Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö ennemmin siivoomaan 12e/h päivätyö vai tehtaaseen liukuhihnalle 10,20e/h 3vuorotyö

Vierailija
29.03.2021 |

Ja ainoa hyvä puoli jälkimmäisessä on, että se näyttää ihan vähän paremmalta CV:ssä koska nimike on joku hieno "tuotanto-operaattori" eikä mikään no lo ja sää lit tävä "siivooja". Kumpaan menisit?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunto kestäisi, niin siivoustyön. Olen tehnyt vuorotöitä tehtaassa liukuhihnalla nuorena, ja jo silloin huomasi, että tapaamisia yms on todella vaikea järjestää, jos tekee ilta- ja yötöitä.

Yötyöt taas rasittavat ja lisäävät syädnä- ja verisuonitautien riskiä.

Liukuhihnatyössä tehtaassa saattaa olla myös suurempi meteli kuin siivotessa. Pää humisi, vaikka oli hyvät kuulokkeet.

Ota kuitenkin huomioon, että liukuhihnatyössä saattaa olla monta eri vaihetta, eikä välttämättä tehdä samaa koko ajan. Lisäksi ota selvää, että mitkä ovat lisät.

Vierailija
22/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firman tuotannon opeeattorit saa vuodessa palkkaa reilu 50 000€ ja vanhimmat lähes 65 000€. Ei ole mitään alipalkkattua työtä. Ja oma teini sai 11€ kesätöissä ....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä noin huonot palkat on oikeesti?

Mun18v lukiolainen tekee koulun ohella asiakaspalvelutyötä ja siitä maksetaan 15€ tunti.

Vierailija
24/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, itse teen lähes pelkkää yötä, kaikkein paras vuoro ja sopii mun omaan biologiseen rytmiin täydellisesti. Todella helppo tehdä mitä vaan ja tapaamiset ne vasta onkin helppo järkätä.

Vierailija
25/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tehtaaseen, ihan vain siksi, että vuorotyössä saa vapaapäiviä keskellä viikkoakin.

Ja yötöistä saa extraa, ja itseäni ei yötyöt haittaisi ollenkaan.  Sunnuntaityöstäkin saa lisät.

Vuorokausi rytminiini ei 3-vuorotyö aiheuttaisi ongelmia.  Aamulla pitäisi nousta ylös klo 5, kun lähtee aamuvuoroon klo 6:ksi.  Silloin pääsee töistä klo 14. ja koko pitkä ilta-ja iltapäivä on vapaa.

Vierailija
26/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtaaseen. Vuorolisät tulisi. Siivoustyö on rankkaa.

Ei taida olla hirveesti kokemusta tehdastyöstä. Voin ihan kokemuksesta kertoa, ettei se liukuhihnan jatkeena olokaan mitään kovin hääppöistä ole. Ihan samallalailla se siivoojakin saa vuorotyöstä vuorolisät.

Vierailija
27/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tehtaaseen, ihan vain siksi, että vuorotyössä saa vapaapäiviä keskellä viikkoakin.

Ja yötöistä saa extraa, ja itseäni ei yötyöt haittaisi ollenkaan.  Sunnuntaityöstäkin saa lisät.

Vuorokausi rytminiini ei 3-vuorotyö aiheuttaisi ongelmia.  Aamulla pitäisi nousta ylös klo 5, kun lähtee aamuvuoroon klo 6:ksi.  Silloin pääsee töistä klo 14. ja koko pitkä ilta-ja iltapäivä on vapaa.

3-vuorotyössä ei olla viikonloppuna työssä, ei tule sunnuntailisiä. 5-vuorotyössä ollaan viikonloppunakin töissä ja on arkivapaita. Näillä on iso ero.

Vierailija
28/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä noin huonot palkat on oikeesti?

Mun18v lukiolainen tekee koulun ohella asiakaspalvelutyötä ja siitä maksetaan 15€ tunti.

Palkat vaihtelevat eri aloilla.  Ja sitäpaitsi aloitushan on vain kuvitteellinen esimerkki.

Esim. metsä-ja metallialan tehtaissa tehdään jatkuvasti keskeytämtöntä vuorotyötä, ja siellä on erittäin hyvät ansioit.

Ja miten sun poikasi saa 15 ecua tunti?  Saako hän bonuksia vai miten työn tulos mitataan?

Hänhän nuori ja kokematon. Ja tekeekö hän vähintään 36 tai 40 tunnin työviikkoa?

Missä hän on töissä?  Onko työ provisio palkkainen?

Vierailija
29/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuorotyö voi loppupeleissä on aamu ja iltavuoro viikkovuorotellen tai sitten jatkuvaa yötä.

Valitsisin tehdastyön.

Liukuhihnakin voi olla hihna joo, mutta itse valitset vauhdin millä teet.

