Mitä tuli tuntemastasi vuokratalolapsesta?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Rehtori, kirjastonhoitaja, kaksi yrittäjää, nämä meidän perheestä. Naapureista en tiedä. Kaupungin vuokratalossa asuttiin lapsena.
Musta tulee yhteiskuntatieteiden maisteri, en tosin tiedä mihin valmistuttuani päädyn töihin. Mun lapsuuden tutusta tulee sosionomi ja yksi on vaatesuunnittelija.
Maisterin paperit, projekti- ja muissa managerihommissa IT alalla nyt ulkomailla toistakymmentä vuotta.
Vuokralla asuttiin kymmenisen vuotta laman jälkimainingeissa ja oltiin joskus jopa SOSSUN asiakkaita kun olin nuori, kyllä nyt sopii kauhistella. Itse en tajua edes hävetä. Ajatella.
Typerä aloitus, mut sikäli kuin tiedän lapsuudenkavereistani, kaksi on tuomareita, yksi opettaja, yksi sairaanhoitaja, yksi julkisuudenhenkilö eli muusikko, yksi näyttelijä. Siistijä, suuhygienisti, lähihoitaja...
Omat lapsuudenperheemme olivat ns. ydinperheitä, mutta käsittääkseni me jälkikasvu jo ainakin kertaalleen eronneita....
Että on ollut taloa ja omaisuutta, jotka tulleet jaetuiksi. Ei tuonut raha ja yltäkylläinen elämä ikuista onnea.
Aloin tosissaan miettiä eikä tule mieleen kuin yksi yläasteajan luokkakaveri, joka asui vuokralla perheineen. En tiedä mitä hän tekee nykyisin, jatkoi amikseen ainakin peruskoulun jälkeen. Olen siis kotoisin pienestä kaupungista ja tuolloin 90-luvulla ja vuosituhannen vaihteessa kaikki kaverit asuivat omistusasunnoissa. Tai ainakin oletan ettei kenenkään perhe ollut omakotitalossaan vuokralla.
Tuli minä :)
Asuin huonomaineisessa vuokrakerrostalossa ja vietin normaalin, hyvän lapsuuden. Kävin ylioppilaaksi ja kaupallisen koulutuksen ja onnekseni en ole koskaan joutunut olemaan työtön, vaan aina on riittänyt erilaisia esimies- ja asiantuntijatöitä. Elämä on kohdellut ihan mukavasti.
Vanhempani asuvat muuten samassa talossa vieläkin.
En tuntenut lapsena ja nuorena ainoatakaan vuokratalolasta. Meidän lähellä ei ollut vuokrataloja, joten niitä ei ollut luokallakaan.
Turusta olen.
Tai hep, ehkä yksi perhe asui ok-talon puolikkaassa vuokralla. Iso perhe. En tiedä, mikä tyttärestä tuli. Jehovan todistajia olivat.
Opiskelkaveristani tuli Nighwishin manageri...
Vierailija kirjoitti:
En tunne ainuttakaan vuokratalossa kasvanutta ihmistä. Meitä kiellettiin lapsena menemästä niille pihoille. Koulussa kyllä tiedettiin ne lapset, eikä jäänyt käytöksen vuoksi epäselväksi.
Tiedätkö miten heille elämässä kävi myöhemmin?
Yrittäjä
kokki
Lähihoitaja
rakennusmies
viherrakentaja
kosmetologi
narkki
juoppo
vapaaottelija
poliisi
labrahoitaja
yh