Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vahingontekijä itse sanoo "ei se mitään"

Vierailija
30.03.2021 |

Ihmiset, jotka esim. läikytettyään tai rikottuaan jotakin kyläpaikassa, sanovat itse, että "ei se mitään" tai vähättelevät tapahtunutta jotenkin. Vahinkoja sattuu ja se ei ole ystävyyden loppu, mutta eikös se olisi kodin tai esineen omistajana minun roolini sanoa, että "ei se mitään" ja "onneksi ei ollut mikään lempimattoni".

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin pikkulapsia! :D

"Pyytäkää toisiltanne anteeksi" -> kumpikin kakara sanoo samanaikaisesti "Saat anteeksi"

Vierailija
2/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tapa, varsinkin jos on lapsia. Meillä ainakin jos jotain kaatuu, ihmisiä, ruokaa tai tavaroita, ensimmäisenä suusta tulee "oho, ei se haittaa". Äskönkin kun olin yksin vessassa ja tiputin hammastahnan lattialle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tapa, varsinkin jos on lapsia. Meillä ainakin jos jotain kaatuu, ihmisiä, ruokaa tai tavaroita, ensimmäisenä suusta tulee "oho, ei se haittaa". Äskönkin kun olin yksin vessassa ja tiputin hammastahnan lattialle.

Kai kuitenkin pyydät myös anteeksi tajuttuasi erehdyksesi?

Vierailija
4/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollaiset tilanteet ei ole mitään, kun niistä yleensä selviää rahalla.

Vierailija
5/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän yleensä paikat remonttiin.

Vierailija
6/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tuollaiseen törmännyt, mutta kai sitä ihmiset hullumpiakin päästävät suustaan. Joku lipsahdus varmaan.

Vierailija
7/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle eräs tietääkseni lapseton nuori mies sanoi noin, kun myöhästyi ensitreffeiltä yli 20 min. Jouduin odottamaan sateessa.

Vierailija
8/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä sanoi noin kun oli satuttanut mua fyysisesti ja muhun otti kipeää.

Vierailija
9/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kympillä kun jotkut aikuiset sanoo lapselle: ei sattunut, jos lapsi vaikka kaatuu tai tulee muu kolhu.

Mistäs toinen sen tietää sattuiko vai ei?

Vierailija
10/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivirittynyt empatian kokeminen. Tunteiden sanoitus opittu.

Vierailija
11/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylivirittynyt empatian kokeminen. Tunteiden sanoitus opittu.

Päinvastoin.

Vierailija
12/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini lapsi aina kun kävivät, rikkoi piruuttaan oman lapseni lempilelut. Äitinsä tapasi tuumata, että tavaraahan se on, ja tyhmä lelu kun noin helpolla meni rikki. Surulliselle lapselleni hän sanoi, ettei pidä olla niin materialistinen. Omassa lapsessaan ei ollut vikaa, saati äidin kasvatusmetodeissa ("kyynärpäätaktiikalla elämässä pärjää pitkälle" on hänen mottonsa).

Kovin monesti en heitä sit kutsunut...

Vierailija
13/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksipyytäminen on täysin turhaa.

Vierailija
14/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rysäytin kolmion takaa toisen kylkeen, mutta tilanne onneksi laukesi kun sanoin "vahinkoja aina sattuu".  Välillä on haastavaa huomata liikennemerkkejä kun on wa-viestin kirjoittaminen kesken.

Vierailija
15/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on sen joka omistaa esineen yms., niin hän sanoo " Ei se mitään" jos sanoo. Jos kyseessä arvokas esine niin rikkojan tulee korvata eikä sanoa " Ei se mitään " jos on toisen parhaimman kahvikupin särkenyt.

Vierailija
16/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollaiset tilanteet ei ole mitään, kun niistä yleensä selviää rahalla.

Kaikkea ei saa rahalla. Tai kyllä tilalle varmaan saa uuden mukin, maton tai sohvan, mutta sillä esineellä voi olla omistajalleen myös tunnearvoa. Kyllä minua todellakin harmittaa, jos jokin lempiesineeni menee rikki, eikä samanlaista välttämättä enää saa kaupasta. Saati jos on kyse jostakin perintökupista tms.

Näissä tilanteissa pyydetään anteeksi, tarjoudutaan korvaamaan ja pahoitellaan vielä. Annan varmastikin anteeksi ja torjun todennäköiseksi korvauksenkin, mutta "ei se mitään, onneks tää ei varmaan ollu mikään kallis" ei ole pahoittelu.

Vierailija
17/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos joku on käyttäytynyt sua kohtaan ikävästi, homma menee siihen et joudut lopulta ite pyytelee anteeksi....

Vierailija
18/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuollaiseen koskaan kohdannut. onneksi.

Vierailija
19/19 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jos joku on käyttäytynyt sua kohtaan ikävästi, homma menee siihen et joudut lopulta ite pyytelee anteeksi....

Tällaista on käynyt minulle useinkin. Yleensä se toinen osapuoli on aina omasta mielestään oikeassa, vaikka kohtelisi muita kuin roskaa, haistattelisi, kiroilisi ja uhkailisi. Jostain syystä olen jonkinlainen *sshole-magneetti. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän