Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, missä iässä se mummelin haju tulee ihoon?

Vierailija
31.03.2021 |

Ja keinoja sen eliminoimiseen?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nelikymppisenä haisen aivan erilaiselta kuin parikymppisenä. Pahemmalta...

Vierailija
42/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen tietäväni mistä hajusta ap puhuu. Minusta se ei ole ainakaan kusen haju, vaikka jotkut vanhukset haisee varmaan kusellekin. Kaikki ei haise miltään. En tiedä mistä se haju sitten tulee. Tuntuu että se on ihossa, mutta hikikään se ei ole, eikä mikään äkäinen, enemmänkin lempeä.  Voisko olla joku lääke esim. jota monet vanhukset käyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoskuntoiset ei liiku kaupoilla, kyllä tässä on nyt kyse ihan muusta tuoksahduksesta. Ja vanhan talo hajuka ei ole sellainen mummelin haju. Joku puhuu tädin hajusta voi olla se on joillakin voimakas ja ei niin kukkainen 😁 se yhdistettynä keinokuitu vaatteeseen saa mummelin hajun leimahtamaan.

Omat vanhempani eivät ole kylläkään ikinä haisseet pahalta ja ovat miltei 90-vuotiaita -  tosin ovat teräväpäisiä ja ovat muutenkin täysin toimintakunnossa.

Vierailija
44/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin nelikymppisenä haisen aivan erilaiselta kuin parikymppisenä. Pahemmalta...

Ai, mieheni sanoo aina, että tuoksun ihanalta, olen 60 v.

Vierailija
45/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 ikävuodessa naisten parasta ennen päiväys menee umpeen joten silloin.

Vierailija
46/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nimenomaan se kumma ummehtunut iho ja omituinen hajuvesi -yhdistelmä joka on kamala ja pelkään osuvan joskus omalle kohdalle. Se ei siis ole mikään hien tai pissan haju vaan semmoinen pyöreästi pistävä lemahdus. Mutta ilmeisesti yksilöllistä, koska esimerkiksi oma mummo tai anoppi ei haise sellaiselle, vaikka ikää on. Se, joka arvoituksen ratkaisee on Nobelin arvoinen. 

Yksi veikkaukseni on, että useiden hajuvesien ja hajusteiden kemiallinen reaktio vanhan ihon kanssa ehkä yhdistettynä harvempaan pesuun (koska ei hiki haise) aiheuttaa sen ällöhajun. Ihmisillä parfyymit tuoksuvat erilaiselle, joten ehkä tässä saman tyyppinen kehon kemian pH:n tai ties minkä muuttuminen.  

Vierailija
47/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet alkaa haista pahalle, jos asuu talossa, jossa kosteusongelmia. Vanhoissa omakotitaloissa usein...

Vierailija
48/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haisee se nuorikin ihminen, jos ei syystä tai toisesta peseydy ja vaihda vaatteita. Vanha ihminen ei tietenkään haise jos peseytyy yms.

Nehän ne vasta haiseekin, oikein hormoonien eliksiirisesti. Nuoret miehet sissijuusto sp*rmalta ja nuoret naiset oksettavalta kuu*autisverelta. Hyh hyh sentään.

Murrosiässä taitaa hajut muuttua. Muistan kun olin ala-asteella ja oltiin välillä illalla 4H-kerhossa yläasteen puolella kotitalousluokassa, niin siellä yläasteen puolella haisi vessat aina tosi pahalle ala-astelaisen nenään. Joku sellainen hormonien haju. Aina pelkäsin että milloin sitä alkaa itse haista samalle. Siihen turtui sitten. Ei itse yläasteella enää haistanut.

Vierailija
49/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iässä kun on varaa ostaa Chanelia.

Hoh, hoh *nauraa*

Vierailija
50/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hiukset harmaantuvat, ne likaantuessaan alkavat haista museolle.

Vierailija
51/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mootsart-likööri kirjoitti:

Kun hiukset harmaantuvat, ne likaantuessaan alkavat haista museolle.

Voi olla jotain perää + kombona omega3 kalaöljyt.

Vierailija
52/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v ja tuntuu että haistan sen itsessäni. Peseydyn päivittäin, vaihdan vaatteet päivittäin, käytän deodoranttia, ei ole valkovuotoa eikä inkontinenssia. Koti on puhdas, tuuletettu ja uusi

Mulla on häiritsevän tarkka hajuaisti, en tiedä huomaako muut. Ehkä se on vain vaatteissa joku tuoksu mikä tulee päivän mittaan esiin.

Vierailija
53/91 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin ensimmäisen ryppyvoiteeni muutama päivä sitten.

Siinä on sellainen tuoksu tai oikeastaan haju, miltä moni vanhempi rouva varsinkin haiskahtaa. Haju on niin voimakas, että en voi käyttää sitä ja varsinkin maskin kanssa oikein puskee pintaan.

Vierailija
54/91 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vinkkejä?

Vierailija
55/91 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin ensimmäisen ryppyvoiteeni muutama päivä sitten.

Siinä on sellainen tuoksu tai oikeastaan haju, miltä moni vanhempi rouva varsinkin haiskahtaa. Haju on niin voimakas, että en voi käyttää sitä ja varsinkin maskin kanssa oikein puskee pintaan.

Chanelin ryppyvoide tuoksuu ruusulle.

Sitä myy vain Stockmann..

Osititko ryppyvoiteesi prismasta?

Vierailija
56/91 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin äidissäni sen joskus ehkä 77-78-vuotiaana. Nyt hän on 82 ja haju on voimakas.

Vierailija
57/91 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että se haju tulee talosta tai ikivanhoista kalusteista tms. Oma äitini on nimittäin 78 eikä haise vanhalle ihmiselle vieläkään. Asuu 80-luvun lopulla rakennetussa talossa. Sen sijaan bongaan tuon vanhan ihmisen hajun usein kun kuljen erään lähellä sijaitsevan vanhan omakotitalon ohi (talo on ehkä joltain 30-luvulta ja näyttää ihan remppamattomalta). Koko talo ikään kuin haisee sille. Voisin melkein veikata että siellä asuu jotain vanhuksia, vaikka ei välttämättä asu.

Taidat nyt puhua hometalon hajusta, joka on tarttunut talon asukkaaseen. Se tarttuu jopa lapsiin, jotka käv't kylässä hometalossa. Sen hajun voi joskus haistaa myös talon ulkopuolella. On siis eri asia kuin "vanhan ihmisen haju".

Vierailija
58/91 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin lääkkeiden haju tulee "ihosta läpi".

Myös ruokavalio vaikuttaa ihmisen ominaishajuun, ja se voi vanhemmiten voimistua.

Itse olen huomannut, että jos juon kahvia, se haju tulee "läpi" ainakin vuorokauden ajan. Se ei ole ihan suoraan kahvin haju, mutta jotain samaa siinä on. Jos syön erityisen paljon (tummaa) suklaata, tulee se sama haju, tosin lievempänä. Jos syön sipulia, myös se haisee, eikä kyse ole ainoastaan suolistokaasuista, vaan myös iho haisee.

Vierailija
59/91 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarin haistaa jo kauempaa kuin mummot.

Vierailija
60/91 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassajonossa tunki ilmiselvä laiha narkomaani liian lähelle ja voi taivas sitä pistävää hajua....se on potenssiin sata sitten.