Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, missä iässä se mummelin haju tulee ihoon?

Vierailija
31.03.2021 |

Ja keinoja sen eliminoimiseen?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällötti kerran kun olin kesäteatterissa ja se oli täys vanhuksia. Aina kun tuuli, tuli sellainen 100 vanhuksen haju yhtä aikaa. Hyi hlvetti käyttäsivät edes dödöä/hajuvettä niin tuo pahin haju peittyisi.

:D :D Sain kauheen naurukohtauksen tästä viestistä. Suo anteeksi että nauran sun ällötykselle.

Minä olen haistanut itsessäni n. 40- vuotiaana hienhajun muuttuneen pistävämmäksi mutta loppui hormonikorvaushoidon aikana taas normaaliksi.

75-vuotias äitini alkoi haista mummolle pari vuotta sitten.

Jotenkin säikähdin kun haistoin sen ensimmäistä kertaa. Äitini kun ei vaikuta vanhukselta ollenkaan vaan on ikäistään nuoremman näköinen ja liikkuu paljon.

Naapurissa asuva nuori mies haisee niin voimakkaasti testosteronilta että hänestä jää rappukäytävään se haju.

Ylikehittynyt hajuaisti on kaamee riesa.

Vierailija
82/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassajonossa tunki ilmiselvä laiha narkomaani liian lähelle ja voi taivas sitä pistävää hajua....se on potenssiin sata sitten.

Joo, amfetamiinin haju puskee ihosta läpi ja varsinkin hiki haisee sille. Plus ne kaikki muut kemikaalit, jo jotkut mielialalääkkeet saa ihmisen haisemaan erilaiselta.

Luulen, että myös vanhuksilla lääkitys saa aikaan tietynlaista hajua.

Tää "mummelin haju" on siis mielestäni havaittavissa myös vanhoissa miehissä, vähän erilaisena vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa, on tässä 40-vuotta lähentyessä omakin haju muuttunut :( nivushiki haisee kierron tietyssä vaiheessa aivan järkyttävän pahalle. Pistävämpi kuin kainalohien haju.

Vierailija
84/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistava pissamainen haju liittynee estrogeenin vähenemiseen ja testosteronin vaikutuksen lisääntymiseen vaihdevuosien myötä naisilla keski-iässä. Olen huomannut itsessäni.

Mutta se on eri haju kuin vanhuksilla, joilla se haju on ns pehmeämpi. En osaa kuvailla sitä, tai tiedä, mistä se johtuu. Muistan sellaisen mätänevän hajun selvimmin puuceesta aikoinaan, kun olin lapsuudessa mökillä, jossa oli paljon vanhuksia ja äitini huomautti siitä silloin, että x ja y jälkeen siellä haisee aina vanhukselta. Mutta toisaalta eivät kaikki vanhukset sillä lailla haise, joillain voi kyllä olla joku mangoliatyyppinen miedon kosmetiikkatuoksun hajukin. Mieto joka tapauksessa vanhoilla.

Vierailija
85/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaulaiinastani olen saman pölähdyksen haistanut ja kiikuttanut se samantien pesuun. Nykyään pesen pipot ja kaulaliinat/huivit todella tiukaan. Se on jokin ulkoilman, hajuveden ja muutaman kerran käytetyn vaatteen vieno pölähdys, josta en yhtään pidä. Se on juuri se mummelin haju.

Vierailija
86/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia kertoo:

"Tyydyttymättömien omega-7-rasvahappojen kuten palmitoleiinihapon ja vakseenihapon hapettuminen ihon pinnalla 2-nonenaaliksi saattaa olla vanhan henkilön hajuksi kutsutun ilmiön syynä."

Vierailija
87/91 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillin haju on aina läsnä.

Vierailija
88/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤔

Vierailija
89/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä milloin yleensä tulee, mutta kun olin ala-asteella kolmannella luokalla, niin yksi luokkakaveri, tyttö siis, haisi jo siinä iässä ruskeille sukkahousuille. Kuinka ollakaan, satuimme töihin samalla työpaikalle kahdenkymmenen vuoden jälkeen, ja hän haisi edelleen ruskeille sukkahousuille.

Vierailija
90/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ravinteiden puutos aiheuttaa pahaa hajua. Ei tarvitse olla edes mikään vakava puutostila.

Ensimmäisinä tulee mieleen magnesium ja sinkki. Kannattaa ihan itse kokeilla. Magnesiumöljy tai sinkkivoide auttaa ainakin minulla nopeasti siihen, jos kainalohiki alkaa tuoksahtaa pistävältä. Jo muutaman käyttökerran jälkeen haju häipyy.

Vierailija
91/91 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minussa on kuulemma jo mummon haju ollut pari vuotta.

N18