Miksi joku vielä kohtuullisen nuori, sanotaan vaikka alle viisikymppinen tai varsinkaan alle nelikymppinen ei ole somessa? Aika saatanan noloa! :D
Siis mitä sisältöä tällaisella henkilöllä on elämässään? Onko joku täysin syrjäytynyt erakko? Sehän jää jälkeen aivan kaikista tuttavapiiriensä yms. jutuista ja keskusteluista, kun ei ole somessa! On se myös melko noloa jättäytyä kokonaan somen ulkopuolelle, kun paitsi että jää täysin tietämättömäksi kaikista tuttavapiirien jutuista, menoista yms. niin antaa itsestään yksikertaisen ihmisen vaikutelman muille! 😂
Kommentit (54)
Itseä ketuttaa kun omat vanhemmat ja sisko ei oo somessa. Eivät omista kuin vanhat kapulat joten saa kiinni vaan soittamalla/txt. Siihen se vaan aina menee ettei kuulla toisistamme mitään ja joudun aloittaan alusta kaiken kertomisen kun tulee se "mitä kuuluu?" ja olen jo unohtanut puolet ja muutenkin ahdistaa soittaminen/puhumine niin ei siitä tule hevon helvettiä.... Olis edes whatapp niin vois jotenki järkevästi jakaa elämäänsä tärkeille ihmisille.
Hän on sikäli hyvässä asemassa, että hän ei lue sinun aloitustasi.
Itse en ole somessa.
Lisäksi teini-ikäiset lapseni käsittääkseni pitävät boomerina jokaista, joka on facessa.
Itse en ole siksi, että preferoin face to face -kontakteja. Elämässäni on muuta sisältöä.
En koe jääväni mistään paitsi. Itse asiassa kun seuraan joitakin tuttaviani, tuntuu minusta, että elämänlaatuni heikentyisi, jos olisin somessa.
N45
Puumaikäinenkin ihminen on ehtinyt saamaan somesta yliannostuksen jo tuhanteen kertaan,ei Netti nyt eilen keksitty juttu ole.
Vierailija kirjoitti:
Selvä homma, mä olin pari kuukautta LIssä ja 99,9% sisällöstä oli aivotonta itsensä kehumista ja muiden haukkumista tai selitystä siitä, kuinka paljon fiksumpi paikka LI on kuin FB.
LI on hiekkalaatikko, jossa jokainen mitään osaamaton kehuu itseään. Kamala paikka, jos se kerran on parempi kuin FB en ikinä halua sinnekään.
Instassa olen, ikinä en ole mitään julkaissut, mutta sielläkin näkemästäni 99,9% on turhaa p*skaa.
En keksi mitään muuta syytä olla aktiivinen somessa kuin ääretön itserakkaus ja kuvitelma, että ketään oikeasti kiinnostaisi tippaakaan sun jutut.
Lisäksi some aiheutti sen, että jokainen tuttu, joka oli vähänkään aktiivinen somessa tiputti pisteitään roimasti silmissäni toinen toistaan typerämmillä postauksilla.
Joo! LI olikin vielä pahempi hiekkalaatikkoleikki kuin FB. Poistin senkin tilin äkkiä. Jos mun työllistyminen jää kiinni siitä, etten oo LIssä niin siinä tapauksessa oon mieluusti työtön.
Oikein hyvin pärjää vaikkei mitään someja olekaan.
Itselläni on tilit instassa (jota käytän eniten), sekä tiktokissa että Facebookissa (jota taas käytän todella vähän). Tiktokia ja facebookia vaan selailen ja instaan pistän joskus harvoin kuvia. En ymmärrä miksi kaikki pitää aina vetää äärilaitoihin, joko et ole somessa ollenkaan tai sitten kuvaat sinne elämäsi jokaisen minuutin. Suurin osa meistä on siinä välillä. Lisäksi en kyllä usko ollenkaan että jos ihminen ei ole somessa niin hänen elämänsä olisi automaattisesti parempaa ja hänellä olisi aitoja ystäviä oikeassa elämässä. Miettikää esimerkiksi syrjäytyneitä ihmisiä. Ei sillä että on fiksua myöskään sanoa somettomia ihmisiä noloiksi.
