Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pilkkaa lapseni syntymäaikaa

Vierailija
01.04.2021 |

Laskettu aika meni jo ja odotan parhaillaan esikoistani, joka syntyy nyt huhtikuun alkupuolella. Eräs kaverini on pilkannut lapseni syntymäaikaa ja ihmetellyt, miksi ihmeessä lapsemme syntyy näin "myöhään". Kaverini mukaan jokainen lastaan ajatteleva vanhempi yrittää tähdätä lapsen syntymään mahdollisimman varhain vuoden vaihduttua. Kaverillani on kaksi lasta ja hän on ajoittanut molemmat syntymään tammikuulle, jotta lapsensa olisivat ikäryhmänsä vanhimpia. Sai molemmat lapsensa osumaan tuohon tammikuulle, kun raskaudet alkoivat heti. Jaksaa myös muistuttaa, kuinka lapsillaan on parhaat lähtökohdat, kun kehittyvät nopeimmassa tahdissa alkuvuodesta syntyneinä. Vertailee, miten hänen lapsensa on niin paljon kehittyneempi kuin myöhemmin vuonna syntyneet ja kuinka koulussa ja elämässä lapsensa tulee menestymään. Avoimesti ihmettelee, miten jotkut voivat haluta lapsen syntyvän esimerkiksi loppuvuodesta. Kaverin kommentit tuntuvat ihan älyttömiltä. Onko muka huhtikuu jotenkin myöhäinen aika syntyä? Eikä se syntymäaika mielestäni ole mikään tae mistään. Alkaa tulla korvista jo ulos nuo kaverin kommentit. :(

ap

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on outo.

Vierailija
122/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää.... Nykypäivän vanhemmilla on ihmeelliset ongelmat. Tuntuu, että nykyään pitäisi kaikista lapsista tulla jotain musiikkivirtuooseja ja neroja. Eikö enää riitäkään, että kasvattaa tyytyväisen ja tasapainoisen lapsen?

Ja minusta tuollaisesta syntymän ajoittamisesta ei pitäisi muille äideille edes puhua. Kaikilla ei raskautuminen tapahdu sormia napsauttamalla. Itse onnistuin kerta laakista, muttei tulisi mieleenkään sanoa jollekin toiselle äidille, että ”me tähdättiin tammikuuhun”.

Omani syntyi toukokuussa. Mielestäni ihana aika saada lapsi <3 En ottanut paineita, mihin vuoden ajankohtaan syntyisi. Uskon hänestä tulevan kunnon kansalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen niin että oma joulukuiseni hyötyy olla päiväkodissa aina vanhempien seurassa, myhemmin koulussa. Jos olet aina vuosiluokkasi vanhin, et kehity koska missään ei mennä taitavimman mukaan. Eli vanhimpana junnaat paikallasi.

Vierailija
124/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas yksinkertainen tämä kaverisi.

Vierailija
125/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on yksi joulukuun lapsi, joka nappasi parhaimman päättötodistuksen sekä yläasteella, että lukiossa. Älä usko kaverisi juttuja, syntymiskuukausi ei määritä ihmistä.

Vierailija
126/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkas tämä kaverisi on syntynyt?

Vierailija
127/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli myös tätä mieltä. Mun syntymä koetettiin ajoittaa tammikuun alkuun, että varmasti olisin luokan vanhimpien joukossa, mutta minä synnyinkin keskosena seitsemännen kuun lopulla. Äiti koetti saada mua kertaamaan eskarin, että olisin aloittanut koulun vasta seuraavana vuonna syntyneiden kanssa, mutta mulle tehtiin koulukypsyyskoe ja todettiin, että kouluun vain.

Muistan, että äiti oli aivan hirveän ahdistunut ja hoki mulle miten mä en tule pärjäämään ja miten tämä on niin epäreilua, että oon luokkani nuorimpia, kun mun piti syntyä vasta tammikuussa. Joka kevät hän oli hirveän yllättynyt, kun mun numerot olikin aivan hyviä ja siirryin seuraavalle luokalle.

Vierailija
128/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhti- tai missäkään muussa kuussa ole mitään vikaa, mutta jos kuukausia lähdetään vertailemaan, mieluummin olisin itse lapsena ja etenkin nuorena viettänyt synttärini kesällä tai keväällä lämpimässä kuin talven kylmässä pimeydessä. Tammikuu on lisäksi heti joulun jälkeen, ihmisillä on joulun jäljiltä puhti poissa, on se pimeä ja kylmä, ei kellään ole paljoa intoa juhlia pikkujoulujen, joulun, uudenvuoden väliltä, ja synttärilahjoja toivoessa saattaa kuulla että justhan oli joulu. Lisäksi on luokkansa vanhin/vanhimpia, joten odotukset ensimmäisillä luokilta tätä lasta kohtaan on suuremmat kuin esim loppuvuodesta syntyneellä. Voi sitä (vanhemman) harmia ja häpeää kun joku marraskuinen luokkakaveri oppiikin lukemaan ennen omaa alkuvuodesta syntynyttä. Nämä tietysti vaikuttavat lapseen, eivätkä vanhempaan.

Huhtikuukin on alkuvuotta. Ja lämpimillä keleillä syntyneen vauvan voi viedä aiemmin ulos, talvella voi olla liian kylmä ihan pienelle. Kaverillasi taitaa olla jokin kompleksi syntymäpäivien suhteen, älä ota itseesi.

Vierailija
129/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se alkuvuoden syntymä vielä mitään takaa eikä se loppuvuoden syntymä mitään pilaa.

Lapsena voi noita eroja olla, mutta ne tasaantuu.

Sitäpaitsi se tammikuun lapsi voi olla se, joka on kehityksessä 3v. hitaampi kuin se joulukuun lapsi.

Mä olin aina luokkani nuorin. Sekin oli kivaa.

En tajunnut laittaa lapsellista joulussa syntynyttä poikaani vuotta myöhemmin kouluun. Hän kyllä tuossa kasiluikkalaisena itse sanoi, että ei ole pilalle mennyt sen takia.

Jokaisella elämässään tulee haasteita ja oppii.

Jokaisella on omat haasteensa.

Kaverillesi voisit kyllä jo sanoa, että lopettaa sen jauhamisen.

Ajatteleekohan, että tasoittaa lapsen tien sillä syntymäajalla? Elämässä me täällä ollaan.

Hienoja lapset on. Kaikki.

Sinä saat maailman hienoimman lapsen, joka syntyy juuri sopivaan aikaan.

Lue lapsellesi paljon. ❤️

Äläkä anna hänelle iPadia viihdykkeeksi. Ne tapaukset on niin surullisen surkeeta katsottavaa, kun on laitteella lapsi ja äiti tai yksin äiti tai lapsi.

Kyllä on niiin paljon eri asioita, mitkä vaikuttaa.

Meillä on loka-, marras ja joulukuun lapset, ja hienoja on. Ihania rakkaita. Meidän lapset on maailman parhaat meidän, tähän perheeseen.

Sitäpaitsi viisas sanonta kertoo, että vanhemmistaan huolimatta lapsista useimmiten kasvaa ihan kelpo kansalaisia.

Ei ihminen pilalle kovin helposti mene. Muistaa se kasvattaessa ja eläessä.

Itse ajattelen, että elämä on matka. Jokainen vaihe on arvokas.

Onnea ja uteliaisuutta matkaan. Ole kiinnostunut lapsesi jutuista. Se on tärkeää. Ja hoida itseäsi hyvin ja rakkaudella. Sekin on lapselle suuri lahja, että vanhemmat voi hyvin.

Vierailija
130/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kaveri ja vieläkin tyhmempi ap, kun stressaa tuollaisesta.

Vierailija
131/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa siistiä, jos lapsuudessa saa aina kokea olevansa isompi ja parempi kuin muut, kun on syntynyt alkuvuodesta. Tai sitten ei. Kaverisi on ääliö.

Eikä se syntymäkuukausi takaa yhtään mitään. Lapseni on syntynyt elokuussa ja meinattiin silti taitojensa puolesta pistää vuotta aiemmin kouluun. Meni ajallaan kouluun, kun me vanhemmat emme nähneet aikaistamista mitenkään järkevänä. On myös luokkansa pisimpiä. On ollut aina motorisesti ikäisiään edellä ja tekee koulussa osassa aineista vuotta vanhempien kirjoja. Samalla luokalla on tammikuussa syntynyt eskarin kahteen kertaan käynyt, pikkuruinen ja motorisesti vähän kömpelö lapsi. On tuttujemme lapsi. Pärjää koulussa todella hyvin, kun sai ensin rauhassa kypsyä ja on nyt innostunut jalkapallosta ja saanut itsevarmuutta myös liikunnallisten taitojen kehittämiseen. Aikuisena tuskin eroja oman lapsen ja tämän tuttujen lapsen välillä edes huomaa, vaikka niitä nyt on ollut. Lapset on erilaisia riippumatta siitä missä kuussa ne syntyy.

