Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
Ostaisin kolme-neljä yritystä, joissa on terveet luvut. Noihin varaisin 30 miljoonaa. Sen jälkeen jättäisin operatiivisen vastuun niille, joilta se sujuu minua paremmin. Päättäisin, että näille yrityksille riittää, että viivan alle jää jatkossa 0,1% plussaa. Palkkaisin niihin töihin +50v ikäisiä työhaluisia ja ihan jokainen henkilökunnasta saisi kaksi kertaa vuodessa kunnon bonukset, kunnon palkkansa päälle. Olisin jonkun sortin markkinahäirikkö muiden silmissä. Myös nuoria ottaisin töihin ja antaisin heille näytön paikan.
Lopuista puolet sijoittaisin ja loput käyttäisin omaan ja läheisten päivittäisen elämän laadun kohentamiseen. Kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Suomessa kun ei voi voittaa lotossa 90 miljoonaa. EuroJackpotissa voi mutta ei lotossa.
Saivartelu se on kyllä hieno piirre ihmisessä.
Panisin vain kauniita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin pari pulloa Dom Perignom -samppanjaa ja pyytäisin läheiset ihmiset kylään. Antaisin siskoilleni ja siskon tytölle pari miljoonaa kullekin, äidille ja parhaalle ystävälleni miljoonan. Lapsilleni en kyllä haluaisi voitosta kertoa, koska haluan että kouluttautuvat ja hankkivat työpaikan. Eikä mulla kauheasti suunnitelmia ole itsellenikin, no asuntolainan maksaisin pois😃
Verottaja kyllä kiittäisi mahtavista lahjaveroista.
Verottaja ei kiittele, ottaa vaan !
Vierailija kirjoitti:
Panisin vain kauniita naisia.
Minä lopettaisin panemisen ja alkaisin rakastelemaan, kurssin kävisin ensin tietysti !
Hakisin töistä verokortin helikopterilla !
Vierailija kirjoitti:
Peppuseksiå koko rahalla.
Antaisitko vai ottaisitko ?
Ostaisin oman lakaisinkoneen, olen aina halunnut olla lakaisinlakaisinkoneen kuljettaja !
Muuttaisin heti pois koleasta pimeästä Suomesta.
Vain hullu asuu täällä, jos on tarpeeksi rahaa.
Ihmettelisin suuresti, että olenko joutunut identiteettivarkauden kohteeksi, koska en ole lotonnut.
Maksaisin asuntolainan pois, remppaisin ja sisustaisin vähän. Ottaisin töistä vapaata ja hoitaisin itseni kuntoon. Mietiskelisin, miten tästä eteenpäin. Perehtyisin aika äkkiä sijoittamiseen ja siihen, missä niitä 90 miljoonaa säilöö.
Tekisin jonkun suunnitelman rahoille, mitä käyttöön, mitä sijoituksiin, mitä lahjoituksiin.
Ja sit alkaisin listaamaan arkielämän haaveita:
Hankkisin siivoojan.
Perustaisin kummilapsille ja omille lapsille rahastot ja alkaisin lahjoittaa sinne ainakin verovapaan minimin.
Jos hinnat alueella vielä laskee niin ostaisin asuntoja ja ottaisin niihin vuokralaisia.
Ostaisin itse asiassa meille taloyhtiöstä kaksion työtilaksi/ kavereiden majoittamiseen.
Alkaisin ehkä yrittäjäksi, kun kerran toimeentulosta ei olisi huolta.
Lähtisin jonnekin ihanalle lomalle perheen kanssa.
Ostaisin kunnon pyörät kaikille perheenjäsenille ja pitkäperäsähköpyörän.
Isälle maksaisin lääkärin ja tarvittavat toimenpiteet yksityisellä.
Helpostihan näitä keksii....
Selvittäisin, voisinko lahjoittaa alueen nuorisotyölle rahaa niin että suljettu nuorisotalo saataisiin auki.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista huomaa, että monet alkaisi heti törsäämään rahaa ties mihin raha-reikään. On remppaa, asuntoa, autoa, firmaa jne. Liian usein lotto voittaja tuhlaa kaikkeen turhaan voittonsa ja tämän välttääkseen pitäisi harrastaa jotain kannattavampaa tekemistä. Maltilliset sijoitukset voi olla hyödyllisiä ja haja sijoittaa useampaan juttuun ettei oo kaikki munat samassa korissa.
90 miljoonaa on sen verran paljon, että siitä voi huoletta törsätä sekä remppaan, asuntoon, autoon että firmaan ja jäljelle jää edelleen yli 89 miljoonaa järkevästi sijoitettavaksi.
Ihmeellistä toi ketjun alun lahjaverokauhistelu. Jos joku mun sukulainen tai ystävä haluasi antaa mulle miljoonan, niin en kyllä voivottelisi sitä, että joudun maksamaan siitä 142 100 - 301 450 € veroja. Ihan huomattavasti mieluummin ottaisin sen vähintään 698 550 € kuin en mitään.
Ihmettelen milloin ihminen sitten voi törsätä ellei voitettuaan 90 miljoonaa.
Sille, joka voitettuaan näitä miettii menee kyllä voitto väärään osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin omat sekä läheisteni asuntovelat ja muut. Antaisin kaikista läheisimmille sopivan kokoisen pesämunan ja kertoisin että se kannattaa sijoittaa viisaasti koska en jakele rahaa sen enempää muuhun kuin hyväntekeväisyyteen.
Ostaisin jonkun kivan veneen mistä alkaisin ajankuluksi tuunata itselleni kelluvaa kesämökkiä.
Varaisin jonkun kivan matkan.
Sijoittaisin itselle ja lapsille.
Jos maksaisit heidän asuntovelot pois, katsottaisiin vastapuolen saaneen lahjan, josta seuraisi heille kovat jälkiverot. Ei siis kannattaisi tehdä niin.
Käteisenä sen sijaan voisit heille antaa rahaa jonkun verran silloin tällöin, mutta ei sitäkään semmoisia summia, että verottaja kiinnostuu.
No kyllä voin sen verran maksaa läheisille ylimääräistä, että verottajakaan ei jää nuolemaan näppejään. 90- miltsillä ei ole tarve kikkailla
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä toi ketjun alun lahjaverokauhistelu. Jos joku mun sukulainen tai ystävä haluasi antaa mulle miljoonan, niin en kyllä voivottelisi sitä, että joudun maksamaan siitä 142 100 - 301 450 € veroja. Ihan huomattavasti mieluummin ottaisin sen vähintään 698 550 € kuin en mitään.
Ihmisillä on kyllä tosiaan nurinkurisia ajatusmaailmoja.
Sama perintöjen kanssa. Jos saa niin ison perinnön, että siitä pystyy maksamaan perintöveron pois ja vielä jääkin niin onhan se kaikki plussaa sen sijaan kun perintöä ei tulisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaisin omat sekä läheisteni asuntovelat ja muut. Antaisin kaikista läheisimmille sopivan kokoisen pesämunan ja kertoisin että se kannattaa sijoittaa viisaasti koska en jakele rahaa sen enempää muuhun kuin hyväntekeväisyyteen.
Ostaisin jonkun kivan veneen mistä alkaisin ajankuluksi tuunata itselleni kelluvaa kesämökkiä.
Varaisin jonkun kivan matkan.
Sijoittaisin itselle ja lapsille.
Jos maksaisit heidän asuntovelot pois, katsottaisiin vastapuolen saaneen lahjan, josta seuraisi heille kovat jälkiverot. Ei siis kannattaisi tehdä niin.
Käteisenä sen sijaan voisit heille antaa rahaa jonkun verran silloin tällöin, mutta ei sitäkään semmoisia summia, että verottaja kiinnostuu.
No kyllä voin sen verran maksaa läheisille ylimääräistä, että verottajakaan ei jää nuolemaan näppejään. 90- miltsillä ei ole tarve kikkailla
Joo, tämäkin on ihmeellistä ajattelua. Jos saa ison kasan rahaa niin ensimmäisenä alkaa miettiä jotain vaivalloista kikkailua jolla ei loppupeleissä ei ole mitään väliä tai hyöty on olematon.
Moni taas ajattelee juuri niin, että ihanaa kun elämä onkin nyt vaivatonta kun ei tarvitse jokaista senttiä laskea tai miettiä miten saisi säästettyä jostain hitusen.
Kai se nuukuus ja rahanhimo aina vaan enempään on toisilla vaan niin verissä ettei pääse luonnostaan koskaan.
Ovatkohan nämä ihmiset koskaan tyytyväisiä.
Tykkään ihmisten auttamisesta joten ryhtyisin uudeksi secret santaksi :)
Nostaisin ajoittain tililtäni rahaa seteleinä, joka syksy menisin johonkin opiskelijakaupunkiin ja esiintyisin postinjakajana, jakaisin seteleitä kuorissaan opiskelijoiden postiluukkuihin ja olisin tyytyväinen.
Tai makkarapäällikkö salonojalta !