Kannattaako enää ostaa mekkoja?
Tai hameita vai alanko varautumaan syksyyn ja talveen ja ostan housut vain?
Kun nyt ei tunnu lämpöä ja kesää millään tulevan. En ole kesämekkoja käyttänyt vielä ollenkaan. Niin tuntuu turhalta edes ostaa mitään mekkoja vaikka alestakaan kun eihän niille ole täällä käyttöä.
Mitä olette mieltä?
Kommentit (38)
Osta jos löydät mieleisen edullisesti. On se kesä ensi vuonnakin.
Vaatteitahan käytetään monta vuotta.
Mekot on ihania mutta niille on niin kovin vähän käyttöä. Ainakaan kovin ohuille.
No elokuussa voi olla hyvinkin lämmin ja ens kesänä. Just olin häissä, mekko on noin 10 vuotta vanha
Kannattaa.
T. Ylikersantti Pylvänäinen
Vaatteita ostaessa pitää aina ajatella yhtä kautta pidemmälle. Jos sinulla on tarpeeksi mekkoja, ei kannata. Jos mekolle on tarvetta tulevaisuudessakin, kannattaa, jos mieluinen löytyy edullisesti. Älä koskaan osta vaatteita vain yhden kauden käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinulla on jotain viime vuoden mekkoja, jos sattuisi elokuussa tulemaan viikko lämpöä.
Noita alennusmyyntejä nyt katselin. On mulla jokunen kesävaate tokikin niitä muutamaa kesäpäivää varten mitä joskus tulee.
No jos alesta löydät nätin ja sopivan mekon kivassa matskussa joka miellyttää itseäsi niin hölmöähän se on kauppaan jättää vain siksi, että syksyä kohti mennään.
On niitä mekkokelejä ollut jo tänä kesänäkin ja useinhan heinä-elokuun vaihde on varsin lämpöinen. Se on sellainen aika normaalikin ajankohta helteelle Suomessa toisin kuin nämä viime vuosien helleputket kesäkuussa.
Ja ensi kesä on nopeammin kuin huomaatkaan ;-)
Tietysti kannattaa. Onhan niille käyttöä viileämmilläkin keleillä, alle vaan sukkiksia ja päälle neuletta ja takkia. Ja tuleehan se ensi kesä, toivottavasti lämpimämpänä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa.
T. Ylikersantti Pylvänäinen
Niin kannattaa.
T. Mekko-Einari
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita ostaessa pitää aina ajatella yhtä kautta pidemmälle. Jos sinulla on tarpeeksi mekkoja, ei kannata. Jos mekolle on tarvetta tulevaisuudessakin, kannattaa, jos mieluinen löytyy edullisesti. Älä koskaan osta vaatteita vain yhden kauden käyttöön.
Joo en tietenkään. Käytän vaatteitani yleensä vuosia. Niin kauan kuin kestävät.
Mutta tässä vaiheessa kesää lienee järkevintä ostaa housut. Paksummat sellaiset kun syksy on ihan just.
Jos tykkäät mekoista, osta sellaisia, jotka näyttävät kivoilta neuleiden ja sukkiksien/legginsienkin kanssa. Turha rajoittaa lempivaatteideb käyttöä yhteen lyhyeeseen vuodenaikaan.
Itse en tarvitse uusia vaatteita, mutta voisin ostaa mekon jos unelmamekkoni olisi alessa. Voihan sitä käyttää lomalla Kreikassa tai Madeiralla.
Ostin tänään Aldista kaksi kivaa kesämekkoa, on niin lämmintä ettei tule muuta käytettyä kuin mekkoja.
Terv. Ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Itse en tarvitse uusia vaatteita, mutta voisin ostaa mekon jos unelmamekkoni olisi alessa. Voihan sitä käyttää lomalla Kreikassa tai Madeiralla.
En mä lomaile tuollaisissa paikoissa :(
Suomessa käytettävyyttä ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkäät mekoista, osta sellaisia, jotka näyttävät kivoilta neuleiden ja sukkiksien/legginsienkin kanssa. Turha rajoittaa lempivaatteideb käyttöä yhteen lyhyeeseen vuodenaikaan.
Minkähän mallisia mekkoja ne voisivat olla? Onku sulla jotain esimerkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Mekot on ihania mutta niille on niin kovin vähän käyttöä. Ainakaan kovin ohuille.
Minä käytän samoja mekkoja kesät talvet.
Totta kai kannattaa ostaa, niitä ajattomia, ei mitään tämän kesän trendijuttuja. Esimerkiksi pellavainen yksinkertainen kotelomekko palvelee vuosia, eikä kukaan osaa sanoa, minä kesänä ostit sen.
Vanha viisaus vaatteiden ja kenkien ostoon: osta kesävaatteet syksyllä ja talvikengät keväällä. Näin teet kaikkein edullisimmat ostokset.
Kai sinulla on jotain viime vuoden mekkoja, jos sattuisi elokuussa tulemaan viikko lämpöä.