Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
Vierailija kirjoitti:
Näkee että ihmiset eivät ymmärrä talousasioista yhtään. Nuo tuommoiset että ostan talon ja vaihdan auton osoittaa ettei ymmärretä talousasioita.
Yksi näköjään ymmärtää.
Esimerkkinä laskin että jos 90 miljoonasta pistät 20 miljoonaa menemään ja loppu 70 miljoonaa jonnekin josta saisit 4 prosentin tuoton, saat siitä 2,8 miljoonaa bruttona.
Aiotä jos maksaisit verot (ammattilainen veronkiertäjäneuvoja osaa antaa neuvot kiten et maksa veroja) ja jos verotua olisi teoreettinen 30 prosenttia niin silti jää 1,960 miljoonaa puhtaana käteen. Se tekee 163000 euroa kuukaudessa.
Eli sinusta siis jos voittaa 90 miljoonaa ja haluaa vaihtaa autoon ja ostaa talon sillä, ei ymmärrä talousasioita?
Antaisin rahaa lapselle, tärkeimmille ystäville ja kaikille niille, jotka ovat auttaneet minua jotenkin joskus. Ja perustaisin järjestön joka auttaisi talousvaikeuksissa olevia yleisestikin. Näihin em. 10 miljoonaa, josta osan sijoittaisin ja osingoilla avustustoiminta jatkuisi.
Sitten perustaisin yrityksen, jota olen aina haaveillut. Siihen menisi muutama miljoona. Sen ei tarvitsisi tuottaa voittoa ja joten tarjoisin palvelut edullisesti. Alalla ei ole kilpailijoita, en näet halua dumpata muiden yrittäjien mahdollisuuksia.
Ostaisin myös metsiä ja laittaisin ne suojeluun luonnon monimuotoisuuden edistämiseksi.
Tukisin myös rutkasti Etsivää nuorisotyötä. Ja diakoniatyötä, joka auttaa vähävaraisia.
Ostaisin suvun vanhan sukutilan takaisin varmaan.
Loput sijoittaisin järkevästi enkä muuttaisi elämässäni muuten juurikaan mitään. Vain lähipiiri saisi tietää. En halua rahan ruinaajia, yksi sellainen kaveri jo on (vaikka olen köyhä) ja se on ärsyttävää.
Olin sossussa ja työkkärissä työharjoitttelussa ” kuunteluoppilaana” asiakastapaamisissa.
Ihmiset oli niin jumissa niissä vaikeuksissaan, eikä mitään valoa tunnelin päässä.
Oikeesti ne oli ulosotossa jostain ihan mitättömistä veloista, joita ne ei pysty eikä edes nähneet mahdolliseksi maksaa ikinä.
Ja siitä johtuen kaikki muukin oli mahdotonta: ei voi mennä opiskekemaan kun ” ei siitä ole mitään hyötyä”
Ei voi mennä töihin kun ” vouti vie kaiken”.
Ne asuu niissä lähiökuutioissaan, ei harrastusta, ei suunnitelmia, ei haaveita.
Yksi tyttö sanoi äidistään että se vaan polttaa tupakkaa ja katsoo telkkaria ja nukkuu.
Itse asiaan: haluaisin jotenkin maksaa noita älyttömiä velkojaan pois ja ohjata parempaan uuteen alkuun. Ottaen huomioon että mulla olisi ihan älyttömästi rahaa, niin muutaman tuhannen velkojen kuittaus ei mulla tuntuisi missään.
Voisin maksaa ajokortin ja ostaa ( ja kustantaa kulut) auton jollekin nuorelle. Joskus sekin on ihan liian kaukainen haave saavutettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee että ihmiset eivät ymmärrä talousasioista yhtään. Nuo tuommoiset että ostan talon ja vaihdan auton osoittaa ettei ymmärretä talousasioita.
Yksi näköjään ymmärtää.
Esimerkkinä laskin että jos 90 miljoonasta pistät 20 miljoonaa menemään ja loppu 70 miljoonaa jonnekin josta saisit 4 prosentin tuoton, saat siitä 2,8 miljoonaa bruttona.
Aiotä jos maksaisit verot (ammattilainen veronkiertäjäneuvoja osaa antaa neuvot kiten et maksa veroja) ja jos verotua olisi teoreettinen 30 prosenttia niin silti jää 1,960 miljoonaa puhtaana käteen. Se tekee 163000 euroa kuukaudessa.Eli sinusta siis jos voittaa 90 miljoonaa ja haluaa vaihtaa autoon ja ostaa talon sillä, ei ymmärrä talousasioita?
Ei ymmärrä. Kun sitten vielä on jäljellä se ongelma mihin ne 89 miljoona voisi käyttää.
- eri
Jos saisin lotosta 90 miljoonaa, ensimmäiseksi perustaisin Luxemburgiin sijoituskonsernin jolle antaisin nimeksi jotain kaksimielistä ja ostaisin sen yhtiöiden osakkeet esimerkiksi 85 miljoonalla eurolla. En ole ihan 100-varma, miten tämä käytännössä menisi, mutta eiköhän siihen apu löytyisi vaikka Nordeasta...
Sijoitusyhtiöt sijoittaisivat saamansa osakepääoman
n. 70% (59.5M) kulutustuotteita valmistaviin osinkoaristokraatteihin, indeksirahastoihin, infrastruktuuriin sijoittaviin osakkuusyhtiöihin (partnership) ja operaattoreihin (esimerkiksi AT&T, Verizon)
n. 20% (17M) korkean osinkotuoton osakkeisiin (vaatimus 7%/v)
n. 5% (4.3M) fyysiseen kultaan (käytännössä pieniin kultakolikoihin (Krugerrand tmv.))
n. 4% (3.4M) jäisi käteisenä eri valuuttoihin
n. 1% kryptoihin, lähinnä BTC
Ja ne viisi miljoonaa? No niillä maksaisin lainat veke (ei ole paljoa) ja lahjottelisin niitä eri suuntiin. Sijoitusyhtiö sitten vuokraisi tuotoilla sitä sun tätä sieltä sun täältä, ja sen johto (= minä) kävisi yhtiön piikkiin tutustumassa kaikenlaisiin asioihin.
Lisäksi maksaisin itselleni euron vuodessa palkkaa ja esiintyisin julkisuudessa vaatien palkkoja alas "katsokaa, miten vähällä voi tulla toimeen"
Ostaisin maskeja, käsihuuhdetta ja vessapaperia koko rahalla.
Ensimmäinen asia on ainakin työnteon lopettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi näköjään ymmärtää.
Aiotä jos maksaisit verot (ammattilainen veronkiertäjäneuvoja osaa antaa neuvot kiten et maksa veroja) ja jos verotua olisi teoreettinen 30 prosenttia niin silti jää 1,960 miljoonaa puhtaana käteen. Se tekee 163000 euroa kuukaudessa.Eli sinusta siis jos voittaa 90 miljoonaa ja haluaa vaihtaa autoon ja ostaa talon sillä, ei ymmärrä talousasioita?
Ei ymmärrä. Kun sitten vielä on jäljellä se ongelma mihin ne 89 miljoona voisi käyttää.
- eri
Mikä ongelma se on siinä vaiheessa miettiä mitä lopuilla rahoilla tekisi, kun on ensin tehnyt ne asiat, jotka kokee tärkeäksi (esim. omien ja läheisten velkojen maksu ja se asuntojen ja auton hankinta)? Kyllä sitä sijoittamista ehtii pohtia sitten vaikka elämänsä loppuun asti ihan rauhassa.
Sijoittaisin (löhes) kaiken ja lahjoittaisin tuotot hyväntekeväisyyteen.
nämä kaikki sijoittamiseen hurahtaneet ei ymmärrä sitä, että ihmisikä on rajallinen ja jos ei lapsia ole perimässä, niin minkä ihmeen takia pitäisi lisää sijoittamalla kerätä, kun ei ehdi loppuun käyttää eläessään sitäkään mikä jo on, ilman mitään lottovoittoja.
Eläin taloihin ja suojeluun menee kaikki mitä jälkeemme jää, oli siinä sitten lottovoittoja tai ei.
Sijoittaisin (antaisin) kaiken vihreään siirtymään.
Yst. Sannaliini (sd)
Vierailija kirjoitti:
nämä kaikki sijoittamiseen hurahtaneet ei ymmärrä sitä, että ihmisikä on rajallinen ja jos ei lapsia ole perimässä, niin minkä ihmeen takia pitäisi lisää sijoittamalla kerätä, kun ei ehdi loppuun käyttää eläessään sitäkään mikä jo on, ilman mitään lottovoittoja.
Eläin taloihin ja suojeluun menee kaikki mitä jälkeemme jää, oli siinä sitten lottovoittoja tai ei.
Jaa-a, ehkä kannattaisi sitten lahjoittaa ikäntyymisen teorioita tutkiviin tahoihin.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittaisin (antaisin) kaiken vihreään siirtymään.
Yst. Sannaliini (sd)
Ei mitään tällä kertaa noille herttaisille italiaano nappisilmille?
Peronpuo kirjoitti:
Käyttäisin ensiksi Suomen kalleimman maksullisen
naisen palveluita, viikon täyshoito.
Kaikista kallein maksullinen eli menisit viikoksi naimisiin: kuuntelet jäkätystä, katselet rumilusta pieruverkkareissa ja tyydyt kattomaan jynkkyä ruudulta ja onanoit itsesi uneen? Mä keksisin parempaakin rahankäyttöä...
lähtisin ulkomaille kun tämä korona olisi ohi. ainakin 3 viikoksi. mutta toki voisin myös hyväntekeväisyyteen lahjoittaa, kun yritykset ja tapahtuma ala on kärsinyt, ja oikeeseen kuten hurstille, mitä näitä on.
Menisin ex-vaimoni ja hänen uuden miehenstä kotipihalla käymään jollakin todella päheellä autolla, ferrari tms.
Olisin pukeutunut niin hiensti kuin ikinä voi, kengät sellaiset mitkä maksaa tuhansia ja kädessä kello mikä maksaa yli kymppitonnin. Juttelisin mukavia ja näkisin kuinka ex-vaimo hymyn takaa kiukusta kihisee ja minä samalla silmäillen ajattelen että " mitäs läksit toisen matkaan" ilmeellä vastaisin sanattomasti, hän sen kyllä ymmärtäisi. IIIIHAAANAAA!!!!
Siis summa olisi 90 miljoonaa ja ihmiset vain maksaisivat omia ja sukulaisten velkoja ja hommaisivat uuden talon. Hei, sillä summalla voi tehdä muutakin. Itse rakennuttaisin sen unelmien talon, mutta ostaisin asunnon myös Lontoosta ( jos se on sallittua). Sitten matkustelisin kaikissa niissä maissa joissa olen halunnut käydä, ykkösluokassa ja hotelleissa sviiteissä. Hommaisin järkevän personal trainerin ja pistäisin kilot kuriin. Sitten ostaisin merkkilaukkuja, kenkiä ja vaatteita uuden ison vaatehuoneeni täyteen. Tietenkin muistaisin sukulaisiakin ja lahjoittaisin eläimille esim. paikalliselle löytöeläintalolle jossa voisin käydä tarkistamassa että rahat menee oikeaan tarkoitukseen. Autoa en tarvitse, ei ole ajokorttia, ajelisin taksilla. Ostaisin kotimaista modernia taidetta, sellaista joka miellyttäisi silmää. Muutenkin ostelisin paljon suomalaisten käsityöläisten tekemiä tuotteita, luultavasti tilaustöitä juuri minulle suunniteltuna. Voisin sijoittaa suoraan johonkin esim. pieneen sisustustavaraliikkeeseen, ostaisin kaupungin keskustasta liiketilan jota vuokraisin n. 100€/kk nimellis vuokralla yritykselle. Ostaisin antiikkia. Turvaisin vanhuuteni. Lista on loputon koska 90 miljoonaa on hirvittävän iso summa.
Antaisin omille ja miehen vanhemmille sen verran että saavat elää mukavasti, veljelle ja miehen siskolle samoin. Rakennuttaisin/ostaisin talon jossa suuri piha, laajennettais perheen mökkiä ja mies haluais varmaan paremman veneen ja kalajuttuja jne. Parhaalle kaverille voisin ostaa hevosen, kun tiedän että sitä haluaa, itselle riittäis koiria. Saisin vihdoin oman ateljeen ja pienen puutarhavajan. Kun korona on ohi, matkusteltaisiin jonkin verran. Etsisin hyviä sijoituskohteita, hyväntekeväisyyskohteita ja taidetta.