Sivut

Kommentit (1072)

Vierailija

Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Ei kukaan nosta eläkettä yli 4000 EUR ja etenkään ei nosta sitä palkkansa päälle koska eläkeläinen ei edes saa palkkaa.

Voi tätä tyhmyyden määrää !!!

No ihan varmasti nostaa. Eläkettä saa nostaa tietyn iän ylittäessään ja silti saa käydä ainakin osa-aikaisesti töissä (omat vanhempani tekevät 3 ja 4 päiväistä viikkoa)

No ihan varmasti ei nosta eivät edes vanhempasi.

Kyllä eläkeläinen saa käydä töissä ihan niin pitkään kuin huvittaa, jos töitä vain löytyy.   Myönnettyyn eläkkeeseen se ei vaikuta yhtään.  Ainoa, mikä siihen vaikuttaa, on sitten verotus.  Se voi nousta aika isoksikin, kun tulot kasvaa.  Ja saa käydä ihan kokopäivätöissä, ei siinä ole mitään rajaa.

Itse kävin töissä vielä eläkkeen päällekin jonkun aikaa, ja sitten myös jonkun aikaa vielä osa-aikaisena.  Jaksoin hyvin.  Eläke tuli sen suuruisena kuin se oli myönnetty, ja siihen vielä palkka päälle.  Mutta verottaja kahmaisi sitten aika mukavasti.

Ja jos tekee töitä 68-vuotiaaksi asti, se nostaa vielä sitä eläkettäkin.  Sen jälkeen saadut palkkatulot ei vaikuta enää eläkkeeseen.

Olet oikeassa mutta ei ole tästä maailmasta että saisi 4000 euroa eläkettä palkkatulojen päälle, teoriassa olisi mutta ei sellaisia monia ole tuskin ainuttakaan-

Tällä hetkellä yli 4000e kuukausieläkettä maksetaan 9000 naiselle ja 33500 miehelle. Tämä tarkoittaa että yhteensä 42500 eläkeläistä nostaa yli 4000e kuukausieläkettä. Eiköhän noista 40 000 ihmisestä muutama ole työelämässäkin vielä...

Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihan hyvätuloinen enkä paljoa valitakaan, mutta kyllä itsekin ihmettelen sitä että edelleen työssä käyvät vanhempani jotka ovat eläkeiän täyttäneitä, nostavat pelkkiä eläkkeitä tuhansia euroja, oman nykyisen palkkansa päälle.

Minimieläkkeet on tosi pienet niille köyhille eläkeläisille, mutta noita ökyeläkkeitä voisi munkin mielestä rajata. Ei tunnu jotenkin kohtuulliselta että porukka nostaa 4000 euroa (tai paljon yli) kuussa pelkkää eläkettä kun edes sairaanhoitaja ei pääse noille tuloille.

Katso täältä eläkkeiden suuruudet. Ökyeläkkeitä ei juuri ole.
https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/elaketurva/elakkeensaajien-tu...

Ei niitä ole ehkä prosentuaalisesti paljon, mutta jos laskee yhteen kaikki yli 3000e kuukausieläkettä nostavat naiset niin on heitäkin jo 33,500. Miehiä jotka tienaavat vähintään 3000e kuukausieläkettä on 84,500. Eli yhteensä meillä on 118 000 eläkeläistä joiden kuukausieläke on vähintään 3000 euroa.

Eli kyllä noita suuria summia maksetaan ihan törkeät määrät joka kuukausi. Toki pieniäkin eläkkeitä nostetaan paljon, mutta tässä en näekään niin suurta moraalista ongelmaa.

Ei 3000 eläke ole kovin suuri, itsekin saan sen verran, työuraa kylläkin on yli 40 vuotta,

No 3000 tuntuu kyllä aika suurelta kun se on enemmän kuin monen bruttopalkka!

Brutto se minunkin 3000 on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Moni eläkeläinen asuu isossa omakotitalossa, joten hyvä että joutuvat jotain siivouksesta maksamaan. Lapsiperheitä asuu kaksioissa ja kolmioissa.

Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Ei kukaan nosta eläkettä yli 4000 EUR ja etenkään ei nosta sitä palkkansa päälle koska eläkeläinen ei edes saa palkkaa.

Voi tätä tyhmyyden määrää !!!

No ihan varmasti nostaa. Eläkettä saa nostaa tietyn iän ylittäessään ja silti saa käydä ainakin osa-aikaisesti töissä (omat vanhempani tekevät 3 ja 4 päiväistä viikkoa)

No ihan varmasti ei nosta eivät edes vanhempasi.

Kyllä eläkeläinen saa käydä töissä ihan niin pitkään kuin huvittaa, jos töitä vain löytyy.   Myönnettyyn eläkkeeseen se ei vaikuta yhtään.  Ainoa, mikä siihen vaikuttaa, on sitten verotus.  Se voi nousta aika isoksikin, kun tulot kasvaa.  Ja saa käydä ihan kokopäivätöissä, ei siinä ole mitään rajaa.

Itse kävin töissä vielä eläkkeen päällekin jonkun aikaa, ja sitten myös jonkun aikaa vielä osa-aikaisena.  Jaksoin hyvin.  Eläke tuli sen suuruisena kuin se oli myönnetty, ja siihen vielä palkka päälle.  Mutta verottaja kahmaisi sitten aika mukavasti.

Ja jos tekee töitä 68-vuotiaaksi asti, se nostaa vielä sitä eläkettäkin.  Sen jälkeen saadut palkkatulot ei vaikuta enää eläkkeeseen.

Olet oikeassa mutta ei ole tästä maailmasta että saisi 4000 euroa eläkettä palkkatulojen päälle, teoriassa olisi mutta ei sellaisia monia ole tuskin ainuttakaan-

Tällä hetkellä yli 4000e kuukausieläkettä maksetaan 9000 naiselle ja 33500 miehelle. Tämä tarkoittaa että yhteensä 42500 eläkeläistä nostaa yli 4000e kuukausieläkettä. Eiköhän noista 40 000 ihmisestä muutama ole työelämässäkin vielä...

Sehän on hienoa, ei kai kenelläkään tuota vastaan ole mitään.

Vierailija kirjoitti:
Moni eläkeläinen asuu isossa omakotitalossa, joten hyvä että joutuvat jotain siivouksesta maksamaan. Lapsiperheitä asuu kaksioissa ja kolmioissa.

Noinhan asioiden pitää ollakin. Siivoukset ovat nuorten perustamien yritysten työtä, niinhän markkinatalous toimii. Vain idiootit sellaista vastustavat.

Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
<<Mutta en osallistu vanhempien enkä puolison vanhempien hoitoon.>>

Ei kai sinua ole kukaan pyytänytkään. Vanhukset eivät ensinnäkin tarvitse hoitoa (tiedän koska itse olen 75 vuotias). Sairauksiin meillä saa hyvin hoitoa. Pysytelkää nuoret erossa meidän vanhempien elämästä, eikö teillä ole omaa elämää kun pitää vanhempien elämään sekaantua.

Kodinhoitajat ei ainakaan siivoa eli yksityiseltä siivousfirmalta on ostettava kodin lattioiden imurointi ja pesu ja muu siivous. Hyvä, että teillä on kaikilla rahaa. Mitä isompi koti sen kalliimpaa on siivouspalvelut. Meillä vanhemmat höpöttää jo nyt, että ei heillä ole rahaa, mutta omakotitaloon, mökkiin ja ulkomaanmatkoihin on.

Sano "Turpa kiinni fossiili"

Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:

Ei kai sinua ole kukaan pyytänytkään. Vanhukset eivät ensinnäkin tarvitse hoitoa (tiedän koska itse olen 75 vuotias). Sairauksiin meillä saa hyvin hoitoa. Pysytelkää nuoret erossa meidän vanhempien elämästä, eikö teillä ole omaa elämää kun pitää vanhempien elämään sekaantua.

Ei näytä pärjäävän, tarvitaan apua, kun on lonkkaleikkausta ja muuta. En tiedä miksei kodinhoitajat tule vai eivätkö halua maksaa.

Voisit kysyä heiltä jos asia kiinnostaa, ei me täällä Vauva foorumilla tiedetä.

Vierailija

Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Noinhan asioiden pitää ollakin. Siivoukset ovat nuorten perustamien yritysten työtä, niinhän markkinatalous toimii. Vain idiootit sellaista vastustavat.

En usko, että 1000 euroa eläkettä saavatkaan vastustavat, kun kerrostalossa voi tulla häätö, jos ei asuntoa siivota. Alle 1257 eläkettä saavat saavat palveluseteleitä kaupungilta, joilla siivouksesta saa alennusta, mutta maksettava silti on.

Vierailija kirjoitti:
Jos Putin päättää pönkittää suosiotaan kotimaassa liittämällä Suomen provinssin takaisin emämaan yhteyteen, menkööt eläkeläiset vastaan. Heillä on täällä eniten menetettävää.

Ei me mennä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En usko, että 1000 euroa eläkettä saavatkaan vastustavat, kun kerrostalossa voi tulla häätö, jos ei asuntoa siivota. Alle 1257 eläkettä saavat saavat palveluseteleitä kaupungilta, joilla siivouksesta saa alennusta, mutta maksettava silti on.

Sitä en tiedä kuka myy nurmikon leikkauspalveluita omakotitaloissa asuville.

Vierailija

Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:

Ei näytä pärjäävän, tarvitaan apua, kun on lonkkaleikkausta ja muuta. En tiedä miksei kodinhoitajat tule vai eivätkö halua maksaa.

Voi olla, että kodinhoitajaa ei saa, koska ei yksin asuva työssäkäyväkään saa, jos jalka murtuu.

Eikä 82-vuotiaalla tädilläni ainakaan vielä käy kodinhoitajaa.

Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-7872853

Vierailija

Työkaverilla vioittui käsi pahasti ja hänellä oli omakotitalo vuoden siivoamatta, ei pystynyt sairaslomarahalla ostamaan siivouspalveluita. Ei Suomessa tule mitään kodinhoitopalveluita työssäkäyville.

Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:

Voi olla, että kodinhoitajaa ei saa, koska ei yksin asuva työssäkäyväkään saa, jos jalka murtuu.

En minäkään ole koskaan saanut kodinhoitajaa, itse tein vapaaehtoistyötä SPR.ssä, ulkoilutin vanhuksia vielä yli 70 vuotiaana. Ostan yksityiseltä palvelua jos tarvitsen ja siirryn hoitokotiin kun en enää kotona pärjää.

Vierailija

Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:

En minäkään ole koskaan saanut kodinhoitajaa, itse tein vapaaehtoistyötä SPR.ssä, ulkoilutin vanhuksia vielä yli 70 vuotiaana. Ostan yksityiseltä palvelua jos tarvitsen ja siirryn hoitokotiin kun en enää kotona pärjää.

Oikein hyvä, jos sinulla on rahaa.

Itse olen hoitanut myös vauvan ja 3-vuotiaan influenssassa, noro-viruksessa ja alkavassa keuhkokuumeessa. Isovanhemmat olivat töissä ja samoin puoliso.

Kamalinta oli norovirus, kun se on kestänyt 12 tuntia, mikään ei pysy sisällä ja nousi vielä kuume, se oli kamalampi tauti hoitaa pieniä lapsia kuin influenssa. Puoliso kun oli ilta yhdeksään töissä.

Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa työpaikkoja menetetään hirveästi, kun nuorilla ei ole ostovoimaa. Näkeehän se nytkin, kun on sukulaisia ja naapureita eläkkeellä ja vertaa sitä nuorempiin sukupolviin. Meidän kerrostalossa yksin asuvilla eläkeläisnaisilla on omistusasunto, oma auto, koira, käyvät usein parturissa.

Eläkkeellä olevilla sukulaisilla taas pariskunnilla kaksikin autoa, omakotitalot, mökit, rahaa käydä joka vuosi ulkomailla ja usein parturissa, ostavat Marimekkoa ja Nansoa. Nuoremmat ei pysty samaan.

Työpaikkoja tulee valtavasti lisää, täällä kaikesta nurisevat nuoret eivät tietenkään mitään töitä saa. Kun kärreillä ajetaan kovaa niin paska tippuu rattailta.

Vierailija

Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa työpaikkoja menetetään hirveästi, kun nuorilla ei ole ostovoimaa. Näkeehän se nytkin, kun on sukulaisia ja naapureita eläkkeellä ja vertaa sitä nuorempiin sukupolviin. Meidän kerrostalossa yksin asuvilla eläkeläisnaisilla on omistusasunto, oma auto, koira, käyvät usein parturissa.

Eläkkeellä olevilla sukulaisilla taas pariskunnilla kaksikin autoa, omakotitalot, mökit, rahaa käydä joka vuosi ulkomailla ja usein parturissa, ostavat Marimekkoa ja Nansoa. Nuoremmat ei pysty samaan.

Työpaikkoja tulee valtavasti lisää, täällä kaikesta nurisevat nuoret eivät tietenkään mitään töitä saa. Kun kärreillä ajetaan kovaa niin paska tippuu rattailta.

Mihin niitä tulee, kauppoihin ja joka puolelle on monta hakijaa. 2 päivän osa-aikatyöhön oli 60 hakijaa.

Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:

Oikein hyvä, jos sinulla on rahaa.

Itse olen hoitanut myös vauvan ja 3-vuotiaan influenssassa, noro-viruksessa ja alkavassa keuhkokuumeessa. Isovanhemmat olivat töissä ja samoin puoliso.

Kamalinta oli norovirus, kun se on kestänyt 12 tuntia, mikään ei pysy sisällä ja nousi vielä kuume, se oli kamalampi tauti hoitaa pieniä lapsia kuin influenssa. Puoliso kun oli ilta yhdeksään töissä.

Sairauksille emme voi mitään, osa sairauksista jopa tappaa. Eikä mikään kodinhoitaja voi auttaa jos tarvitaan sairaanhoidon ammattilaista.

Vierailija kirjoitti:
Viisas vanhus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mihin niitä tulee, kauppoihin ja joka puolelle on monta hakijaa. 2 päivän osa-aikatyöhön oli 60 hakijaa.

Maailmassa on muitakin töitä kuin kauppa ja se on kyllä nuorten asia perustaa ne työpaikat, en minä enää 75 vuotiaana niitä  perusta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.