvät tulot niin on varaa kunnon asuntoonkin

Ohis, mutta edelleen: 45k vuodessa on noin 2400 kuussa. Katsopa seuraavaksi asuntojen hintoja täällä. Ei sillä irtoa kantakaupungissa mitään tai ok- taloa edes radanvarresta.

Vierailija
104/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin sukulaisen kanssa vaihtokaupat ja saatiin ikivanha matkailuauto. Vie varmaan 15 l satasella.

Muutettiin vuosi sitten mökille asumaan ja tajuttiin tämähän on elämää.

Syödään järvikalaa ja ikkunan pielinen on täynnä taimia.

Ostettiin 3 kasvihuonetta ja saadaan ne ängetty täyteen.

Kerran 2 kk pitää käydä konttorilla.

Löhdetään edellisenä iltana matkailuautolla. Parkkeerataan työpaikan autotalliin, kustannus polttoaineen jälkeen 0 e.

Työpäivän jälkeen lähdetään takas.

Asunto tyhjennettiin kesällä ja vuokrattiin. Mökki ja asunto oli velattomia, enpä tiedä mitä rahalla teen.

Kesälomalla mennään matkailuautolla pitkin Suomea. Ja ollaan mökillä.

Vierailija
105/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan Helsinkiin eikä mihinkään muuhunkaan suurkaupunkien.

Ihmisiä on mutta, missään ei ole ihminen niin yksin kuin suurkaupungissa. Helsinki on tyly, kylmä ja stressaavaa kaupunki. Ei pienintäkään inhimillisyyttä.

Käydä voi, mutta se on siinä sitten.

Vierailija
106/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta muualle, turha ulista. Keskituloisena saat hetken ansiosidonnaista jos et löydä töitä heti. Ja jos ei ihan oman alan töitä löydy, voitko tehdä muuta? Helvettiäkö täällä katkeroidut?

Miksi kommentoit itse noin katkerana?

Vierailija
107/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähny joskus painajaista : Asun Helsingissä, pyrin sieltä kiivaasti pois, mutta juutun joka paikkaan.

Herään hiestä likomärkänä 🤯.

Onneksi oli vaan unta. Ihan vieläkin puistattaa.

Ennen koronaa kuului stadilaisten suusta jatkuvasti : " ELÄMÄÄ ON VAIN KEHÄ KOLMOSEN ALAPUOLELLA ".

Ikävä kyllä nyt on täysin TOISINPÄIN 😹🦌.

Stadilaiset kärvistelevät koronan kourissa. Siellä olivat kuin rotat kolossaan. Toista se on täällä missä on tilaa ja avaruutta, saa mennä joka suuntaan, VAPAASTI. Ja luonto, se on lähellä, tuossa ikkunan takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme