Cooperin testissä vaivaiset 1600m
Vitsit miten pettyny olo. Myönnän etten ole hetkeen liikahtanut tai mitään mut noi on vaan tekosyitä. 🥺
Kommentit (38)
Juosten helposti reilut 3500 metriä. Hiihtoladulla 12 min pertsan vedolla rapiat 4 km. Ei koronat vaivaa kun harjoittaa hapenottokykyä. Neuvoksi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
5500 ite juoksin
Onnea Mailmanennätyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain nipin napin 1500 :/ enkä pidä edes itseäni ihan hirveän huonokuntoisena. Samat fiilikset täällä! Ja joku kommentoi että tuollainen menisi vain kävellen niin itse kyllä hölkkäsinkin osan matkaa. Ehkä mulla on vaan sitten niin lyhyet jalat? :D
Olen itse 160 cm pitkä ja kävelin työterveyden valvomassa UKK-kävelytestissä 2000 metriä vajaassa 14 minuutissa. Jos olisin pysähtynyt 12 minuutin kohdalla, olisi matkaksi tullut reilut 1700 metriä.
Testi tehtiin urheilukentällä, joten matka oli mitattu oikein.
Jotkut lyhyet naiset kävelee helvetin kovaa. Joskus olen joutunut juoksemaan kiinni, ja oikeasti yrittänyt tutkia sitä tekniikkaa. Se on niin salamannopeaa, että ei silmä ilmeisesti pysy perässä. En tiedä. Näyttää ihan normaalilta vaivattomalta kävelyltä, mutta vauhti vaan on kova. Aina joskus näitä näkee.
Ne on niitä Duracell-pupuja.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain nipin napin 1500 :/ enkä pidä edes itseäni ihan hirveän huonokuntoisena. Samat fiilikset täällä! Ja joku kommentoi että tuollainen menisi vain kävellen niin itse kyllä hölkkäsinkin osan matkaa. Ehkä mulla on vaan sitten niin lyhyet jalat? :D
En halua nyt masentaa, mutta jos et mikään 140 cm ole, niin kyse on vaan huonosta kunnosta...
Ihminen, joka ei liiku, luulee yleensä kuntoaan liian hyväksi. Totuus on hyvä herätys.
Nythän sinulla on mahtava tilanne! Tuosta on nimittäin uskomattoman helppo parantaa. Jos käyt huomenna kokeilemassa ja otat tavoitteeksi sata metriä enemmän, niin onnistuu varmasti. Siitä sitten pikkuhiljaa muutakin liikettä.
Huonossa kunnossa on se hyvä puoli, että sitä on helppo parantaa ja tuloksia tulee nopeasti :D
Aion tänään juosta cooperin kuntokauden aloitukseksi. N41 joten tuo 1600 m olisi keskitasoa, 8 km/h vauhtia. Olen suunnitellut neljän kuukauden juoksukauden ja Cooper saisi sitten nousta kesän lopussa tasolle hyvä eli n. 2000 m.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46v nainen joka ei urheile yhtään. Tupakkaakin kuluu 0-2 päivässä. Ruoka on mitä sattuu, yleensä pikaruokaa ja sain matkaksi 1600m juoksumatolla. Olen 170/75
Oletko ajatellut laihduttaa normaalipainoiseksi? Ylipaino lyhentää odotettavissa olevaa elinikää.
Kyllä minäkin sen Gooperin 12 minuutissa pääsin vaikka olen jo yli 70v.
yksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 160 cm pitkä ja kävelin työterveyden valvomassa UKK-kävelytestissä 2000 metriä vajaassa 14 minuutissa. Jos olisin pysähtynyt 12 minuutin kohdalla, olisi matkaksi tullut reilut 1700 metriä.
Testi tehtiin urheilukentällä, joten matka oli mitattu oikein.
Jotkut lyhyet naiset kävelee helvetin kovaa. Joskus olen joutunut juoksemaan kiinni, ja oikeasti yrittänyt tutkia sitä tekniikkaa. Se on niin salamannopeaa, että ei silmä ilmeisesti pysy perässä. En tiedä. Näyttää ihan normaalilta vaivattomalta kävelyltä, mutta vauhti vaan on kova. Aina joskus näitä näkee.
Käytännössä venytetään askelpituutta. Ei ole oikeasti niin vaivatonta, hyvää nivelille, saati energiatehokasta kuin miltä vaikuttaa. Hölkkä on taloudellisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Huonossa kunnossa on se hyvä puoli, että sitä on helppo parantaa ja tuloksia tulee nopeasti :D
Äkkiä se tulee alaspäinkin. 10 päivän sairastelu ja käytännössä mentiin 10 pointsia taaksepäin juoksutehokkuudessa.
Naiset, jotka kävelee lujaa on monesti vielä sellaisia persjalkaisia. Näyttää hassulta.
Vierailija kirjoitti:
Nopea kävelijä ehkä pääsisi cooperissa 1400-1500m. Mutta noin nopeaan kävelyyn vaaditaan aika kova kunto eli juosten olisi menny kilsa enemmän.
Jengi aina ajattelee että 6km/h on peruskävelyvauhti mutta se on aika reipas. 7km/h vauhtiin saa jo tosissaan työntää jalkaa eteen, hölkkä on kevyempää.
7km/h vastaa 1400m cooper.
Noniin, nyt juostu! Lähdinkin paljon kovempaa kuin ajattelin, 10 km/h ja jaksoin sitä loppuun asti, tulos 2050 m. N41.
Noin 1600
Lievösti ylipainoinen M 62.
Itse asiassa olen yllättynyt että päältä kuuskynppisenö kuitenkin jaksan vielä juosta.
Vähennä tupakointia esim. tahtiin aski päivässä niin tulos saattaa kohentua.
5500 ite juoksin