Vierailija
30/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3-vuorotyössä ei olla viikonloppuna työssä, ei tule sunnuntailisiä. 5-vuorotyössä ollaan viikonloppunakin töissä ja on arkivapaita. Näillä on iso ero.

Sehän riippuu kokonaan siitä, että onko keskeytymättömässä kolmivuorossa vai ei.

Itse ajattelin heti keskeytymätöntä 3.vuorotyötä, sillä paikkakunnallani on suuri terästehdas, jossa on vuorotyö on keskeytymätöntä 3-vuorotyötä.

Vierailija
31/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 vuorotyö voi loppupeleissä on aamu ja iltavuoro viikkovuorotellen tai sitten jatkuvaa yötä.

Valitsisin tehdastyön.

Liukuhihnakin voi olla hihna joo, mutta itse valitset vauhdin millä teet.

Voi sen vauhdin päättää itse millä tahansa alalla , mutta jos se on liian hidas niin kenkää tulee ihan jokaisella alalla.

Vierailija
32/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida olla ainuttakaan tehdasta Suomessa jäljellä jossa palkka olisi 10 euroa tunti. Se on alhaisimmillaan 11 ja puoli euroa. Suomessa firmat eivät pysty keinottelemaan palkanalennuksilla joten ne mieluummin keinottelevat osa-aikasopimuksilla ettei tarvisi maksaa sitten lomia ollenkaan kellekään.

Vierailija
33/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ottaisin tuon siivojan päivätyön.  Kotisiivojien työt itseasiassa melko hyviä hommia.

Riittää kun teet työsi erittäin hyvin, eikä kukaan ole koko ajan selän takana puhumassa tai muuta.

Olen perheellinen, joten päivätyö on parasta mitä olla voi.  Kun menee töihin joko klo 7 tai 8 voi viedä lapset tarhaan ja esikouluun.

Myöhään iltapäivällä voin hakea itse lapset klo 15 tai klo 16 jälkeen ja kaikki illat ovat vapaat.

Vierailija
34/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Termeihin siivoustyö ja liukuhihnatyö tehtaassa mahtuu paljon erilaisia tehtäviä erilaisissa ympäristöissä. Pitäisi tietää millaisesta siivouksesta ja minkä alan tehtaasta on kyse.

Vierailija
35/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaan. Niillä on vuorotyölisät, ja kovat on. Peruspalkka ei kerro mitään. Tienaavat reilusti yli 3000 euroa, ikäisiltä yli 4000 vs siivoojan 1500

Vierailija
36/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltajan palkka on 12:54 siivoojan 9.58 tunti ilman tutkintoa. Kouluttamattomana menisin liukuhihnalle vuorotyöhön saa paremman palkan ja eikä tartte kuunnella ainaista valitusta sekä siivota kermaperseiden ja sinuun alentuvasti suhtauneiden paskoja. Lisäksi vielä voi olla Suomea ymmärtämätön kaverina et saa ajoissa valmiiksi jää palkka saamatta.

Vierailija
37/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin päivätyö, mutta tärkeintä on sosiaalisten kontaktien minimointi. En siis voisi siivota missään kauppakeskuksessa.

Vierailija
38/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ottaisin tuon siivojan päivätyön.  Kotisiivojien työt itseasiassa melko hyviä hommia.

Riittää kun teet työsi erittäin hyvin, eikä kukaan ole koko ajan selän takana puhumassa tai muuta.

Olen perheellinen, joten päivätyö on parasta mitä olla voi.  Kun menee töihin joko klo 7 tai 8 voi viedä lapset tarhaan ja esikouluun.

Myöhään iltapäivällä voin hakea itse lapset klo 15 tai klo 16 jälkeen ja kaikki illat ovat vapaat.

Kotisiivoojien työt melko hyviä hommia? Surkea palkka eivätkä kaikki ole pois kodeistaan, kun siivooja siellä käy. Joukkoon mahtuu kyylääjiä, joiden mielestä et siivoa tarpeeksi hyvin, vaikka kuinka yrität. Jollekin siivooja on suunnilleen ainut juttuseura kaupan kassan lisäksi. Kuuntele nitä höpinöitä ja koeta siivota samalla. Ajele kohteesta toiseen ja koeta pysyä aikataulussa. 

Mieluummin siivoaisin vaikka yleisiä vessoja.

Vierailija
39/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemian tehtaassa peruspalkat on karvan alta 3000€/kk johon lisät päälle. Vuosiansiot on yleensä luokkaa 57-67k€/v, riippuen pyhien määrästä ja ilman ylitöitä., tai vähillä ylitöillä.

mies53v

Vierailija
40/70 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaista kohdetta pitäisi siivota. Jos se olisi vaikka joku rappujuttu, niin kyllä kiitos. Muuten voisin valita tuon tehtaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi