Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?

Vierailija
29.03.2021 |

Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.

Kommentit (1962)

Vierailija
341/1962 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin sukulaisille  lottokuponkeja muutamilla euroilla per nuppi, että saisivat myös lottovoiton.

Vierailija
342/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin kauneushoitolan, "Vili-Yykari", johon myöntäisin VIP-passit kaikille valtion ja kuntien ylimmille virkahenkilöille. Käynnit ilmaisia, ja 10 000 lentopistettä bonuksina per kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaskaa aikaa moisen äärimmäisen epätodennäköisen tapahtuman miettimiseen. Pelaan kyllä kestona yhden rivin ja alan heti miettimään asiaa jos numerot menee oikein.

Vierailija
344/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin kimppalottosopimuksen lasteni ja siskoni kera, joten jakaisimme voiton kuuteen osaan. Itse ostaisin äidilleni uudemman auton ja uudet huonekalut, ja ihan mitä hän haluaisi sekä itselleni kivan merenrantapaikan saaristosta. Matkustaisin myös kun siihen taas tulee mahdollisuus.

Tässäkin tapauksessa se auto kannattaa pitää omissa nimissä ja antaa äidille vain hallintaoikeus, niin ei mene lahjaveroa.

Jos ei mistään puolen miljoonan lambosta ole kyse niin eipä verottajaa kiinnosta yksi auton osto hevon humpan vertaa. Mutta toki noin tekemällä saa helposti maksettua äitin puolesta myös kaikki vakuutukset ja käyttömaksutkin.

Vierailija
345/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 miljoonaa uudelleen sijoittaisin ja lopulla 15 miljoonalla ostaisin tontin ja rakennuttaisin sinne unelmatalon. Auttaisin sisaruksia ja vanhempiani rahallisesti.

Ja matkustaisin aina kun huvittaa.

Osinkotuottoja sijoituksista tulisi verojen jälkeen käteen pari milliä per vuosi, joten vuosittain voisi sitten keksiä mitä kivaa niillä tekisi.

Vierailija
346/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin jatkaa töissä, enkä edes haluaisi lyhentää työaikaa. Ehkä pitäisin puolen vuoden vapaan, jonka aikana perustaisin varoilla klinikan, johon palkkaisin (ulkomailta) huippuasiantuntijoita hoitamaan erästä harvinaista sairautta, jota mieheni ja toinen lapseni sairastaa. Mies varmaan lopettaisi työt. Toivoisin, että hän voisi keskittyä itsensä hoitamiseen ja miettiä uudelleen uraansa, että se vastaisi paremmin hänen haaveitaan ja terveyttään. Palkkaisin lukivaikeudesta kärsivälle lukiolaisellemme yksityisen erityisopettajan, jotta hänen elämänsä olisi vähän helpompaa. 

Mies varmaan haluaisi rakentaa talon. Mä haluaisin toteuttaa jonkun rahaston, joka tuottaisi lisää varoja tulevaisuuden turvaksi meille ja lapsille. Tämän suunnitteluun tarvitsisi kyllä asiantuntijan apua.

Vierailija
347/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velat pois tietysti mutta siihen ei paljon menisi noin isosta voitosta. Ostaisin mahdollisimman ison yhtenäisen maa-alueen ja rakentaisin talon sinne keskelle. Ei pääsisi naapurit häiritsemään. Sitten voisi ostella kaikenlaisia leikkivälineitä. Maastoautoja niitä jotka on tehty vain maastokäyttöön. Joku kaivuri vois olla hauska ja sellainen jolla voi jyrata maaston tasaiseksi. En tiedä saako suomessa ostaa tankkeja ja muita sotakoneita mutta jos saa niin sellaisia.Tulisi sellainen aikuisten touhurata siihen talon ympärille.

Vierailija
348/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velat pois tietysti mutta siihen ei paljon menisi noin isosta voitosta. Ostaisin mahdollisimman ison yhtenäisen maa-alueen ja rakentaisin talon sinne keskelle. Ei pääsisi naapurit häiritsemään. Sitten voisi ostella kaikenlaisia leikkivälineitä. Maastoautoja niitä jotka on tehty vain maastokäyttöön. Joku kaivuri vois olla hauska ja sellainen jolla voi jyrata maaston tasaiseksi. En tiedä saako suomessa ostaa tankkeja ja muita sotakoneita mutta jos saa niin sellaisia.Tulisi sellainen aikuisten touhurata siihen talon ympärille.

Ja Pappa-Tunturi pisteeksi iin päälle.

Vierailija
349/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotossa ei voi voittaa 90 miljoonaa euroa. Terveisin faktan tarkistaja.

Vierailija
350/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaisin nykyisen työni heti, vaimostani en eroaisi

antaisin noin kolmasosan tuosta pois sukulaisille/tutuille, en tarvitse itse noin paljon

kuten joku muukin sanoi niin tekisin elokuvan, kässärikin on jo valmis, tähän voisi varata toisen kolmasosan

viimeisellä kolmasosalla avaisin johonkin kivaan paikkaan soitinmyymälän elämäntavaksi, tarkoitus ei olisi tehdä bisnestä vaan elää siinä ympäristössä ja maailmassa jossa viihtyy ja kun voisi itse "valita" asiakkaansakin niin kyllä kelpaisi

lopulta rahaa jäisi aivan tarpeeksi perittäväksikin jos perillisiä siunaantuu

mainittakoon vielä että itse en ole kiinnostunut perinteisistä: matkailu-urheiluautot/veneet-päihteet-jne

Vierailija
351/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaisin asuntomessuille överin luksustalon, ihan vain näyttääkseni että voin. Mielenkiinnolla lukisin sitten lehtien arvosteluja. En siihen taloon jäisi asumaan.

Ostaisin ränsistyneen mökin jostain ja osallistuisin Huvila&Huussi ohjelmaan. Näyttäisin miten ne mökit pitää remontoida luksukseen ja lukisin täältä sitten kommentteja kuohuva ja popparit kädessäni.

Vierailija
352/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin 18v sugarbaben.

Vierailija
353/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, onko joku oikeasti ison summan voittanut koskaan lahjoittanut merkittäviä summia hyväntekeväisyyteen. Moni tässäkin ketjussa kehuu, että näin tekisi. Arvaan, että jos se voitto oikeasti kohdalle osuisi, mieli muuttuisi ja rahat pysyisikin visusti itsellä.

Vierailija
354/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin talon ja palkkaisin siivoojan. En haluaisi kertoa ihmisille voitostani ja olen työtön, niin ihmiset ihmettelisivät miten on varaa ostaa talo. Haluaisin kyllä töihin sosiaalisten suhteiden vuoksi, niin perustaisin varmaan yrityksen.

Vierailija
355/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin firman tai kaksi ja olisin niissä hallituksen puheenjohtajana. Muut saisi tehdä työtä, minä näön vuoksi välillä osallistuisin mukaan.

Asunto, auto ja paikkakunta vaihtuisi heti myös.

Vierailija
356/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa loppuis työnteko heti. Satsaisin lasten tulevaisuuteen, eli sijoittamista pitäisi alkaa opettelemaan. Äidille rakennuttaisin talon. Kahden ystävän talolainat maksaisin pois. Exälle ostaisin jotain kivaa, kun se on jeesannut mua eron jälkeen eri asioissa tosi paljon. 

Muuten alkaisin katselemaan itselleni tonttipaikkaa, rakennuttaisin talon ja ostaisin lapista mökin. Golfaisin, kävisin salilla, lukisin, opiskelisin latinaa ja historiaa omaksi iloksi. 

Vierailija
357/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin kolme asuntoa. Yhden jostakin sellaisesta paikasta jossa on hyvä hiihdellä talvisin ja sinne tietenkin pelit ja vermeet että voi tehdä muutakin. Kustannusarvio 3 miljoonaa. Sitten ostaisin asunnon jostakin sopivasta rantalomailukohteesta, tyyliin Nizza tai vastaava. Kustannusarvio noin 5 miljoonaa.

Ja sitten joku asunto jostain sopivasta suuresta kaupungista, jossa hyvä ilmapiiri, paljon kulttuuriharrastuksia jne. Kustannusarvio 5 miljoonaa.

Sitten ostaisin 10 miljoonalla Suomesta sopivia alueita luonnonsuojelun piiriin.

Rahaa jäisi siis vielä reilusti yli, jotta voin ylläpitää asunnot, joku muu siis ne siivoaa ja pitää kunnossa ja sijoituksiin, jotta tuottoa tulisi lisää, eikä pääoma häviäisi.

Koroilla ja osingoilla ylläpitäisin elämääni.

Testamenttaisin rahat johonkin/joihinkin hyviin tarkoituksiin.

Vierailija
358/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee että ihmiset eivät ymmärrä talousasioista yhtään. Nuo tuommoiset että ostan talon ja vaihdan auton osoittaa ettei ymmärretä talousasioita.

Yksi näköjään ymmärtää.

Esimerkkinä laskin että jos 90 miljoonasta pistät 20 miljoonaa menemään ja loppu 70 miljoonaa jonnekin josta saisit 4 prosentin tuoton, saat siitä 2,8 miljoonaa bruttona.

Aiotä jos maksaisit verot (ammattilainen veronkiertäjäneuvoja osaa antaa neuvot kiten et maksa veroja) ja jos verotua olisi teoreettinen 30 prosenttia niin silti jää 1,960 miljoonaa puhtaana käteen. Se tekee 163000 euroa kuukaudessa.

Vierailija
359/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei ihanaa! Kylläpäs tällainen vastaus lämmitti sydäntä <3 

Vierailija
360/1962 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jotkut haukkuu kuinka toiset ei ymmärrä sijoittamisesta ym., mutta esim. mulla/meillä ei ole mitään järkeä eikä tarvetta sijoittaa mihinkään. Nyt pärjätään ihan loistavasti ilman tota lottovoittoakin, siitähän se stressi tulis miten saisi sen tuhlattua - perillisiä ei ole, en halua että sukulaiset saati valtio saa yhtään mitään. Mitään omaisuutta ei myöskään enää haluta, asunnot + autot on järkevämpää vuokrata/liisata. Täytyy päivittää testamentti niin että kaikki menee eläin- ja luonnonsuojeluun jos mies kuolee ennen mua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi