Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla tarpeeksi hyvä syy kieltäytyä maskin käytöstä?

Vierailija
29.03.2021 |

Olen 40+ nainen, perusterve mutta kärsinyt lapsesta asti alhaisesta verenpaineesta. Siihen liittyvä taipumus pyörtymiseen rajoittaa mm. saunomista ja tekee joidenkin liikuntalajien harrastamisesta mahdotonta.

Myös maskin käyttö aiheuttaa mulle nopeasti heikotusta ja muita pyörtymisen esioireita. En ole koskaan uskaltanut pitää maskia kauaa, vaan olen ottanut sen nopeasti pois kun olo on alkanut tuntua pahalta. Viime kerralla en kuitenkaan ehtinyt reagoida tarpeeksi nopeasti vaan pyörryin bussissa. Pelkään kovasti että pyörryn uudestaan, joten en ole uskaltanut laittaa maskia päälleni enää sen jälkeen. Mitä mieltä te palstalaiset olette, onko mulla hyvä syy kieltäytyä maskin käytöstä vai pitäisikö vielä yrittää?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt hyvänen aika muilta kyseleminen! Mitä lampaita ihmisistä on tullut?

Itse en voi maskia käyttää koska sasn siitä migreenin ja minulla myös alhainen verenpaine.

Kellekään en ole tilitysvelvollinen miksi en käytä maskia kaupassa.

Vierailija
42/46 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä voit sitten varmaankin tilata ruuat kotiinkuljetuksella ja olla menemättä hissiin. Ettekö nyt ymmärrä että se maskin käyttö suojaa muita? Minkä takia muiden pitäisi altistua siksi että sinä et suostu maskia/visiiriä käyttämään?

Terveisin astmaatikko, joka koki alkuun pahoinvointia maski päällä, mutta totutti itsensä maskiin, niinkuin moni muukin ihminen.

Sä voitkin sitten tilata ne ruuat kotiinkuljetuksella ja olla menemättä hissiin. Ongelma ratkaistu :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään kysellä muilta lupia olla ilman maskia.

Itselläni on hankala vasomotorinen nuha, migreeni ja alhainen verenpaine.

Ja ei, en käytä maskia, koska siitä on minulle terveydellistä haittaa.

Vierailija
44/46 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi maskittomuus on joillekin niin iso asia, kun maskiksi kelpaa mikä tahansa turhanpäiväinen kangasrätti.

Vierailija
45/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ainakin kypärä laittaa päähän jos et uskalla olla pitämättä maskia

Vierailija
46/46 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua larpata keuhkoahtaumatautista enkä leikkiä että hiihdän savusumussa tuolla kaupassa käydessäni. En siis pidä maskia