Menisitkö ennemmin siivoomaan 12e/h päivätyö vai tehtaaseen liukuhihnalle 10,20e/h 3vuorotyö
Ja ainoa hyvä puoli jälkimmäisessä on, että se näyttää ihan vähän paremmalta CV:ssä koska nimike on joku hieno "tuotanto-operaattori" eikä mikään no lo ja sää lit tävä "siivooja". Kumpaan menisit?
Kommentit (70)
Tehtaaseen. Vuorolisät tulisi. Siivoustyö on rankkaa.
Siivoamaan. Yhteenkään tehtaaseen ei enää ikinä.
Siivoustyö. Olen joskus tehnytkin. Saa liikuntaa samalla. Vuorotyöhön en sovi ollenkaan.
CV:ssä lukee tuotantotyöntekijä, ja palkka on pienempi vuorotyössä kuin siivoojalla päivätyössä.
Höpöhöpö, kullakin kannattaa olla "paskaduuneja" CVssa, muuten olet liian hieno ihminen ja monikaan ei palkkaa, jos et perusjuttuja osaa.
Kummassakaan en pärjäisi, vaan saisin potkut, joten olisi varmaan aika yhdentekevää kumpaa yrittäisin ensin.
Jos toi tehtaan liukuhihnatyö tarkoittaa 3-vuoroa, a i y, ja viikonloput vapaat, valkkaisin noista siivouksen. Ei ne vuorolisät niin paljon ole, että kannattaa kärsiä yövuorot ja pilaat iltavuorolla koko päivän. Ja aamulla luonnottoman aikainen herätys.
Ehdottomasti siivoamaan. Tosin en millekkään isolle firmalle.
Siivoaminen on ihan kivaa, olen tehnyt tuurauksia opiskellessa.
Kuulokkeet korville ja äänikirjoja kuunnellen päivät sujuu tuosta vaan, samalla saa liikuntaa porrassiivouksissa.
Riippuu niistä vuorotyön lisistä.
Siivoja ehdottomasti. Kolmivuorotyö ja epäsäännöllinen työ on todella pahaksi ihmisen terveydelle. Liukuhihnatyö vielä puuduttavampaa kuin siivoaminen. Siivotessa voit todennäköisesti kuunnella esim. äänikirjoja, mutta en tiedä onnistuisko tuo liukuhihnalla.
Siivoamaan. Pidän siivoamisesta, vaikka työnä se ei varmasti helpoimmasta ja kevyimmästä päästä ole.
Olen tehnyt kumpaakin, ja viihdyin molemmissa. Enemmän tykkään kuitenkin tehdastyöstä, ja yleensä palkka on kyllä enemmän.
Tehtaaseen. Vuorolisien ja verojen jälkeen nettopalkassa ei ole juurikaan eroa, ja liukuhihnatyö on ihan okei.
Siivoamaan. Päivätyön kanssa on muutakin elämää kuin työ. - entinen 2-vuorolainen
Yövuoron jälkeinen viikonloppu ei tunnu viikonlopulta tai levolta vaan se menee unirytmin käännössä.
Siivoaamaan, jos sinne pääsee. Joskus siivouamistyöhönkin vaaditaan laitoshuoltajan koulutusta, vaikka tosin sen työn pitäisi oppia työnantajan perehdyttämisen ja siivoustyöhön tutustuttamisen perusteella.
Olen ollut tehtaan liukuhihnalla 3-vuorotyössä ja palkka oli bruttona n. 3000€/kk. Eikä ollut edes mitään alan koulutusta.
Menisin siihen mikä sopisi parhaiten just senhetkiseen elämän tilanteeseeni.
Vierailija kirjoitti:
Kummassakaan en pärjäisi, vaan saisin potkut, joten olisi varmaan aika yhdentekevää kumpaa yrittäisin ensin.
Mulle varmaan valitettaisiin, että jään tuotantotavoitteista jälkeen, kun teen liian tarkkaa työtä. Ehkäpä siis pysyn nykyisessä työpaikassani.
Tietysti menisin siivoomaan. Olen mieluummin jonkun pissisteinin mielestä vähän nolo kuin tuhoan itseni vuorotyössä ja pääni turhauttavassa liukuhihnahommassa.