Mulla on yksi lapsuudenkaveri joka on saman ikäinen kuin minä (25v) eikä käytä mitään somea ja jos olen rehellinen niin välillä on kyllä aika hankalaa keskustella kun ei voi edes sivulauseessa viitata johonkin tunnettuun some-henkilöön kun ei hän niitä tiedä. Aina ei jaksa jutella syvällisiä tai muistella menneitä vaan olisi kiva ihan vaan höpöttää.
En ole juurikaan somessa.
Mulla on kyllä tili FB:ssa mutta en ole lähes vuoteen kirjoittanut sinne ja silloinkin mulla on yksityisyysasetukset päällä niin, että vain "kavereille", mutta kun periaatteessa mulla ei ole todellisia ystäviä, niin ihan sama. Eikä muita kiinnostaisi mun mielenkiinnon alueet tai että saisin mitään vastakaikua mistään, toisin sanoen, mulla ei ole ns samoilla aallonpituuksilla olevia ihmisiä listoilla vaikka siellä on ihan suht koht ok ihmisiä.
Instagramiin rekisteröidyin pakosta, koska muuten sieltä ei näe seurata uutisia ja postauksia. Mutta en ole postannut kuvan kuvaa sinne tai mitään.
Taustalla myös se, että minua on aiemmin häiritty netissä ja olen kokenut kiusaamista, ja lisäksi on turvallisuusnäkökulmia, niin en halua joutua mihinkään vaan olla turvassa. Sosiaaliseen mediaan liittyy stressiä. Vaikka joskus tuliskin mieleen että nyt olisi kaunis kuva profiilikuvaksi (kivaa jos pystyy peruna-kännykameralla saamaan), niin jos se on yksityiskohtineen liian tarkasti bongattavissa ja jos se otetaan haukunnan ja seurannan kohteeksi netissä, niin ei.
Ja käytännön tasolla on sekin juttu, että some-tileihin on tarpeen olla hyvä kamera, jolla sitä elämistä sinne kuvataan (merkitystasolla myös kyseenalaistaminen, yksityisyys enempi mieleen!) ja mulla ei ole kameraa kuin kännykässä ja siitä ei kiiltokuvamaailma lähde tykitykseen.
Näin ei tule jäätyä elämään some-tilien maailmaan.
Olin. Poistuin. Ei jaksa sitä valitusta ja jokapäiväisiä kuvia edestä ja takaa. Kiitos, on muutakin tekemistä.
Somessa juttelut on pinnallista eivätkä anna yhtään mitään.
Some aiheuttaa ihmisille paineita ja masennusta, tutkitusti.
Jos en voi nähdä livenä niin whatsapissa tmv voi puhua tuttujen kanssa. Ei sekään silti samaa fiilistä tuo.
Mutta somea ei tarvitse, eikä mistään jää paitsi kun kavereiden kanssa puhutaan sitten ihan kasvotusten eikä eletä vain siellä virtuaalimaailmassa jatkuvasti. Tosin nykyään livenä ihmisten näkeminen on myös muuttunut köykäisemmäksi, kun suuri osa on kunnon vuorovaikutuksen sijaan ainakin puoliksi puhelimillaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole somessa.
Lisäksi teini-ikäiset lapseni käsittääkseni pitävät boomerina jokaista, joka on facessa.
On se minusta ainakin aika boomeria, mutta meilläkin koulussa oli vähintääkin vahva suositus olla facessa ja parikymppisillä luokkatovereilla oli kaikilla jo valmiiksi face.
En minä ap muutenkaan ole perillä kenenkään jutuista ja keskusteluista koska ei voisi vähempää kiinnostaa.
Haluan olla yksin eikä tosiaan muiden asiat kiinnosta. Eikä mua kiinnosta sekään mitä muut musta ajattelevat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole somessa.
On se minusta ainakin aika boomeria, mutta meilläkin koulussa oli vähintääkin vahva suositus olla facessa ja parikymppisillä luokkatovereilla oli kaikilla jo valmiiksi face.
Olen minäkin Facebookissa. Joskus profiilin loin jostain kumman syystä ja jäänyt
sinne roikkumaan. Koskaan en siellä käy. Ketään en ole kaveriksi lisännyt koska muiden tekemiset ei voisi vähempää kiinnostaa. Eli se että on siellä facessa ei tarkoita sitä että sitä seuraisi.
Kun ei vaan kiinnosta se serkkutytön ottamat selfiet 20 kertaa päivässä. Tai pikkusiskon vauvan edesottamukset. Siksi en ole somessa.