Vierailija
132/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät häntä kaverinasi? Sinulla ei mitään syytä,alistua huonoon kohteluun tai mielipiteisin,joka kohdistuvat sinuun.Jätä kaverisi,et tarvise häntä.

Vierailija
133/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nimetön lastensuojeluilmoitus kaveristasi, saa vähäksi aikaa muuta puheenaihetta.

Vierailija
134/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. 😅 Kyllä lapsen lähtökohdat merkkaa paljon enemmän. Aina voi olla lisäksi vaikeutta kehityksessä, esim. puheentuotossa tai ymmärtämisessä. Tuollaiset asiat eivät katso syntymäkuukautta.

Terv. Dysfasia lapsen äiti 🙂

Vierailija
135/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, mitähän jos noin ajatteleva ihminen synnyttäisi lapsensa muutamaa viikkoa etukäteen ja syntymäpäivä olisikin 31.12.?

Menisiköhän adoptioon?

Vierailija
136/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista käytöstä.Luulisi,ettei haluaisi millään tavalla loukata ystäväänsä ja pitäisi omat omituiset mietteensä itsellään.Kertakaikkisen älytön se hänen ajatuksensa ylipäätään.Älä välitä tai pyydä häntä jättämään tuollaiset ajatukset sanomatta ääneen koska ne loukkaavat.

Vierailija
137/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhti- tai missäkään muussa kuussa ole mitään vikaa, mutta jos kuukausia lähdetään vertailemaan, mieluummin olisin itse lapsena ja etenkin nuorena viettänyt synttärini kesällä tai keväällä lämpimässä kuin talven kylmässä pimeydessä. Tammikuu on lisäksi heti joulun jälkeen, ihmisillä on joulun jäljiltä puhti poissa, on se pimeä ja kylmä, ei kellään ole paljoa intoa juhlia pikkujoulujen, joulun, uudenvuoden väliltä, ja synttärilahjoja toivoessa saattaa kuulla että justhan oli joulu. Lisäksi on luokkansa vanhin/vanhimpia, joten odotukset ensimmäisillä luokilta tätä lasta kohtaan on suuremmat kuin esim loppuvuodesta syntyneellä. Voi sitä (vanhemman) harmia ja häpeää kun joku marraskuinen luokkakaveri oppiikin lukemaan ennen omaa alkuvuodesta syntynyttä. Nämä tietysti vaikuttavat lapseen, eivätkä vanhempaan.

Huhtikuukin on alkuvuotta. Ja lämpimillä keleillä syntyneen vauvan voi viedä aiemmin ulos, talvella voi olla liian kylmä ihan pienelle. Kaverillasi taitaa olla jokin kompleksi syntymäpäivien suhteen, älä ota itseesi.

Olen syntynyt elokuun 2. Päivä enkä siis koskaan viettänyt synttäreitä koska tuolloin on vielä kesäloma ja kaverit olivat missä lie mökeillä. Näin aikuisenakin kesällä on hankala järjestää mitään isompaa koska ihmiset ovat lomilla ja on festareita jne. Jos juhlia miettii niin mieluummin minä tahansa muuna vuodenaikana koska esimerkiksi huhtikuussa porukka tulee mielellään viikonloppuna juhlimaan kun todennäköisesti ei ole mitään muutakaan erityistä.

Vierailija
138/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tärkeää tuo alkuvuonna syntyminen jos tavoitteena on että lapsi pärjää jossain ikäluokkansa hippokisoissa.

Muuten ei väliä, etenkään aikuiselämän kannalta. Mieheni on syntynyt joulukuun alussa, matemaattisesti ja sosiaalisesti lahjakas, täydellinen nykyiseen maailmaan. Oli jo lapsena. Minä olen syntynyt alkuvuodesta, olin ihan keskivertokakara, omat vahvuuteni löysin myöhemmin.

Vierailija
139/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienipalkkaisessa työssä, kannattaa tähdätä joulukuuhun. Ei tarvitse maksaa hoitomaksuja niin pitkään kuin tammikuisen perheessä. Kaikki kannattaa aina laskea ja suunnitella oikein huolellisesti.

Vierailija
140/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuu on paras. Saa pidettyä hyvät pihajuhlat vielä ennen kuin kaverit lähtevät lomille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän