Pultsarin näköisestä nätimmäksi? (osa 2)
Olen siis se sama, joka aiemmin kysyi vinkkejä siihen, miten näyttäisin paremmalta, kun siis minua luullaan alkoholistiksi, narkomaaniksi tai maksulliseksi naiseksi hyvin helposti, vaikka todellisuudessa olen koko elämäni päihteettömänä elänyt absolutisti, joka on elänyt monta vuotta selibaatissa, mutta ainoastaan nuhjaisen näköinen ja luontaisesti kasvoiltani kolho ja hieman ruma nainen.
Aloin sitten tsempata hiustenpesun kanssa ja nyt olenkin tässä noin viikon-parin ajan ollut aiempaa puhtaammissa hiuksissa ja välillä nukkunut siten, että piilolinssit eivät ole silmissäni nukkuessani. Olen koettanut myös syödä ihan aavistuksen terveellisemmin. Olen hoikka, mutta huonoryhtinen ja näytän vähän sellaiselta oudolta friikiltä muutenkin.
Tuloksia: silmät ovat ehkä aavistuksen kirkkaammat ja hiukset pöyheämmät. En tosin oikein ikinä ole osannut laittaa hiuksiani mitenkään, enkä laita mitään muotoiluaineitakaan niihin. Väri on tympeä maantienruskea vanhoilla raidanjämillä. Näytän nyt siis lähinnä pultsarilta, joka on käynyt suihkussa.
Niistä aiemmista vinkeistä oli todella paljon apua, vaikka edelleenkin näytän laitapuolen kulkijalta ja ikäisekseni harvinaisen rumalta hoikahkolta naiselta. Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Menet kampaajalle. Sanot että saa vapaat kädet. Sitten menet perus kasvohoitoon. Otat lisäksi kulmien muotoilun sekä kulmien ja ripsien värjäyksen. Sen jälkeen herran haltuun.
Ei jostain kertaluonteisesta kasvohoidosta ole mitään hyötyä. Kannattaa aloittaa ihonhoito ihan siellä kotioloissa, putsaus mieluiten aamuin illoin tai edes illalla. Vaikka apteekista Cerave ihonhoitotuotteet ovat hyviä. Aurinkosuoja (väh. spf30) edes kesällä, mieluiten ympäri vuoden. Jos oikein innostut ap panostamaan niin c-vitamiiniseerumi kirkastaa ihoa. Katso että pitoisuus on riittävä, ainakin 10%. Esim täältä vinkkejä https://www.virvefredman.com/ostolakossa/the-ordinary-c-vitamiini-opas/
Vierailija kirjoitti:
Keskity ryhtiisi ja osta vaikka ryhtiliivi (ei maksa paljoa ja eron huomaat pian). Tekee vartalosta paremman näköisen. Satsaa kulmakarvoihin ja mene ammattilaiselle. Jos et osaa laittautua käy hakemassa itsellesi ripsienkestotaivutus. Tulee nätti ilme kun ripset ja kulmat kauniit. Hoida ihoasi. Esimerkiksi joku kirkastava kasvohoito saa kivan hehkun. Osta naisellisia vaatteita ja pyydä myyjältä apua😊. Käy kampaajalla leikkauttamassa kasvoihisi sopiva malli ja laita vaikka vähän raitaa. Hiukset kannattaa olla aika lähellä omaa väriä. Maantieväriset hiukset täyteen vaikka ohuita vaaleita raitoja taitettuna toimii aina!
En ole muuten koskaan edes kokeillut ripsien taivuttajaa. Kokeilin vähän lisätä kasvojen hoitoa myös. Vaikka olen aikuinen, mulle tulee edelleenkin näppylöitä ihoon välillä, mutta näköjään se auttoi ihan hiukkasen, kun pari päivää sitten kuorin kasvojeni ihon ja laitoin sellaista tavallista parempaa voidetta yöksi.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet kampaajalle. Sanot että saa vapaat kädet. Sitten menet perus kasvohoitoon. Otat lisäksi kulmien muotoilun sekä kulmien ja ripsien värjäyksen. Sen jälkeen herran haltuun.
Ei jostain kertaluonteisesta kasvohoidosta ole mitään hyötyä. Kannattaa aloittaa ihonhoito ihan siellä kotioloissa, putsaus mieluiten aamuin illoin tai edes illalla. Vaikka apteekista Cerave ihonhoitotuotteet ovat hyviä. Aurinkosuoja (väh. spf30) edes kesällä, mieluiten ympäri vuoden. Jos oikein innostut ap panostamaan niin c-vitamiiniseerumi kirkastaa ihoa. Katso että pitoisuus on riittävä, ainakin 10%. Esim täältä vinkkejä https://www.virvefredman.com/ostolakossa/the-ordinary-c-vitamiini-opas/
Niin ja tietysti ihotyypille sopiva kosteusvoide!
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle kietaisuhametta ja kauniiden naisten matkimista ehdottaneelle: näytän säälittävältä, jos koetan matkia niitä kauniita naisia. Mulle sopii joku sellainen vaatimaton ja maanläheinen tyyli, mutta silti mun pitäisi näyttää siistimmältä. Muistan, kun ala-asteen kolmannella laitoin kerran hiukset kiinni ja luokkamme poika sanoi, että "koetat leikkiä luokan kauneinta tyttöä", mistä hämmästyin suuresti ja se jäi jotenkin mieleeni, kun en moista ollut ajatellutkaan.
Sanoin jo silloin, että olen ruma, eikä minusta kaunista saa mitenkään. En saa pukeutua tai laittaa itseäni samaan tapaan kuin ne oikeasti hyvännäköiset, mutta sellainen sukupuolineutraali ja asiallinen, siisti tyyli sopii mulle. Sellaista tässä koetan etsiskellä. Ehkä joku Gudrun Sjöden -tyyli menisi tätimäisyydessään överiksi, mutta haluan tästä puliakkamaisuudestani eroon.
Kannattaa sivuuttaa selvät trollausviestit ja keskittyä ennemmin niihin, jotka on kirjoitettu sulle ajatuksen kanssa.
Ehkä tämä liittyy aiheeseen ja pohdamudissa ryömivään itsetuntooni, mutta jostain syystä kiinnitän aina ilkeilyihin huomiota, otan ne itseeni ja se näkyy siinäkin, että vastaan ekana heille, jotka kirjoittavat jotain loukkaavaa ja inhottavaa. Samoin kuin kaipaan jotenkin aina myötätuntoa niiltä, jotka kohtelevat kaikkein inhottavimmin.
Harvoiksi kavereiksi mulle ovat päätyneet ne, jotka haukkuvat mua törkeästi aina välillä ja kaksi heistä uhkasi vuosia sitten henkeäni jne. Jotenkin ajattelen aina, että mun tehtäväni on olla niiden ilkeiden ja pahojen vihan kohde ja nyrkkeilysäkki.
T. Ap
Kuulostaa siltä, että tarvitsisit terapiaa kipeämmin kuin muodonmuutosta. En edelleenkään sano, ettei omaan ulkonäköön kannattaisi panostaa, mutta panostaminen voi olla päälleliimattua, jos et kuitenkaan anna itsellesi arvoa.
Osaat kuitenkin kertoa rehellisesti tuntemuksistasi ja ajatuksistasi, joten voisit hyötyä terapiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Täytyykin tänään koettaa käväistä apteekista ostamassa muutenkin uusi ihovoide, kun se vanha kunnon voiteeni oli pitkään loppu ja käytin joitain epämääräisiä voiteenjämiä kasvoilleni vain parin viime kuukauden ajan. Täytyy koettaa rohkeasti seerumiakin ja nuo Ceraven tuotteet kiinnostaisivat.
Olisi pitänyt ottaa kasvoistani ja koko kehosta ennen -kuva ennen tätä koko proggista. Mutta en ole valokuvannut edes kännykkäkameralla itseäni noin vuoteen, kun inhottaa oma ruma naamani ja ulkonäköni niin paljon.
T. Ap
Siitä se lähtee 😊. Säännöllisyyttä kasvojenhoidossa ja juo vettä ja käytä hyviä rasvoja ruokavaliossa. Ihon hehku tulee sisältäpäin! Hoidetut hampaat vaikuttaa myös koko ilmeeseen. Jos sinulla on kellastumia varaa aika suuhygienistille soodapuhdistukseen ja iso suositus vielä ripsien kestotaivutukselle. Näyttää huolitellulta mutta ei överiltä.
Katsele youtubesta vaatevideoita, ja mieti, mikä olisi sinulle hyvä tyyli. Sitten hanki sellaiset vaatteet. Sanot, että sinulla on huono ryhti, yritä oikaista itsesi, siihenkin varmaan löytyy youtubesta jotain jumppavideoita. Ryhti merkkaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkista Beet, 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9 ja etenkin 12.
Nyt meni ohitse. Mitä tarkoitat?
B-kirjain?
Juurikas?
Mehiläinen + t?
Mihin nuo numerot viittaavat?Tulkitsen tuon kirjoittajan ehdottavan, että aloittaja kävisi verikokeissa, joissa tarkistetaan hänen B-vitamiiniarvonsa.
Ah ok, olinpa todella hölmö. Joo, se varmaan viittasi siihen, kun näytän pultsarilta. Syön vitamiineja päivittäin kyllä, mutta hyvä idea. 🙂
Puutos aiheuttaa dementiaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan normaalin näköinen jos huolehtii hampaiden ja hiusten pesusta.
Näytän karmealta Seiskan kannessa ja en viitsi korjata asiaa koska kaikki luulee kuvan esittävän jotain julkkista. Muutama sukulainen on jo nauranut kuinka näytän ihan samalta kannessa olevan naisen kanssa. Kalliossa ei kannata vierailla kun päätyy Seiskan kanteen. 😂Eli siis uusimman Seiskan kansiko? Itse olen ainakin ihan nobody ja rivikansalainen, en julkkis.
T. Ap
Olen ihan nobody, mutta jotenkin mut on yhdistetty julkkikseen. En näytä yhtään samalta. Olen 20 kiloa painavampi.
Tsemppiä sinulle ap. En osaa neuvoa, koska olen aika lailla samassa tilanteessa, mutta on todellakin totta, että tällaiset taidot joko oppii teini-ikäisenä tai sitten jää ikuisesti ulalle. Jotenkin kaikille sellaisille tuttaville, jotka ovat osanneet ehostautua jo nuoresta pitäen, siitä siloitellusta ulkomuodosta on tullut luonteva osa identiteettiä. Se ei siis näytä päälleliimatulta, vaikka se - ironista kyllä - olisikin nimenomaan sitä irtoripsineen kaikkineen.
Itse osaan kyllä pukeutua teoriassa, tiedän mikä näyttää hyvältä ja mikä sopisi minulle, mutta näytän aina kömpelöltä ja ahdistuneelta tyylikkäissä vaatteissa, joten useammin pukeudun vain harmaisiin lötkövaatteisiin. Itsetunto vaikuttaa niin paljon siihen, miten vaatteensa kantaa. Tuntuu niin groteskilta olla hienot vaatteet päällä, jos hiukset ovat kuin harakanpesä ja naama homssuinen.
Mä olen samanlainen, paitsi en hoikka, joten en näytä narkkarilta.
Mutta ei mua mikään meikki kaunista. Tuo tietysti vähän huolitellumman vaikutelman, mutta ruma naama pysyy rumana. Hiuksetkin ovat maantienväriset, mutta ne ovat ihan ok, ruskeat hiukset.
Hanki itsellesi hyvin istuvat ja hyvänväriset vaatteet. Tiedätkö värivuodenaikasi?
Hae hiuksiin hyvä leikkaus ja tuoreet raidat, jos ne sinua pukevat. Kampaajat tekevät mielellään muodonmuutoksia, niitä niin harvoin halutaan.
Opettele Youtubesta joku kevyt meikki. Hyvä pohja, kulmat ja ripset.
Muutama sentti korkoa kengissä tuo myös vähän naisellisuutta. Korkoa ei saa olla liikaa, se tuo halvan vaikutelman ja hankalan liikkumisen.
Ei kannata. Itse kuullut monesti kuinka yritän olla parempi kuin muut.
Pukeutumisen suhteen yksinkertaisuus on usein tyylikästä. Yksivärisiä vaatteita, esim. poolopaita, jos se sopii sinulle. Suorat housut tai farkut. Siistit kävelykengät. Pääasia kuitenkin on, että tunnet olosi luontevaksi ja rennoksi vaatteissasi. Voit suosia vaikka sporttityyliä.
Hiuksiin voi leikata jonkun helppohoitoisen leikkauksen, jolloin riittää, että hiukset ovat puhtaat ja kammattu. Ehkä hiukset voisi vielä värjätä, että uloskasvaneista raidoista pääsisi eroon.
Meikkiä ei tarvitse välttämättä kuin joku väriä tasoittava päivävoide, ihosi kunnosta riippuen. Joku jo ehdotti kulmien laittoa. Kun ne on muotoiltu ja väri kunnossa, ei oikeastaan muuta näin maskiaikana ihmisten ilmoilla edes tarvitse. Jos olet tilanteessa, jossa maskia ei tarvita, huulipuna (ihan luonnonläheinen värikin) tuo väriä, ryhtiä ja eloa kasvoille.
Liikunta parantaa ryhtiä, energioita ja tekee hyvää myös iholle ja psyykelle.
No täällä Joku sanoo, että kävisi verikoeissa Että näkisi Onko B- vitamiinia riittävästi kyllä minä , Suosittelisin ottaa Laajan Verenkuvan, josta näkee Kaikki , Maksa- arvot, verensokeri, kolesteroli kaikki, jotta Voisi Lääkäri kertoa Laajemman Terveyden Tilan , ja laittaa Tarvittaessa lähetteet Jatkohoitoihin , Tai Määrätä Lääkkeitä Jos Tässä Laajan Verenkuvan tuloksessa ilmenee Jokin sairaus, Sitten vasta kun kun on käynyt Lääkärissä.
Mennä kampaajalle, ja syödä paljon vihanneksia juureksia marjoja ,
Aloittaa jokin liikunnallinen harrastus Ulkoilma Paljon , Kosmetologista en tiiä sanoa mitään Se on jokaisen mielipide eikä Kaikilla ole siihen varaa..
Itse olen vain kerran eläissäni käynyt kosmetologilla kun voitin arvata.
Itse Kyllä tilaan Nimeä maitsemattomasta suoramyyntiyrityksestä Kaikki Ihonhoito tuotteet, Puhdistusaineen, Kuorintageelin, Kasvonaamion, Perusvoiteen , seerumin silmäympärysvoiteen , sekä Vitamiineja, ja meikkejä.
En pukeudu Kalliisiin merkkivaatteisiin enkä paljon osta uusia vaatteita.
Ostan Haukustusta Halpahallista
Uusia vaatteita tai Citymarketista.
Tai kirppikseltä vaaterötköjä , tää on vasta joku vuosi, sitten tullu
Mulle tää kirppikseltä vaatteiden ostaminen kun oon huomannut, että sinne tuodaan melkein uusia vaatteita on jopa ollut hintalaput paikallaan.
Itse kun oon jo Kohta 50: nen akka vierastan näitä lessingejä minusta ne näyttävät kuin ois pikikset vain laittanut jalkaan eikö ne oo kun ois pitkät alushousut.?
Jos ostan lessingit ostan Capri malliset laitan mekon tai hameen kesällä.
Hyvinkin talvella käytän sukkahousuja ei en itse kyllä siis Mitenkään muodikkaasti kunhan on Siistit ja puhtaat ehjät vaatteet.
Niin mitä tarkoitan halutulla Halpahallilla? No, sitä kun Joku vuosi, sitten olin Iisalmessa Ostoksilla Kioski myyjä sanoi, Meille tänne Avattiin uusi liikekeskus on Kaphal, Henkka ja Maukka , sekä Lindeks ..🙄 Ja Jatkoi, Se Halpahalli se on mummojen kauppa ei siellä oo nuorille mitään" Hän Sanoi".
Olin juuri käynytkin kaikis noissa liikkeis enkä ollut löytänyt Yhdestäkään liikkeestä Housuja , Jotka ois Mahtunut Edes jalkaani!
Ne oli Kiinan mallien mukaan Kyllä ommeltu ei Suomalaisen Naisen Mallin mukaan.
Jos sopi ei ne oli valmiiksi resut polvista oli tehtaas valmiiksi tehty resut.
Minä en sellaista pidä .
Ja ostin Halpahallista sopivat.
Sitten olen suosinut Vaateketäystäkin sinne muovipussilla vienyt vaateita jotka on ehjiä puhtaita Vaatteita , Joita en pidä .
Saapa Joku Afrikkalainen nainen Puhtaita ehjiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle kietaisuhametta ja kauniiden naisten matkimista ehdottaneelle: näytän säälittävältä, jos koetan matkia niitä kauniita naisia. Mulle sopii joku sellainen vaatimaton ja maanläheinen tyyli, mutta silti mun pitäisi näyttää siistimmältä. Muistan, kun ala-asteen kolmannella laitoin kerran hiukset kiinni ja luokkamme poika sanoi, että "koetat leikkiä luokan kauneinta tyttöä", mistä hämmästyin suuresti ja se jäi jotenkin mieleeni, kun en moista ollut ajatellutkaan.
Sanoin jo silloin, että olen ruma, eikä minusta kaunista saa mitenkään. En saa pukeutua tai laittaa itseäni samaan tapaan kuin ne oikeasti hyvännäköiset, mutta sellainen sukupuolineutraali ja asiallinen, siisti tyyli sopii mulle. Sellaista tässä koetan etsiskellä. Ehkä joku Gudrun Sjöden -tyyli menisi tätimäisyydessään överiksi, mutta haluan tästä puliakkamaisuudestani eroon.
Kannattaa sivuuttaa selvät trollausviestit ja keskittyä ennemmin niihin, jotka on kirjoitettu sulle ajatuksen kanssa.
Ehkä tämä liittyy aiheeseen ja pohdamudissa ryömivään itsetuntooni, mutta jostain syystä kiinnitän aina ilkeilyihin huomiota, otan ne itseeni ja se näkyy siinäkin, että vastaan ekana heille, jotka kirjoittavat jotain loukkaavaa ja inhottavaa. Samoin kuin kaipaan jotenkin aina myötätuntoa niiltä, jotka kohtelevat kaikkein inhottavimmin.
Harvoiksi kavereiksi mulle ovat päätyneet ne, jotka haukkuvat mua törkeästi aina välillä ja kaksi heistä uhkasi vuosia sitten henkeäni jne. Jotenkin ajattelen aina, että mun tehtäväni on olla niiden ilkeiden ja pahojen vihan kohde ja nyrkkeilysäkki.
T. Ap
Tarvitset apua ja terapiaa mt-puolen ongelmiin(kin). Mielenmaisemasi ei vaikuta lainkaan terveeltä eikä alistuminen ilkiöiden kakkasangoksi. Ei se ole mikään sinulle määrätty väistämätön kohtalo. Hankkiudu ns. normaaliin elämään kiinni ja normaaleihin ystävyyssuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Täytyykin tänään koettaa käväistä apteekista ostamassa muutenkin uusi ihovoide, kun se vanha kunnon voiteeni oli pitkään loppu ja käytin joitain epämääräisiä voiteenjämiä kasvoilleni vain parin viime kuukauden ajan. Täytyy koettaa rohkeasti seerumiakin ja nuo Ceraven tuotteet kiinnostaisivat.
Olisi pitänyt ottaa kasvoistani ja koko kehosta ennen -kuva ennen tätä koko proggista. Mutta en ole valokuvannut edes kännykkäkameralla itseäni noin vuoteen, kun inhottaa oma ruma naamani ja ulkonäköni niin paljon.
T. Ap
Olet omaksunut muiden inhottavat ja mollaavat mielipiteet sinusta myös omaksi päänsisäiseksi totuudeksi. Näet oman kehosi vääristyneesti, ikään kuin vekkulatalon peilin kautta. Vapauta itsesi negatiivisen energian ikeestä.
Voi ap, en hetkeäkään usko että näytät niin kamalalta kuin annat ymmärtää. Itse sitä vaan aina näkee itsensä kriittisemmin kuin muut. Mutta mikäli koet että muodonmuutos olisi paikallaan niin tässä vinkkejä:
- Kuten joku jo aiemmin sanoi niin kertaluontoinen kosmetologikäynti ei hyödytä mitään ellet itse hoida ihoasi kotona. Tärkeimmät asiat ihonhoidossa: puhdistus, kosteutus ja aurinkosuoja. Mikäli haluat niin voit hankkia lisäksi pari seerumia, suosittelen c-vitamiiniseerumia ja retinolia. Näitä käytettäessä aurinkosuoja (vähintään spf30, mieluiten 50) on pakollinen, sillä herkistävät ihoa auringolle. Minäkin muuten suosittelen Ceraven tuotteita, ovat todella hyviä hintaansa nähden. Katso Youtubesta vaikka lisää ihonhoitovideoita, itse tykkään Hyramin kanavasta.
- Mene vaatekauppaan ja pyydä myyjältä apua vaatteiden valitsemiseen. Tietysti teet ostopäätöksen itse, mutta monesti ulkopuolinen osaa ehdottaa jotain mikä ei tulisi itsellä mieleenkään ja yllättäen se voikin näyttää todella hyvältä. Itse olen työskennellyt vaatekaupassa ja voisin sanoa että monen keski-iästä ylöspäin olevan suomalaisen naisen vaatteet ovat liian isot, joka saa aikaan suttuisen vaikutelman.
- Ala urheilemaan (kävelylenkitkin on todella hyvää liikuntaa!) ja tee vaikka kotona jotain perus lihaskuntoliikkeitä. Se ryhtiliivikin olisi varmaan hyvä.
- Hyvä että olet alkanut pesemään hiuksia, mutta ei kannata joka päivä pestä, sillä pesu kuluttaa hiusta. Käy kampaajalla ja jos et väriä halua niin ainakin uusi malli hiuksiin. Osta vaikka joku kiva hiusdonitsi jolla voit vetäistä hiukset siistille korkealle ponnarille.
- Syö terveellisesti. Saathan tarpeeksi hyviä rasvoja? Suosittelen kalaöljykapseleita, oliiviöljyä, avokadoja ja pähkinöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity ryhtiisi ja osta vaikka ryhtiliivi (ei maksa paljoa ja eron huomaat pian). Tekee vartalosta paremman näköisen. Satsaa kulmakarvoihin ja mene ammattilaiselle. Jos et osaa laittautua käy hakemassa itsellesi ripsienkestotaivutus. Tulee nätti ilme kun ripset ja kulmat kauniit. Hoida ihoasi. Esimerkiksi joku kirkastava kasvohoito saa kivan hehkun. Osta naisellisia vaatteita ja pyydä myyjältä apua😊. Käy kampaajalla leikkauttamassa kasvoihisi sopiva malli ja laita vaikka vähän raitaa. Hiukset kannattaa olla aika lähellä omaa väriä. Maantieväriset hiukset täyteen vaikka ohuita vaaleita raitoja taitettuna toimii aina!
En ole muuten koskaan edes kokeillut ripsien taivuttajaa. Kokeilin vähän lisätä kasvojen hoitoa myös. Vaikka olen aikuinen, mulle tulee edelleenkin näppylöitä ihoon välillä, mutta näköjään se auttoi ihan hiukkasen, kun pari päivää sitten kuorin kasvojeni ihon ja laitoin sellaista tavallista parempaa voidetta yöksi.
T. Ap
Kokeile ihmeessä ripsientaivuttajaa, sillä on iso vaikutus. Monille se on käytännössä tärkein asia meikissä. Senkin käyttöön löytyy youtubesta vinkkejä. Taivutuksella, ripsivärillä ja ehkä rajauksella pääsee jo pitkälle. Jos rajaat silmiä, kannattaa kokeilla pehmeää, esim. luomivärillä tehtyä rajausta mustaa pehmeämmässä värissä (ruskea tai tummanharmaa). Kulmista kannattanee nyppiä ainakin hajakarvat. Riippuu kulmiesi vahvuudesta, tarvitseeko ja kannattaako niitä sen enempää vahvistaa. Iho voi kaivata peiteainetta virhekohtiin ja yleisesti ehkä jotain kevyesti tasoittavaa tuotetta (esim. jauhemainen mineraalimeikkivoide?). Vaikea sanoa enempää sinua näkemättä.
Kiva, että olet päässyt ihonhoidossa alkuun. Ihonhoitoon suosittelisin vähintään puhdistusainetta, päiväksi jotain suojakertoimellista voidetta ja yöksi muuta kosteusvoidetta. Näistä on hyvä lähteä liikkeelle. Panostaisin ensimmäisenä siihen, että tämä muodostuu rutiiniksi ja löydät itselle sopivat tuotteet. Tämä on ihonhoidon runko, joka muodostaa valtaosan tuloksista. Esim. seerumin voi sitten lisätä tarvittaessa. Naamaa ei kannata kuivata pesun jälkeen, vaan voide kannattaa levittää kostealle iholle, näin se sitoo paljon tehokkaammin kosteutta.
Kaupoissa on mielestäni aika paljon kuvaamasilaisia vaatteita, koska niille on aina kysyntää. Niinkuin joku jo yllä sanoikin, kannattaa lähteä yksinkertaisesta liikkeelle. Muutamat hyvät, itselle sopivat farkut ja/tai suorat housut. Laadukkaita tavallisia pitkähihaisia paitoja, kauluspaitoja, pooloja, neuleita. Esimerkiksi siistin näköinen musta paita ja siniset farkut ovat jo oikein hyvä yhdistelmä. Suosittelisin maanläheistä väripalettia eli murrettuja värejä: vihreitä, sinisiä, erilaisia harmaita (vaalea harmaa on hienostunut, tumma harmaa taas voi olla pehmeämpi korvike mustalle), ruskeaa, konjakkia, tummanpunaista, jne. Välttäisin trikoota ja kovin joustavia vaatteita, ne eivät yleensä pysy siistinä. Vaatteiden istuvuus on tärkeää siistille vaikutelmalle. Esim. hakemalla smart casual women löytyy erilaisia siistejä ja asiallisia lookkeja.
Hiuksista en osaa sanoa kovin paljon, paitsi että hyvät ja itselle sopivat hiustuotteet jättävät hiukset jo pesun jälkeen ilmavammiksi. Panostaisin ensimmäisenä siihen, että hius on ehjää ja hyväkuntoista, ja pieni tuuheus ja noste hiuksen tyvessä sopii monille. Tähän voi halutessaan kokeilla esim. muotovaahtoa. Kampaajalta voi kysyä sopivasta hiusmallista ja muutenkin lisää vinkkejä. Itse en värjää tukkaa, vaikka se on tyypillisen suomalaisen tummanvaalea. Mielestäni se ei ole tarpeellista, kun muut asiat ovat kunnossa, väri on sopiva ja hius on muuten ehjä ja kaunis. Kevyet raidat tai muu kevyt sävytys sopivat kuitenkin monille.
Update: ostin sitten eilen uutta kasvovoidetta ja ihonpuhdistusainetta. Ne ovat oikeasti huomattavasti laadukkaampia kuin vuosikausia käyttämäni tuotteet. Varmaan ekaa kertaa elämässäni ostin tarkoituksella kasvovettäkin. Kokeilin niitä ekaa kertaa eilen illalla ja eipä ole ollutkaan kotihoitotuotteilla kasvoni niin siistit pitkiin aikoihin, kun heräsin aamulla. :O Nukuin taas ilman piilolinssejäkin ja eilen pesin hiukset.
Aloitin jo skarppauksen näissä rutiineissa tuossa pari viikkoa sitten. Tässä kasvaa nälkä syödessä ja nyt jo haaveilen sävytyksestä luonnonvärisiin hiuksiini, joissa ikivanhoja raitojen jämiä latvoissa. Tällä menollahan mulla vois olla jo vaikka parin vuoden päästä jopa miesystävä tai ainakin vieraat ihmiset voisivat suhtautua muutenkin kuin silkkaa inhoa tuntien. :O
Olen aivan hämmästynyt positiivisesti. Ehkä minustakin saa edes taviksen näköisen.
T. Ap
T. Ap