Elämmekö simulaatiossa?
Elon Musk uskoo näin..
Maailman oudot taphtumat antaa mielikuvan, että joku kyllästynyt teini luo säätämällä mitä hullunkurisempia skenaarioita ja sinun hahmosi kulkee vaippa naamalla peläten pöpöjä...
Seuraava skene, uffot tulloo..
Kommentit (53)
Elon Musk ja muut transhumanistit ovat valinneet itse elämän simulaatiossa,osa elää siinä siis kyllä,osa ei.
Jos emme elä superhypertietokoneen luomassa simulaatiossa, voimme olla nytkin jonkinlaisessa ihmisten tai avaruusolentojen valvomassa eläinkokeessa.
Ehkä "me" olemme saman dissosiatiivista identiteettihäiriötä potevan tietoisuuden eri sivupersoonia. Kukahan mahtaa olla se oikea, alkuperäinen minä...
Fyysikko Frank Wilczek on sanonut että emme elä simulaatiossa koska ei olisi mitään järkeä tehdä näin tehottomasti toimivaa simulaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Fyysikko Frank Wilczek on sanonut että emme elä simulaatiossa koska ei olisi mitään järkeä tehdä näin tehottomasti toimivaa simulaatiota.
Tehottomasti toimivaa? Tehottomasti toimivaa mihin tarkoitukseen?
Jos tämä kaikki on simulaatiota niin mitä tällä universumisimulaatiolla pyritään selvittämään? Ja mikä minun henkilökohtainen kontribuutioni simulaation on?
EI. Me emme elä missää simulaatiossa vaan Jumalan luomassa maailmassa. Ja ei, minua ei kiinnosta mitkään teoriat eikä alkuräjähteet eikä simulaatiot. Tsemppiä kaikille joita tämä simulaatio mielenterveysongelma vaivaa. Siitä pääsee eroon jos vain on halua.
Joo. Next levelille pääsee tekemällä parannuksen
Minusta tämä tuntuu todellakin simulaatiolle, joka on ohi. Nyt se pyörii pelaajan/havainnoijan seuraamatta ja kaikki menee pikkuhiljaa omalla painollaan sekaisin.
0% mahdollisuus. Eli EI! kirjoitti:
EI. Me emme elä missää simulaatiossa vaan Jumalan luomassa maailmassa. Ja ei, minua ei kiinnosta mitkään teoriat eikä alkuräjähteet eikä simulaatiot. Tsemppiä kaikille joita tämä simulaatio mielenterveysongelma vaivaa. Siitä pääsee eroon jos vain on halua.
Jumalan luoma simulaatio?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä "me" olemme saman dissosiatiivista identiteettihäiriötä potevan tietoisuuden eri sivupersoonia. Kukahan mahtaa olla se oikea, alkuperäinen minä...
Sellaista ei ole. Dissosiatiossa persoonallisuuden eri osa-alueet jakautuvat osiin, ja niiden summa on se alkuperäinen minä. Ne voi saada hyvällä terapialla eheytymään ajan myötä.
Ylimielisyys ei liity mitenkään sen pohdintaan, elämmekö simulaatiossa. On simulaatioita kehitelty turhemmastakin.