Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä tilanteessa on hyväksyttävää elää toimeentulotuella

Vierailija
29.03.2021 |

Missä tilanteessa on sinun mielestä hyväksyttävää elää toimeentulotuella?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätätilanteessa. Silloinhan toimeentulotukea saa, ja hyvä niin. Täysin tyhjän päälle ei Suomessa jätetä ketään.

Viime keväänä tuli huomattua, että todellakaan hätätilanteessa toimeentulotukea ei tunnu saavan millään. Pitkäaikaisille sossupummeille tuki kilahtaa säännöllisesti tilille joka kuukausi, mutta jos sinut lomautetaan korona-aikana pariksi kuukaudeksi, kelaan pitää toimittaa selvitystä selvityksen perään eikä siltikään saa mitään. 

Vierailija
22/25 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneksihän se hyväksyttävä käyttöala jää, kun esim. työttömille, sairaille ja opiskelijoille on omat tukensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätätilanteessa. Silloinhan toimeentulotukea saa, ja hyvä niin. Täysin tyhjän päälle ei Suomessa jätetä ketään.

Viime keväänä tuli huomattua, että todellakaan hätätilanteessa toimeentulotukea ei tunnu saavan millään. Pitkäaikaisille sossupummeille tuki kilahtaa säännöllisesti tilille joka kuukausi, mutta jos sinut lomautetaan korona-aikana pariksi kuukaudeksi, kelaan pitää toimittaa selvitystä selvityksen perään eikä siltikään saa mitään. 

Minä olen elänyt monesti pelkillä lapsilisillä 2-3kk juuri näiden käsittelyjen ja selvityksien takia.

Vierailija
24/25 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieneksihän se hyväksyttävä käyttöala jää, kun esim. työttömille, sairaille ja opiskelijoille on omat tukensa.

Mun tyttö ei saa opiskelijana mitään tukea. Ainut tuki on toimeentulotuki.

Vierailija
25/25 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän se laissa lukee, mitkä ovat tuen saamisen edellytykset. Jos ne täyttyvät, niin tuki on lainsäätäjän mielestä tarpeen, eikä siinä minun hyväksyntääni tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi