Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämmekö simulaatiossa?

Vierailija
01.04.2021 |

Elon Musk uskoo näin..

Maailman oudot taphtumat antaa mielikuvan, että joku kyllästynyt teini luo säätämällä mitä hullunkurisempia skenaarioita ja sinun hahmosi kulkee vaippa naamalla peläten pöpöjä...

Seuraava skene, uffot tulloo..

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kerran yhden astronomin kanssa tätä lasillisen ääressä ja tulimme hyvin nopeasti siihen tulokseen, että emme elä simulaatiossa. Olisi ollut vähän helvetin pitkä simulaatio, jos se olisi alkanut big bangista, ja ihmiskunnan historia taas olisi mennyt hujauksessa. 

Se miten me käsitämme ajan, ei välttämättä tarkoittaisi samaa simulaation tekijöille.

Vierailija
22/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi minkälainen simulaatio vaan niin tämä on meidän todellisuutta

Näillä se on vaan mentävä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mahdollinen on olemassa jollakin tavalla loputtomassa kaikkeudessa, tämä meidän havaitsemamme ja luulemamme todellisuus on vain yksi, häviävän pieni hippunen sitä. Ja toki samaan aikaan aidoin ja mitä suurin osanen, koska miksi ei?

Vierailija
24/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa simulaatiota pidätte uskottavampana?

A) Olemme kokonaan "epätodellisia", simulaation luojien aikaansaannosta. Meistä ei ole olemassa mitään konkreettista simulaation ulkopuolella. Jos simulaatio päättyy, mekin lakkaamme olemasta.

B) Vähintään osa meistä on todellista myös simulaation ulkopuolella. Siellä saatamme olla tietokoneeseen yhdistettyjä oikeita ihmisiä tai muuta lajia, pelkät aivot purkissa tmv.

Vierailija
25/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senverran outoja tapahtumia välillä sattuu, että pistää epäilyttämään koostuuko tämä elämä sittenkään aidosti satunnaisista tapahtumista, vai meneekö kaikki jonkun ohjelman mukaan.

Vierailija
26/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Olemme kokonaan "epätodellisia", simulaation luojien aikaansaannosta. Meistä ei ole olemassa mitään konkreettista simulaation ulkopuolella. Jos simulaatio päättyy, mekin lakkaamme olemasta.

B) Vähintään osa meistä on todellista myös simulaation ulkopuolella. Siellä saatamme olla tietokoneeseen yhdistettyjä oikeita ihmisiä tai muuta lajia, pelkät aivot purkissa tmv.

Tämä ajatuskuvio rinnastuu siihen pohdintaan, onko ihmisellä kuoleman jälkeinen tietoisuus. Toisaalta, se tietoisuus voi jatkaa olemassaoloaan niin kauan kuin simulaatio on olemassa, mutta kun simulaatio lakkaa, lakkaa tietoisuuskin, tai sitten ei.

Vierailija
27/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se elämää ole koska se on simulaatio.

Vierailija
28/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhden kaverin kanssa jo vähän keskustellut, että mitä tehdään kun palataan pelilobbyyn pelin loputtua. Kumma kyllä, pian tämän jälkeen kaveri voitti sellaisen jättipotin ja tuli tämä korona, että eipä olla nähty livenä kohta puoleen vuoteen.

Vierailija
29/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se elämää ole koska se on simulaatio.

Me kutsumme sitä elämäksi.

Vierailija
30/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mahdollisena.

Ei se kuitenkaan mikään sims hahmo olisi, jossa joku huvikseen pelaisi sun hahmolla.

Vierailija
31/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ajatuskuvio rinnastuu siihen pohdintaan, onko ihmisellä kuoleman jälkeinen tietoisuus. Toisaalta, se tietoisuus voi jatkaa olemassaoloaan niin kauan kuin simulaatio on olemassa, mutta kun simulaatio lakkaa, lakkaa tietoisuuskin, tai sitten ei.

Onhan tämä peli sen verran outo, että pakko on olla jotain lähtöasetuksia, jotka joko itse valitaan tai pelaajille annetaan. Ei voi olla niin, että joku Bernie Ecclestone ja ripuliin Afrikan maaseudulla 5-vuotiaana kuoleva pelaaja on maksaneet pelistä saman hinnan. Jälkimmäisellä on ilmainen demoversio, edellisellä premium gold-versio.

Vierailija
32/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos ”elämä” on huijausta? Elävät olennot ovat lopulta vain orgaanista massaa, joka toimii sähköisten impulssien mukaan.

Sivuseikka on se, kutsummeko elämää elämäksi vaiko simulaatioksi.

Vierailija
33/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että jossain on Elämän käsikirjoittaja. Hän ottaa kaikki ne kohtaukset jotka eivät kelpaa elokuviin tai tv-ohjelmiin ja laittaa ne tavallisten ihmisten elämiin. Mietin aina välillä että Elämän käsikirjoittaja voisi mennä pitkälle lomalle ja antaa ihmisten vaan olla - sen verran kummallista sekä minun että ystävieni elämä on.

Vierailija
34/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen luontoon kuuluu kuvitella itsensä niin tärkeäksi, että joku suuri tuntematon jaksaisi kiinnostua meistä riittävästi luodakseen meille elämän.

Ylimielisyydellä eikä avaruudella ole rajoja.

Vierailija
35/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
36/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoman toimitusjohtaja

Vierailija
37/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että jossain on Elämän käsikirjoittaja. Hän ottaa kaikki ne kohtaukset jotka eivät kelpaa elokuviin tai tv-ohjelmiin ja laittaa ne tavallisten ihmisten elämiin. Mietin aina välillä että Elämän käsikirjoittaja voisi mennä pitkälle lomalle ja antaa ihmisten vaan olla - sen verran kummallista sekä minun että ystävieni elämä on.

Olet oikeassa. Täällä minä olen. 

Vierailija
38/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelailen joskus sitä, ettemme todellakaan ole yksin tässä universumissa. Joku huikeasti meitä kehittyneempi eliölaji tms. on voinut jo ties kuinka kauan sitten onnistua siinä, että niiden tietoisuus on siirretty johonkin avaruudessa leijailevaan bittipilveen (siis vaikka joku kaasupilvi, otetaan huomioon että heillä käytössä meille aivan vieraita tekniikoita sekä meidän käsityksistämme poikkeava ”aika”). Tämä tietoisuuden omaava laji ei tarvitse hiilihydraatteja, rasvaa tai valkuaista ravinnokseen vaan pystyvät saamaan käyttövoimansa esim. valosta.

Ilman ruumiin kiroja nämä olennot aikansa kuluksi koodailevat rinnakkaisia todellisuuksia, joista yhdessä elämme me. Ehkä ovat tietoisia ajatuksistamme ja teoistamme tai sitten todellisuutemme seuraaminen kiinnostaa heitä yhtä paljon kuin tavallista kadun tallaajaa kiinnostaa muurahaisten kekodynamiikka ja sielunelämä.

Vierailija
39/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Täällä minä olen. 

No terve vaa ja hyvä kun ilmoittauduit. Voisitko jättää minut ja ystäväni rauhaan piiiiitkäksi aikaa - haluaisimme elää aivan tavallista elämää ilman kummia juonenkäänteitä. Kiitos jo etukäteen!

Vierailija
40/53 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos minä olen ainoa pelaajahahmo ja kaikki muut vain simulaation luomia sivuhenkilöitä?

Solipsismi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi