Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen äiti värjää lapsensa hiukset?

Vierailija
13.08.2006 |

Tarkoitan siis lapsella tuollaista ala-asteikäistä, joskus jopa nuorempaakin.

Nykyään tulee yhä nuorempia lapsia muotivärit päässä, ketä niiden pitää miellyttää niillä väreillä? Vanhempiako? Vai värjääkö ne siksi että ku kavereillakin on? Kyllä lapsen hiukset pitää olla luonnollisessa tilassaan.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala-asteikäisellä vielä lienee ihan ok... Mutta ei säännöllisesti vaan satunnaisesti. Tuskimpa tutkijat turhaan muutama vuosi sitten varoittelivat lasten hiusten värjäämisestä. Ja onhan monelle kampaajallekkin puhjennut allergiaa/astmaa hiusvärien/permanentti aineiden käsittelyn johdosta. Toki he ovat koko ajan niiden kanssa tekemisissä, mutta itseäni kauhistuttaa että ala-asteikäiset värjäävät hiuksiaan säännöllisesti ajan:( Näitäkin nimittäin löytyy... Ja yleensä tahti vain kiihtyy yläasteella, vaihdetaan väriä kuukauden välein -pahimmillaan.

Ja loppujen lopuksi, se pikku tyttö jolla on " mummon-punainen" väri päässä, ei edes ole niin söpö kun olisi ihan luonnollisena. Joku vertasi hiusten värjäämistä yllä vaatteisiin, mutta minusta se on eri asia. Aikuiset toki tehkään mitä itse tahtovat, mutta pikkulapsi jolla pää värjätty kokonaan, näyttää minusta yhtä kornilta kun pikkulapsi jolla on kunnon meikit naamassa... Jotkut jutut nyt vain kuuluvat aikuisuuteen, valittettavasti näitä asioita on koko ajan lapsilla vähemmän:(

Itse värjäilin hiuksiani ylä-asteelta alkaen, ensimmäiset kokeilut taisivat olla jo ala-asteella. Näin jälkikäteen minua kauhistuttaa, että mitä tököttejä olenkaan hiuksiini tunkenut, ja mitä niistä on mahdollisesti elimistööni joutunut. Nykyään värjään hiuksiani mahdollisimman vähän, pidän jopa vaaleampaa sävyä hiuksissani mitä tahtoisin, jotta juurikasvua ei tarvitse värjätä niin usein. Oma luonnolinen väri tietenkin olisi järkevintä kasvattaa tkasin, mutta se on liian vaalea... Mielestäni...;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla