Kaveri pilkkaa lapseni syntymäaikaa
Laskettu aika meni jo ja odotan parhaillaan esikoistani, joka syntyy nyt huhtikuun alkupuolella. Eräs kaverini on pilkannut lapseni syntymäaikaa ja ihmetellyt, miksi ihmeessä lapsemme syntyy näin "myöhään". Kaverini mukaan jokainen lastaan ajatteleva vanhempi yrittää tähdätä lapsen syntymään mahdollisimman varhain vuoden vaihduttua. Kaverillani on kaksi lasta ja hän on ajoittanut molemmat syntymään tammikuulle, jotta lapsensa olisivat ikäryhmänsä vanhimpia. Sai molemmat lapsensa osumaan tuohon tammikuulle, kun raskaudet alkoivat heti. Jaksaa myös muistuttaa, kuinka lapsillaan on parhaat lähtökohdat, kun kehittyvät nopeimmassa tahdissa alkuvuodesta syntyneinä. Vertailee, miten hänen lapsensa on niin paljon kehittyneempi kuin myöhemmin vuonna syntyneet ja kuinka koulussa ja elämässä lapsensa tulee menestymään. Avoimesti ihmettelee, miten jotkut voivat haluta lapsen syntyvän esimerkiksi loppuvuodesta. Kaverin kommentit tuntuvat ihan älyttömiltä. Onko muka huhtikuu jotenkin myöhäinen aika syntyä? Eikä se syntymäaika mielestäni ole mikään tae mistään. Alkaa tulla korvista jo ulos nuo kaverin kommentit. :(
ap
Kommentit (174)
Parhaat on syntyny syyskuussa!!
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvää päivää.... Nykypäivän vanhemmilla on ihmeelliset ongelmat. Tuntuu, että nykyään pitäisi kaikista lapsista tulla jotain musiikkivirtuooseja ja neroja. Eikö enää riitäkään, että kasvattaa tyytyväisen ja tasapainoisen lapsen?
Ja minusta tuollaisesta syntymän ajoittamisesta ei pitäisi muille äideille edes puhua. Kaikilla ei raskautuminen tapahdu sormia napsauttamalla. Itse onnistuin kerta laakista, muttei tulisi mieleenkään sanoa jollekin toiselle äidille, että ”me tähdättiin tammikuuhun”.
Omani syntyi toukokuussa. Mielestäni ihana aika saada lapsi <3 En ottanut paineita, mihin vuoden ajankohtaan syntyisi. Uskon hänestä tulevan kunnon kansalainen.
Pitkään täällä asuneet ulkomaalaiset valittavat, että Suomi on amerikkalaistunut. No, niinhän se on. Meillä on suhteellisen tasa-arvoinen yhteiskunta ja silti ylennetään kärsimystä ja hierarkkisuutta. Ennen riitti kun oli töissä, nyt meillä on amerikkalaiseen tapaan halveksuttavat työt ja hyväksyttävät työt.
Vierailija kirjoitti:
Jos tähtäis tammikuuhun ja sit syntyisikin etuajassa joulukuussa :D
Älä hätäile ja välitä tuollaisesta.
Hyvä kommentti. Minun piti syntyä tammikuussa, mutta synnyinkin etuajassa joulukuussa. Äitini tosin ei todellakaan suunnitellut syntymäpäivääni etukäteen, joten ei ollut pettymys, vaikka en syntynytkään vuoden ensimmäisen kuukauden aikana.
no voi kyynel.
Joillakin naisilla menee hemmetin hyvin ku sitte pitää etsimällä etsiä jotain mistä loukkaantua.
Kuulostaa vajailta molemmat. AP ja kaveri
Oma joulukuussa syntynyt poikani olisi varmasti hyötynyt koulun aloittamisesta vasta seuraavan vuoden ikäluokan kanssa. Pettymystensietoa ja muitakin sosiaalisia suhteita olisi ehkä ollut mukavampi harjoitella eskarissa kuin ekaluokka taistella läpi.
Nyt kun lapsi on tokalla, kaverisuhteet sujuu erinomaisesti ja on oppinut hillitsemään temperamenttiaan. Lukeminen ja laskeminen on alusta asti sujuneet hyvin eli sinänsä koulumenestykseen ei syntymäaika ole vaikuttanut yhtään.
Luin jostain tutkimuksesta jonka mukaan erityisesti loppuvuoden pojilla on adhd-diagnoosi yliedustettuina. Ja myös että perhetausta ja vanhempien tuki tasoittaa merkittävästi loppuvuoden lasten eroja verrattuna alkuvuoden lapsiin.
Haha. Synnyin marraskuussa, ja osasin lukea jo ennen koulun alkua sujuvasti, samoin kuin joulukussa syntynyt veljeni. Kuten joku totesikin, taitaa vaan kaverillasi olla surkeat geenit, joita pitää kompensoida.
Minun isäni on syntynyt loppukesästä (itseasiassa itseäni lukuunottamatta koko muu perhe on) ja hän on upporikas. Ei se syntymäajankohta merkkaa yhtään mitään. Minä itse olen perheen surkeiten "menestynyt". Isänikään ei toki ole mikään huippuihminen, hän on vain sosiaalisen pelin osaava narsisti joka on osannut kyynärpäätaktiikalla ja muita astinlautoinaan käyttäen raivata tiensä yrityksen johtoon ja tämä kaikki siitäkin huolimatta että ei ymmärrä alastaan yhtään mitään. On vain hiton hyvä supliikki myyntimies.
Jos olisi yhtä ajattelematon kuin hän,sanoisi hänelle,että lapsille on tosi kurjaa,jos äiti on kovin ajattelematon ihminen,joka loukkaa toisia tyrkyttämällä omia outoja mielipiteitään toisille.
tietääkö ap edes kuka on siittäjä ja minkä värinen hän oli
Ihan uutta tällainen keskustelu. Kyllähän sitä kuka tahansa alkaa alisuoriutumaan jos vanhemmat jankkaa ettet voi pärjätä yhtä hyvin kun joulukuussa raukka synnyit.
Mä oon syntynyt tammikuun alussa. Mua aina nolotti, kun olin vanhin. Ja harmitti, kun loppuvuodesta syntyneet etenivät tavallaan nopeammin, esim. pääsivät ylioppilaaksi jo 18-vuotiaana. Suomessa kun aloitetaan peruskoulu aika myöhään verrattuna muihin maihin.
Oma tammikuiseni syntyikin marraskuussa. Että voi siinä niinkin huonosti käydä vaikka kuinka koittaisi ajoittaa.
Ei muuten koitettu kun lapsi oli vuoden yrityksen tulos