Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein elämäni virheen kun tulin töiden perässä pääkaupunkiseudulle

Vierailija
02.04.2021 |

Joo, olen nyt 15 vuotta ollut keskituloinen veronmaksaja. Yhteensä menee 30 % tuloista enkä itse tietenkään saa tukia. Eli olen siis kunnon kansalainen. Ja syvästi onneton. Kadun joka päivä päätöstäni ja mietin, että olisi pitänyt ottaa riski kotiseudulla, joka sekään ei edes mitään periferiaa ollut, ja katsoa että olisinko saanut kuitenkin elämän siellä järjestymään.

Nyt en näe keinoa pääsyä sinne takaisin ellen heittaydy täysin tyhjä päälle eli työttömäksi. Ja oman alan työpaikkoja ei juurikaan ole ollut. Eikä ole paikkaa mihin palata. Lottovoitto voisi mut pelastaa, muita keinoja en itse näe.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vinkkiä mitä tehdä etätyönä... Sun täytyy ap ihan itse luoda elämäsi. Itseäni ei huvita neuvoa tuollaista valittajaa

Vierailija
22/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on nykyään roskainen, linnunpaskainen mamula

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi, kylläpä harmittaa puolestasi. NOT! Rahan kiilto silmissä olet sinne mennyt, ja rahan kiilto silmissä sinne jäät. Ja nyt kehtaat kitistä, että et vaan voi lähteä. Olet saamaton tylsäpää, ja ansaitset elämäntilanteesi. 

Vierailija
24/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa te jotka asutte radanvarressa että viihdyttekö. Miksi viihdytte. Mikä täällä on hyvää?

Ap

Itse asun radanvarressa mutta liian kaukana hikistä. En viihdy täällä, mutta haluaisin asua toisella paikkakunnalla radanvarressa ja erilaisessa asunnossa. Tässä kaupungissa on vikana eniten ikävät ihmiset.

Vierailija
25/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi, kylläpä harmittaa puolestasi. NOT! Rahan kiilto silmissä olet sinne mennyt, ja rahan kiilto silmissä sinne jäät. Ja nyt kehtaat kitistä, että et vaan voi lähteä. Olet saamaton tylsäpää, ja ansaitset elämäntilanteesi. 

Äläpä ilkeile. Sunkin tuet maksetaan töitä tekemällä.

Ap

Vierailija
26/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy asuntosi ja muuta maalle tekemään etätöitä. Sulle jää 100 000 vielä rahaa tilille, kun vaihdat kerrostalo kolmion omakotitaloon.

Keskituloinen, eli tienaan noin 45000 vuodessa. Ei mulla ole kolmiota pk-seudulla. Ekat 6 vuotta tein määräaikaisuuksia ja asuin vuokralla. Mulla on pieni asunto josta velkaa ja jonkin verran säästöjä. Työni ei ole etätyötä.

Olisko vinkkiä mikä homma on aina etänä. Mulla on fm tutkinto.

Katso LinkedInistä kiinnostavia työpaikkoja ja niissä kyllä lukee ilmoituksessa, jos on etätyömahdollisuus. Oikotien työpaikoissa voit laittaa hakuehdoksi työpaikat, joissa on etätyömahdollisuus.

Vierailija
27/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen nyt 15 vuotta ollut keskituloinen veronmaksaja. Yhteensä menee 30 % tuloista enkä itse tietenkään saa tukia. Eli olen siis kunnon kansalainen. Ja syvästi onneton. Kadun joka päivä päätöstäni ja mietin, että olisi pitänyt ottaa riski kotiseudulla, joka sekään ei edes mitään periferiaa ollut, ja katsoa että olisinko saanut kuitenkin elämän siellä järjestymään.

Nyt en näe keinoa pääsyä sinne takaisin ellen heittaydy täysin tyhjä päälle eli työttömäksi. Ja oman alan työpaikkoja ei juurikaan ole ollut. Eikä ole paikkaa mihin palata. Lottovoitto voisi mut pelastaa, muita keinoja en itse näe.

No etkös tuossa vastannut juuri itsellesi: oman alan työpaikkoja ei ole ollut siellä maalla. 

Kysymys on siis lähinnä nyt, että haluatko heittäytyä työttömäksi ja sovittaa elintasosi sen mukaisesti, tai jatkaa työssäkäyvänä ja veronsa maksavana yhteiskunnan jäsenenä. Voisitko ajatella lisäkouluttautumista että pääsisit eteenpäin?

Vierailija
28/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei siis teilläkään mitään keinoa päästä pois. Muuta pois. Joo. Työttömäksi ja kelan tuille. Ehkä palstalaisille niin tuttua että suosittelevat muillekin. Sen todennäköisesti teenkin. Yksi nettomaksaja vähemmän.

Ap

Suomessa on muitakin kaupunkeja kuin Helsinki, joissa on töitä. Katsele niitä

Vierailija
29/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman virheen tein minäkin nuorena. Tosin minä korjasin sen ja muutin pienemmälle paikkakunnalle.

Töitä löytyy melkein saman verran, mutta asuminen paljon halvempaa.

Vierailija
30/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 000 euron bruttotuloilla on varaa asua lähellä Helsingin kantakaupungia, josta pääsee kävellen tai pyöräillen harrastuksiin ja voi elää mukavaa elämää. Vantaa, Kerava ja Järvenpää kaikki on duunarikaupunkeja joista paetaan mökeille viikonlopuksi, ei niissä ole mitään elämää itsessään. Pelkkää ahdasta nukkumalähiötä.

Vierailija
31/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko vinkkiä mitä tehdä etätyönä... Sun täytyy ap ihan itse luoda elämäsi. Itseäni ei huvita neuvoa tuollaista valittajaa

Vadtauksesi kertoo sen miten helppo on heitellä kommenttia etätyöstä, mutta kun alkaa miettimään että mikä ala ja koulutus todella lähtökohtaisesti aina tarjoaa etätyömahdollisuuden, niin se onkin vaikeaa. Sinäkään et siis tiedä. En tiedä minäkään.

Ap

Vierailija
32/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vadtauksesi kertoo sen miten helppo on heitellä kommenttia etätyöstä, mutta kun alkaa miettimään että mikä ala ja koulutus todella lähtökohtaisesti aina tarjoaa etätyömahdollisuuden, niin se onkin vaikeaa. Sinäkään et siis tiedä. En tiedä minäkään.

Ap

Koodaus voi olla usein etähommaa. Mutta koodariksi ei välttämättä aleta niin vaan.

Vierailija
33/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oletko 15 vuotta asunut nyt sit siellä?

Vierailija
34/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seutu on niin iso, että aloin ihmetellä, mikset muuttaisi täällä jonnekin muualle, vaikka maaseutumaiseen paikkaan. Eihän sun ole pakko juuri siinä nykyisessä kaupungissa asua, jos et tykkää. Työssäkäyntialue on täällä kuitenkin todella laaja.

Vierailija
35/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 000 euron bruttotuloilla on varaa asua lähellä Helsingin kantakaupungia, josta pääsee kävellen tai pyöräillen harrastuksiin ja voi elää mukavaa elämää. Vantaa, Kerava ja Järvenpää kaikki on duunarikaupunkeja joista paetaan mökeille viikonlopuksi, ei niissä ole mitään elämää itsessään. Pelkkää ahdasta nukkumalähiötä.

Täh. Tuo tekee nettona noin 2400 kuussa. Lainakatto mulle oli 120000 kuin hain lainan vakinaistamisen jälkeen. Siitäkin jo vuosia. Ei edes silloin päässyt tuolla summalla minnekään Käpylään. Mulla oli säästöistäni 10 % takaus eikä muuta velkaa. Ei muita auttajia.

Vierailija
36/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hupaisaa että maaseudun pikkukaupungista saa ostettua kaksion kahdellalymmenellätuhannella ja Helsingissä sama maksaa teilusti kymmenenkertaisesti.

Vierailija
37/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei siis asukaan Pk-seudulla vaan kehyskunnissa. Oma ehdotukseni on joko muutto Pk-seudulle Espooseen tai Helsinkiin tai ryhtyä katselemaan töitä muualta Suomesta.

Itse muutin Kalasatamaan ja tykkään kovasti, koska voin kävellä töihin ja katsella nytkin partsilla merelle. Eilen kävin tuossa laiturilla eka kerran ongella. Ja nyt sain venepaikankin Kulosaaresta, paatti vielä puuttuu.

Vierailija
38/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotikunnassasi ei ollut töitä, niin mitä vaihtoehtoja sinulla olisi ollut? Jos vaihtoehto olisi jäänyt sinne asumaan tuilla, niin teit oikean ja ihailtavan päätöksen.

Kyllä 45k palkalla elää pk-seudulla. Helpompaa se tietysti on, jos ei asu yksin.

Vierailija
39/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samassa jamassa, joskin syntyperäinen helsinkiläinen. Kaipaan pohjoiselle paikkakunnalle, jossa sukuni asuu. Siellä ei ole töitä, vakituisista puhettakaan. Siellä on kuitenkin niitä ihmisiä ja asioita, jotka ovat minulle tärkeitä. Oma suunnitelmani on kerätä säästöön mahdollisimman paljon rahaa alkuun ja hypätä yrittäjäksi tai kouluttautua terveydenhuollon alalle, koska vanhuksia kylässä on hoidettavana paljon ja siihen liittyviä palveluita.

Entäpä opettajan työ jollakin lisäkoulutuksella tai kunnalliset pestit?

Vierailija
40/107 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on nykyään roskainen, linnunpaskainen mamula

Tämä on niin totta kuin olla osaa. Jo tuolla 15 vuoden perspektiivillä tilanne on mennyt koko ajan huonommaksi ja sama suuntaus jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan