Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelu vai neljäs lapsi? En tiedä vieläkään, mitä tehdä olla "isona"

Vierailija
29.03.2021 |

Pää ei riitä kunnon ammattiin, lääkäri jne hyvä palkkaiset.
Ikää pian 36v enkä oikein mitään intohimoa. No piirrän paljon ja se on intohimo, siinäpä se.

Pari ammattikoulun pilipali tutkintoa löytyy, päivääkään en ole niitä hommia tehnyt eikä niillä aloilla töitäkään

Vauvakuume kova! Nuorin kouluun syksyllä. Tein aiemmin aloituksen, mutta en löytänyt sitä
Hirveä esiintymiskammo, joten ei sitä mielellään opiskeluun..

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin vuoden päästä olet taas samassa tilanteessa kysymässä mitäs nyt sit on vaan enempi kakaroita. Ei lapsien kuulu olla elämäsi täytteenä selkeästi vain pakenet sitä mikä on auttamatta edessä. Tosin enpä itse ole esitelmiä joutunut pitämään sitten 90-luvun yhdessäkään koulutuksessa. Tuskinpa kenenkään tutkinto mihinkään esitelmään kaatuu viime kädessä lääkäriltä lausunto. Anna nuorimmaisesi kasvaa vielä muutama vuos ja tajuat että elämä onkin ihanaa kun ei tarvitse kokoajan paapoa jotain.

No olisin kyllä kotona sen 7 vuotta.

No mikset ole kotona vaikkei ole lasta? Ei se kotona päivystäminen päiväkodin ja eskarin ajan sen hyväksytympää ole.

Vierailija
82/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parin vuoden päästä olet taas samassa tilanteessa kysymässä mitäs nyt sit on vaan enempi kakaroita. Ei lapsien kuulu olla elämäsi täytteenä selkeästi vain pakenet sitä mikä on auttamatta edessä. Tosin enpä itse ole esitelmiä joutunut pitämään sitten 90-luvun yhdessäkään koulutuksessa. Tuskinpa kenenkään tutkinto mihinkään esitelmään kaatuu viime kädessä lääkäriltä lausunto. Anna nuorimmaisesi kasvaa vielä muutama vuos ja tajuat että elämä onkin ihanaa kun ei tarvitse kokoajan paapoa jotain.

No olisin kyllä kotona sen 7 vuotta.

No mikset ole kotona vaikkei ole lasta? Ei se kotona päivystäminen päiväkodin ja eskarin ajan sen hyväksytympää ole.

Ja tekisin mitä?

Muutenkin, jos olet kotona ilman syytä, niin Suomessa leimataam mielenterveyspotilaaksi.

Sitä vähän olenkin.

Mietin välillä myös sitä, että hakisin työkyvyttömyyseläkettä tän esiintymiskammon vuoksi. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän.... 

Oon itse 36v ja esikoinen (ainokainen) menee syksyllä kouluun. Ammatti löytyy, niinkin speciaali kuin sairaanhoitaja. Töitä siis riittää. Puoliso myös löytyy ja on työelämässä. Maksetaan asuntolainaa. Aika perus elämää. Mietitään, vieläkö jaksaisi yrittää vauvarumban alusta. Tavallaan halutaan, mutta elämä yhden kanssa on melko helppoa. Toisaaltaan lapsista aina olemme tykänneet.

Vai menikö tämä vauvajuna jo... Onko jo liikaa ikää, riskejä, jaksaako... Voi kumpa voisi tätä jonkun kanssa enemmän pohtia.

Vierailija
84/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän.... 

Oon itse 36v ja esikoinen (ainokainen) menee syksyllä kouluun. Ammatti löytyy, niinkin speciaali kuin sairaanhoitaja. Töitä siis riittää. Puoliso myös löytyy ja on työelämässä. Maksetaan asuntolainaa. Aika perus elämää. Mietitään, vieläkö jaksaisi yrittää vauvarumban alusta. Tavallaan halutaan, mutta elämä yhden kanssa on melko helppoa. Toisaaltaan lapsista aina olemme tykänneet.

Vai menikö tämä vauvajuna jo... Onko jo liikaa ikää, riskejä, jaksaako... Voi kumpa voisi tätä jonkun kanssa enemmän pohtia.

No eihän sulla ole mitään syytä tehdä lasta!

Olisin ikionnellinen jos mulla olisi tässä iässä sh tutkinto. Ap

Vierailija
85/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin hakeutumaan ensimmäisenä terapiaan. Sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkia (ja kiusaamisen aiheuttamia traumoja) voidaan hoitaa terapialla. Mene terveyskeskukseen ja kerro ongelmastasi, niin saisit tämän prosessin alulle. Ei kannata tuhlata koko elämä pelkäämällä ja häpeämällä itseään, vaan hae rohkeasti apua. Pystyt siihen kyllä. Kun olet terapiassa oppinut käsittelemään pelkoa ja jännitystä, voit hakea opiskelemaan minne haluat. Ajattele kuinka paljon avoimempi maailma on sinulle sitten. Tsemppiä!

Vierailija
86/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin itselläni ei ole "mitään syytä tehdä lasta"? Mikä syy itselläsi sitten on tehdä lapsi?

Vierailija
87/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun syy on se, että se on mun ainoa asia tässä elämässä, syy miksi nousta sängystä. En tule koskaan pääsemään töihin koska en uskalla opiskella. Ap

Vierailija
88/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä sulla ei ole yhtään kunnianhimoa.

Kokeile jotain te kurssia.

4 alle 10 v lapsen äitinä et ole vahvoilla missään työssä.

Lapset sairastavat ja sinä jäät pois töistä.

No ei ole kunnianhimoa ei. Miksi pitäisi enää tässä iässä?

Joskus oli, mutta minut savustettiin ulos lukiosta haukkumalla ja eristämällä. Tämän vuoksi en edelleen uskalla opiskella, tehdä esitelmiä, pelkään koulumaisia tilanteita.

Unelma olisi päästä tiskaamaan suurtalouskeittiöön.

Vauvan kun tekisi, niin saisi vuosia olla kotona "turvassa"

Ap

Tee yhteiskunnalle palvelus äläkä monista noita geenejä enää yhtään kertaa.

Vierailija
89/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt korona-aikaan ei tarvi mennä koko oppilaitokseen, saa kyhjöttää vaan kotona tietokoneen äärellä

Eli äkkiä nyt vaan hankkimaan se ammatti, mistä voisit työllistyä.

Vierailija
90/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tsemppiä kovasti. Oon sh ja meillä on muutamia hyviä lähihoitajia ja aika monta huonoa... Arvostan todella paljon niitä lähihoitajia, jotka arvostavat työtään ja tekevät työnsä hyvin! Hyvistä lähihoitajista on pula ja toki sairaanhoitajista. Mitä ajattelet?

Vierailija
91/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tsemppiä kovasti. Oon sh ja meillä on muutamia hyviä lähihoitajia ja aika monta huonoa... Arvostan todella paljon niitä lähihoitajia, jotka arvostavat työtään ja tekevät työnsä hyvin! Hyvistä lähihoitajista on pula ja toki sairaanhoitajista. Mitä ajattelet?

Lähärikoulussa niitä esitelmiä vasta onkin... Ap

Vierailija
92/115 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sitä työkyvyttömyyseläkettä, mutta älä vauvaa enää tee.

Vierailija
93/115 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkyvyttömyyseläkettä niin vain haeta, ensin kuntoutetaan jne.

Vierailija
94/115 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ap avaa tätä keskustelua uudestaan. Hän ei halua ratkaisua vaan pyöriä itsesäälissä koska on kiusattu eikä pysty pitämään esitelmiä. Ei ole mitään ratkaisua, minkä joku voisi antaa ja mikä kelpaisi ap:lle. Toivottavasti ap:n mies jaksaa tätä vellomista, voimia hänelle.

Vierailija
95/115 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, mita muut ajattelevat? Ketka nama muut ovat, jotka vaikuttavat sun elamaasi niin paljon?

Itse olen ollut 20 vuotta kotona vaikka korkeakoulututkinto ja vakkari työpaikkakin oli ennen lapsia. Ei paljon nappaa, mita muut ajattelevat.  

Vierailija
96/115 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, mita muut ajattelevat? Ketka nama muut ovat, jotka vaikuttavat sun elamaasi niin paljon?

Itse olen ollut 20 vuotta kotona vaikka korkeakoulututkinto ja vakkari työpaikkakin oli ennen lapsia. Ei paljon nappaa, mita muut ajattelevat.  

Haluan vauvan enkä olla turhaan kotona. Jos en välittäisi mitä muut ajattelee, niin uskaltaisin tehdä niitä pelottavia esitelmiä. Ap

Vierailija
97/115 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan vauvan enkä olla turhaan kotona. Jos en välittäisi mitä muut ajattelee, niin uskaltaisin tehdä niitä pelottavia esitelmiä. Ap

Eli, terapiaan mars! Opiskelit tai et. Laita itsesi kuntoon, niin loppuelama on kivempaa :) Tsemppia!

Vierailija
98/115 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Toivottavasti osaat olla ilmaisematta niille lapsille, että heidät on tehty vain ja ainoastaan pitämään äiti pois esitelmien pitämisestä.

Vierailija
99/115 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva. Toivottavasti osaat olla ilmaisematta niille lapsille, että heidät on tehty vain ja ainoastaan pitämään äiti pois esitelmien pitämisestä.

Osaan.

Ja se on varma, että minun lasten ei koskaan tarvitse tehdä esitelmiä, jos eivät tahdo. Aå

Vierailija
100/115 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä sulla ei ole yhtään kunnianhimoa.

Kokeile jotain te kurssia.

4 alle 10 v lapsen äitinä et ole vahvoilla missään työssä.

Lapset sairastavat ja sinä jäät pois töistä.

Nämä lapset ovat tänä vuonna 7v, 9v, 10v ja 15v.

Ap

Eikös se neljäs lapsi ollut aloituksen mukaan vasta haaveissa?