Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu vai neljäs lapsi? En tiedä vieläkään, mitä tehdä olla "isona"

Vierailija
29.03.2021 |

Pää ei riitä kunnon ammattiin, lääkäri jne hyvä palkkaiset.
Ikää pian 36v enkä oikein mitään intohimoa. No piirrän paljon ja se on intohimo, siinäpä se.

Pari ammattikoulun pilipali tutkintoa löytyy, päivääkään en ole niitä hommia tehnyt eikä niillä aloilla töitäkään

Vauvakuume kova! Nuorin kouluun syksyllä. Tein aiemmin aloituksen, mutta en löytänyt sitä
Hirveä esiintymiskammo, joten ei sitä mielellään opiskeluun..

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näemmä sulla ei ole yhtään kunnianhimoa.

Kokeile jotain te kurssia.

4 alle 10 v lapsen äitinä et ole vahvoilla missään työssä.

Lapset sairastavat ja sinä jäät pois töistä.

No ei ole kunnianhimoa ei. Miksi pitäisi enää tässä iässä?

Joskus oli, mutta minut savustettiin ulos lukiosta haukkumalla ja eristämällä. Tämän vuoksi en edelleen uskalla opiskella, tehdä esitelmiä, pelkään koulumaisia tilanteita.

Unelma olisi päästä tiskaamaan suurtalouskeittiöön.

Vauvan kun tekisi, niin saisi vuosia olla kotona "turvassa"

Ap

Mitäs sitten, kun se vauva on kouluikäinen? Minkä taakse sen jälkeen piiloudut vastuuta pakoilemaan?

Varmaan iän.

Ap

Vierailija
22/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPISKELU.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli, mutta minut savustettiin ulos lukiosta haukkumalla ja eristämällä. Tämän vuoksi en edelleen uskalla opiskella, tehdä esitelmiä, pelkään koulumaisia tilanteita.

Ap

Mitä hitto mä juuri luin? Meinaatko, että 36-vuotiaana ei ole enää mitään syytä tehdä mitään, vaan kannattaa vain jäädä odottelemaan kuolemaa? Millä ajattelit elättää itsesi ne tulevat vuodet?

Ei tässä iässä enää saa sitä unelmaa, työtä, jossa aloituspalkka on yli 3000e.

Jos mua ei olisi kiusattu pilalle, tekisin nyt entistä unelmatyötäni ties kuinka monetta vuotta. Mun psyyke on pilattu ja näin vanhana ei enää mitään mahdollisuuksia.

Ai millä elätän itseni sitten? Mies elättää tai kela.

Ap

Miksi ei saisi?

t. 38-vuotias alanvaihtaja, joka vuoden alusta aloitti unelmatyössään

Vierailija
24/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nää on syvältä, jotka vaan sikiää kun eivät jaksa tai kykene hankkimaan elämäänsä mitään muuta sisältöä. 

Vierailija
25/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unelma päästä tiskaamaan suurtalouskeittiössä? Lasten isä varmaankin teistä on se tienaava ja jos taloudellinen asemasi on sen suhteen turvattu niin miksipä et nauttisi lasten hoidosta turvassa kotona? Mutta miksi ihmeessä haluat tiskaamaan, se on aivan karmeeta hommaa ja koko ajan on joku vajaapäinen esimies ja kollega sabotoimassa työskentelyäsi? Sehän on sellainen pakko-tilanne-työ, josta kaikki haluavat pois. Jos mies tienaa ok niin etkö voisi hakea jollekin luovalle alalle, kirjoittaa ja kuvittaa lastenkirjoja tms?

Se on mun nykyinen unelma. Päivätyö lounas paikassa tiskaamassa, ei pelottavia aspa tilanteita.

Ap

Mitä vielä odotat? Miksi et ole täyttämässä hakemuksia ko. paikkoihin?

Vierailija
26/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvakuume kova! Nuorin kouluun syksyllä. Tein aiemmin aloituksen, mutta en löytänyt sitä

Hirveä esiintymiskammo, joten ei sitä mielellään opiskeluun..

Entäs miehesi vauvakuume? Onko yhtä kova? Vai sinä yksin päätät lapsien lukumäärästä?

Saan itse valita. Näin sanoi mies. Tietää että pelkään kaikkea ja rakastaa mua silti. Ap

Vierailija
27/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä onkin trolli! No sitten en kommentoikaan enempää.

Vierailija
28/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unelma päästä tiskaamaan suurtalouskeittiössä? Lasten isä varmaankin teistä on se tienaava ja jos taloudellinen asemasi on sen suhteen turvattu niin miksipä et nauttisi lasten hoidosta turvassa kotona? Mutta miksi ihmeessä haluat tiskaamaan, se on aivan karmeeta hommaa ja koko ajan on joku vajaapäinen esimies ja kollega sabotoimassa työskentelyäsi? Sehän on sellainen pakko-tilanne-työ, josta kaikki haluavat pois. Jos mies tienaa ok niin etkö voisi hakea jollekin luovalle alalle, kirjoittaa ja kuvittaa lastenkirjoja tms?

Se on mun nykyinen unelma. Päivätyö lounas paikassa tiskaamassa, ei pelottavia aspa tilanteita.

Ap

Olen hakenut ja päässyt vain kahteen haastatteluun. Kokemusta on, kun olen palveluvastaavan tutkinnon suorittanut. Ilmeisesti ne menee vuosia sijaistaneille ne paikat

Ap

Vierailija
29/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen hakenut ja päässyt vain kahteen haastatteluun. Kokemusta on, kun olen palveluvastaavan tutkinnon suorittanut. Ilmeisesti ne menee vuosia sijaistaneille ne paikat

Ap

Lisää vaan hakemuksia. Ja ennen kaikkea itsevarmuutta. Tuollaisella "ei minua kuitenkaan valita"-asenteella et tule ikinä työllistymään. 

Vierailija
30/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.. Olen pelokas, vanha, työtön ihminen, joka ei näe valoa tunnelin päässä

Ap

Vierailija
31/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä lapset ovat tänä vuonna 7v, 9v, 10v ja 15v.

Ap

Eikö se ois sitten jo viides? Ehkä kannattaa unohtaa se opiskelu, toisaalta kyllä lisääntyminenkin.

Vierailija
32/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis töissä? Jos olet ja pystyt itse hoitamaan oman osuutesi myös neljännen lapsen elatuksesta, niin sitten, annan mennä. Mutta vähän kuulostaa siltä, että ehkäpä et ole? Joten suosittelisin kyllä sitä opiskelemaan menoa tai sitten työnhakua sellaisiin töihin, mihin ei (uutta) tutkintoa tarvita. Tukien varassa ei kannata enempää lisääntyä, koska tiedät sen varmaan itsekin, että sitten et pysty tarjoamaan kenellekään lapsistasi juuri mitään, mikä maksaa. Ruokaa pöytään ja katon pään päälle, mutta that's it. Sitten on turha tulla itkemään, kun ei ole varaa lintsille tai jäätelöön tai uuteen koulureppuun. Toki jos lapsilla isäkin on, niin ehkä pärjäätte hänen tuloillaan, mutta haluatteko todella pitää kaiken yhden kortin varassa? Mitä jos hän menettää työnsä?

Toisekseen haluan huomauttaa, että aika harvalla työ on intohimo. Eli sitä ei edes kannata etsiä, vaan kannattaa tehdä jotain, mikä on ihan ok, jos ei parempaa keksi. Nykyään puhutaan ihan liikaa intohimotöistä, ja helposti ihmisille tulee se olo, että eipä tässä mitään kannata tehdä, kun ei ole intohimoa mihinkään. Ei, vaan kunhan et inhoa työtäsi. Elämän sisältö tulee muualta.

Ikävä vaan, että se elämän sisältö pitäisi tunkea niihin pariin tuntiin, jotka jää jäljelle sen paskan työn ja kotiaskareiden jälkeen. Tuskin ap edes mitään kunnolla maksavaa työtä saa, joten sitten on paska työ, paska palkka ja vähän vapaa-aikaa. Eli toivottavasti elämän sisällöksi riittää ulkoilu ja kirjastossa käynti, kun mihinkään ei ole rahaa kuitenkaan.

Elämä on kyllä yksi vitsi.

Vierailija
33/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lasta äläkä ainakaan hae opiskelemaan tai töihin. Jää vain kotiin vellomaan omassa surkeudessasi ja tule välillä uhriutumaan palstalle. Se se on elämää!

Vierailija
34/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä hitto mä juuri luin? Meinaatko, että 36-vuotiaana ei ole enää mitään syytä tehdä mitään, vaan kannattaa vain jäädä odottelemaan kuolemaa? Millä ajattelit elättää itsesi ne tulevat vuodet?

Jos mua ei olisi kiusattu pilalle, tekisin nyt entistä unelmatyötäni ties kuinka monetta vuotta. Mun psyyke on pilattu ja näin vanhana ei enää mitään mahdollisuuksia.

Ap

Jos tuo, mitä sanot ihan lopuksi, on suunnitelma, niin älä vaan tee lisää lapsia. Ihan oikeasti. Sulla on jo 3 lasta, eikö se riitä? Mitä käy, jos miehesi jää työttömäksi, jättää teidät, sairastuu niin että joutuu jäämään pois töistä tai vaikka kuolee? Kelako sitten elättää? Lue vaikkapa tätä keskustelua, ja mieti, miten itse selviäisit jos miehesi ei sinua elättäisi https://www.vauva.fi/keskustelu/4102399/eilen-tuli-lapsilisat-nyt-jalje…;

Ihan sinun itsesi ja jo olemassa olevien lastesi takia suuntaa energiasi heihin ja varmista, että he saavat hyvän elämän. On hienoa, että olet keksinyt työn, jota voisit tehdä. Toivottavasti saat niitä töitä! Tiskaajia ja keittiöapulaisia tarvitaan myös muunlaisissa ravintoloissa, kuin suurtalouskeittiöissä, eikä niissäkään ole asiakaspalvelua, eikä tarvita koulutusta, jos kyseessä juurikin enemmän tiskausta kuin kokkausapua. Tavoittele mielummin tätä unelmaa, jotta sinulla on edes mahdollisuuksia vakiinnuttaa paikkaasi työelämässä ja näin ollen myös tarjota parempaa elämää lapsillesi ja itsellesi, vaikkei palkka välttämättä päätä huimaisikaan. Silti edellytykset on paremmat ja palkkatöissä ollessakin voi yh:na saada joitain tukia. Toivotaan tietysti myös, että miehesi pysyy täysissä sielun ja ruumiin voimissa ja pysytte onnellisesti yhdessä. Mutta kun koskaan ei voi tietää, niin kyllä jokaisen kannattaa miettiä erilaisia skenaarioita ja erilaisten päätöstensä vaikutuksia tulevaisuuteen, jos tapahtuu niin tai näin.

Vierailija
35/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.. Olen pelokas, vanha, työtön ihminen, joka ei näe valoa tunnelin päässä

Ap

Olet ihan tyttönen vielä! Mieltäsi noin 15-vuotiaan tasolla. 

Vierailija
36/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis töissä? Jos olet ja pystyt itse hoitamaan oman osuutesi myös neljännen lapsen elatuksesta, niin sitten, annan mennä. Mutta vähän kuulostaa siltä, että ehkäpä et ole? Joten suosittelisin kyllä sitä opiskelemaan menoa tai sitten työnhakua sellaisiin töihin, mihin ei (uutta) tutkintoa tarvita. Tukien varassa ei kannata enempää lisääntyä, koska tiedät sen varmaan itsekin, että sitten et pysty tarjoamaan kenellekään lapsistasi juuri mitään, mikä maksaa. Ruokaa pöytään ja katon pään päälle, mutta that's it. Sitten on turha tulla itkemään, kun ei ole varaa lintsille tai jäätelöön tai uuteen koulureppuun. Toki jos lapsilla isäkin on, niin ehkä pärjäätte hänen tuloillaan, mutta haluatteko todella pitää kaiken yhden kortin varassa? Mitä jos hän menettää työnsä?

Toisekseen haluan huomauttaa, että aika harvalla työ on intohimo. Eli sitä ei edes kannata etsiä, vaan kannattaa tehdä jotain, mikä on ihan ok, jos ei parempaa keksi. Nykyään puhutaan ihan liikaa intohimotöistä, ja helposti ihmisille tulee se olo, että eipä tässä mitään kannata tehdä, kun ei ole intohimoa mihinkään. Ei, vaan kunhan et inhoa työtäsi. Elämän sisältö tulee muualta.

Ikävä vaan, että se elämän sisältö pitäisi tunkea niihin pariin tuntiin, jotka jää jäljelle sen paskan työn ja kotiaskareiden jälkeen. Tuskin ap edes mitään kunnolla maksavaa työtä saa, joten sitten on paska työ, paska palkka ja vähän vapaa-aikaa. Eli toivottavasti elämän sisällöksi riittää ulkoilu ja kirjastossa käynti, kun mihinkään ei ole rahaa kuitenkaan.

Elämä on kyllä yksi vitsi.

No vielä vähemmän on rahaa jos tekee vielä yhden lapsen.

Vierailija
37/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi ei saisi?

Ööö, miten pääsisin esim lääkäriksi 38 vuotiaana? Se on ainoa asia mitä kannattaa opiskella ja 100% varma työllisyys.

Vierailija
38/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen koulukaverini sai kutakuinkin vastaavassa tilanteessa viidennen lapsensa. Olikin kehitysvammainen ja äiskä sai eläkeviran: lapsensa omaishoitaja.

Oisko tää kenties sun juttu?

Vierailija
39/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä lapset ovat tänä vuonna 7v, 9v, 10v ja 15v.

Ap

Puhuit neljännestä lapsesta. Älä ainakaan tee kaltaisiasi matikkapäitä lisää.

Vierailija
40/115 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi ei saisi?

Ööö, miten pääsisin esim lääkäriksi 38 vuotiaana? Se on ainoa asia mitä kannattaa opiskella ja 100% varma työllisyys.

Opiskelemalla. Ei se sen vaikeampaa ole. Työikää 38-vuotiaalla jäljellä vielä lähemmäs 30 vuotta, joten ehtii siinä "vähän" työtäkin tehdä. Mikä saa sinut arvelemaan, että lääkäreillä on 100% työllisyys, mutta millään muulla alalla ei?