Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
Mä ostaisin mammafoorumin kaikille tanttaroille korkkarit, hameita ja mekkoja. Sitten lahjoisin päättäjät, että tekevät lain, jonka mukaan kaikkien naisten on pukeuduttava naisellisesti. Jos alkaa mussuttaa, ettei navetalle voi mennä korkkareissa, niin virkapukuiset henkilöt tulevat kotikäynnille ja laittavat eukolle entistä korkeammilla koroilla varustetut korkkarit!!1
Muuttaisin pois maasta ja nauttisin omaisuudesta etelänlämmmössä.
Ostaisin kakkoskodin Etelä-Ranskasta. Joku kiva linna tai kartano mahdollisimman suurella ja luonnontilaisella maa-alueella.
Antaisin isomat osat voitostani lapsen lapsilleni.En todella tietäisi mitä tekisin?Koskaan ei ole ollut rahaa,niin että se näkyisi elämässäni.Halitsen rahan käytön ,joten työ-eläkeeni riitää minun tarpeisiin ja itse asiassa en lottoa,olenko sitten tosikko,kun en lotto onee usko?
Palkkaisin palkka tappajan hoitelemaan kaikki jotka on päätyneet mustalle listalleni.
Maksaisin velat. Hoidatuttaisin terveyden kuntoon. Muuttaisin luontoa lähemmäksi. Perustaisin köyhille keittokuppilan sekä säätiön.
Muuttaisin Lappiin jonnekin Kolariin seudulle, missä kesällä pääsee soutamaan lohta, syksyllä paljon marjoja ja talvella laskettelemaan. Sit mulla olis siellä puutarha, missä kasvaa kaikkee mikä nyt pohjoisessa viihtyy. Mut sitten Helsingin keskustasta asunto, jossa vois olla silloin kun siellä on jotain tapahtumia ja Tampereelta kanssa Ratinan läheltä. Lisäksi perustaisin säätiön, josta jaetaan vähävaraisille menestyville opiskelijoille stipendejä. Vielä joku vuosi sitten ajattelin perustaa yrityksen ja työllistää, ehkä sen voisi Lapistakin käsin tehdä.
Kai joku ulkomaan matkakin voisi mennä, mutta en ole erityisemmin matkustelevaa tyyppiä. Mutta varmasti käytäisiin miehen kanssa katsomassa maailmalla Snookerkisoja ja minä kaikenlaisia voimistelun, taitoluistelun ja tanssin kisoja, mitä tykkään katsoa telkkarista, sekä yleisurheilua varmaan kans.
Hankkisin tyttöystävän. Köyhänä en ole ikinä sellaista saanut. Kaikki rahat on menneet maksullisiin.
Näin käyttäisin:
-Antaisin vanhemmille, appivanhemmile, omille ja puolison sisaruksille porukkasopimuksen tekemällä puhtaana käteen vaihtelevat summat rahaa. Noin 40-50 miljoonaa menis.
-Muille sukulaisille ja kavereille antaisin vaihtelevasti joitakin satojatuhansia per nokka. Itse saisivat maksaa lahjaverot. Noin 15 miljoonaa menis.
-Rakennuttaisin isolle tontille ison omakotitalon, jos ei satu löytymään mieleistä valmiina. 1-3 miljoona menis.
-Ostaisin 3 tai 4 käyttö- ja huviautoa. 1-2 miljoonaa menis.
-Lopuista rahoista suurin osa tuottamaan indeksirahastoihin, osakkeisiin ym.
Töitä en enää luonnollisesti tekisi koskaan. Aika kuluisi vallan hyvin erilaisten harrastusten parissa. Välillä voisi käydä matkoilla niin kotimaassa kuin ulkomailla pienemmillä tai isommilla porukoilla.
Iso osa menisi Veikko Hurstille ja johonkin muuhun hyväntekeväisyyskohteeseen. ❤️ itse jättäytyisin pois palkkatyöstä ja tekisin välillä vapaaehtoistyötä.
Itselle ja lapselle omat kodit. Äidille ja sisaruksille myös.
Toki tuosta rahasta jäisi vielä hemmotteluunkin. Itselle, ystäville, sukulaisille ja työkavereille jotain ihanaa :)
Itselle ehkä uusi asunto ja auto. Siskon perheelle riittävästi. Isälle hyvä paikka missä olisi seuraa ja hyvä hoitohenkilökunta.
Joku kuntosali itselle ja muutamalle työntekijälle olisi kiva työpaikka kun ei tarvitsisi omasta palkastaan huolehtia.
Antaisin puolet syövän tutkimiseen ja lopuilla elelisin herroiksi. Palkkaisin sijoitusasiantuntijan ja sijoittaisin osan. Myös läheiset luotettavat sukulaiset ja ystävät saisivat osansa potista.
Vierailija kirjoitti:
Peronpuo kirjoitti:
Käyttäisin ensiksi Suomen kalleimman maksullisen
naisen palveluita, viikon täyshoito.
Kaikista kallein maksullinen eli menisit viikoksi naimisiin: kuuntelet jäkätystä, katselet rumilusta pieruverkkareissa ja tyydyt kattomaan jynkkyä ruudulta ja onanoit itsesi uneen? Mä keksisin parempaakin rahankäyttöä...
Suomen kallein nainen on kylläkin tuo Marinin Sanna, ei riitä 90 miljoonaa edes käsirahaksi tämän emännän törsäilyihin.
Ostaisin kelohuvilan Lapista, kesäpaikan Toscanasta ja jonkin kivan kämpän Etelä-Tirolista vuoristosta. Palkkaisin personal shopperin ja stailaajan,että ei enää ikinä tarvitsisi mennä vaateostoksille. No PT: n palkkaisin myös ja kokin ja siivoojan. Pikkuisen lentokoneen liisaisin ja kulkisin sillä huviloitteni väliä.
Ostaisin äidilleni isomman kodin ja sinne siivous- yms. apua. Hän saisi käydä vaikka joka viikko kauneushoitolassa ja kampaajalla, jos haluaisi. Lapsiani auttaisin myös. Haluaisin tehdä jotakin kotikuntani vähävaraisten lasten hyväksi. Jotakin sellaista, jonka nojalla he pystyisivät parantamaan omaa elämäänsä tulevaisuudessa.
90 miljoonaa antaa sellaisia vapauksia, joita ei ihan heti pysty edes kuvittelemaan.
Ostaisin vauvafoorumin ja lopettaisin sen
Olen haaveillut parin miljoonan lottovoitosta, joten tuollaisesta summasta lahjoittaisin osan sukulaisille ja osan esim. yliopistojen tutkimustyöhön.
Ostaisin vauva.fi forumin ja moderoisin sen mieleiseksini.
.