Keväinen koirankakka-analyysi kertoo karua kieltään: hangen alta paljastuvat läjät ovat isojen koirien jätöksiä
Miksi? Siksi että pienten koirien pienet kakat on vielä helppo kerätä pussiin ja viedä roskiin, mutta isojen koirien isot läjät vaatisivat jo pienen kassin kuljetusta varten. Siksi ne on kätevintå jättää sinne maastoon ja tonttien nurkille. Varsinkin sellaisina aikoina, kun kukaan ei ole näkemässä.
Kommentit (24)
Pienten koirien läjiä ei näe, vaikka niitä siellä maastossa onkin ihan yhtä lailla kuin isojen koirien.
Älä höpötä. Itselläni on iso koira ja kakan jaksaa vallan mainiosti kantaa lähimpään roskikseen. Tarvittaessa kannan vaikka 40kiloisen koiran kotiin, joten eiköhän isojen koirien omistajat jaksa niiden parinsadan gramman paskatkin kantaa.
Tulee nähtyä useinkin pikkukoiran ulkoiluttajia, joilla on heleänvihreä, pilkullinen tai jopa pinkki koirankakkapussi käsissään. Helppo huomata, kuka hoitaa tehtävänsä. Mutta enpä ole koskaan nähnyt kultaisennoutajan, bernin tai tanskandogin ulkoiluttajalla koirankakkapussia... edes mustaa tai pakastepussia.
Asun kaupungissa. Täällä näkyy lähinnä isojen koirien jöötejä.
Hyi stana, kuka edes haluaa koiran, kun pitää jotakin rökäleitä keräillä käsin pitkin katuja?
Ja sitten pussailla sitä, kun se on ensin nuollut oman ja naapurinkoiran pyllyn tai syönyt ehtaa pskaa suoraan sieltä? Typerä eläin ja yhtä hölmö omistaja.
Lemmikit pitäisi kieltää luonnonsuojelun ja eläinten oikeuksien vuoksi. Missä Vihreät?
Koirien määrä on lisääntynyt todella paljon ainakin täällä pääkaupunkiseudulla ja ikäväkyllä myös koirien jätökset ulkona!
Ihan järkyttävää kävellä, kun isoja ja pieniä kakkaläjiä on kävelyteiden varret täynnä.
ja pakkasellakin koristaa pääsiäisen keltainen hanki.
musti tietää milloin on hätähätä.
Valitettavan moni koiranomistaja vähät välittää muista ihmisistä. Mutta omalle pihamaalleen eivät koiraansa paskaannuta.
Kohta alkaa katujen harjaukset ja tonneittain paskaa leijjuu pölynä ilmassa
Maskit on kyllä tarpeen
80kg koira ja todellakin kerään jätökset hoidetuilta nurmi-alueilta. Uroskoirani ei myöskään nosta jalkaa pientaloalueella kuin sellaisiin penkkoihin, jotka eivät rajaa kenenkään pihaa.
Kakkapussit kannan muuten taskussa. Roikkuessaan taluttimessa ovat alttiita naarmuuntumaan.
Jos näen että joku koiran omistaja torvelo jättää sen piskin paskat siivoamatta, niin olen ottanut tavaksi käydä hieromassa sen kyseisen paskapökäleen omistajan naamaan.
Tänä keväänä lumen alta on paljastunut maskeja. Maskeja, maskeja, maskeja. Pieni murhe joku koirankakka.
Vierailija kirjoitti:
Jos näen että joku koiran omistaja torvelo jättää sen piskin paskat siivoamatta, niin olen ottanut tavaksi käydä hieromassa sen kyseisen paskapökäleen omistajan naamaan.
Toinen hyvä on syöttää väkisin sille koiralle ne omat paskansa.
Miksei koirille ole sisävessija, kuten kissoille.
Ei tarvitsisi omistajien kerätä maasta.
Olen huomannut saman, että kaikki keräämöttömät koirankakat täällä ovat isoilta koirilta.
Toki voi hyvinkin olla, että täällä on yksi välinpitämätön ison koiran omistaja, joka ei kerää kakkoja ikinä ja hän on vastuussa käytännössä niistä kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan moni koiranomistaja vähät välittää muista ihmisistä. Mutta omalle pihamaalleen eivät koiraansa paskaannuta.
Höpöhöpö, mun koirani paskoo enimmäkseen omalle pihalle. Kylillä on mukana pussi johon paskat kerään.
Mo tässä meidän kylällä on kyllä just päinvastoin. Isojen koirien omistajat joko kerää tai sitten käyttävät koiraansa syvemmällä metsässä, pikkukoirien jätöksiä on pyörätiet täynnä. Varsinkin tänä talvena kun on ollu korkeemmat penkat...
Piti ihan kahdesti katsoa, kun näin kerran kylällä jonkun keräämässä koiransa jätöksiä pussiin. En ole moista tapahtumaa nähnyt koko sinä aikana kun olen täällä asunut, 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan kahdesti katsoa, kun näin kerran kylällä jonkun keräämässä koiransa jätöksiä pussiin. En ole moista tapahtumaa nähnyt koko sinä aikana kun olen täällä asunut, 10 vuotta.
En ukso että näit. Ei nuo koskaan siivoa noita paskoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksei koirille ole sisävessija, kuten kissoille.
Ei tarvitsisi omistajien kerätä maasta.
Koiran ulkoilutukselle on muitakin syitä, kuin pissatus/kakatus. Käyn kolme kertaa/päivä pikkukoirani kanssa kävelyllä ja mulla on koiralle myös oma sisävessa. Ison koiran voi opettaa myös pissaamaan/kakkaamaan lattiakaivon ritilälle. Siitä kakka on helppo myös korjata, ja lattia huuhdella. On kuitenkin muistettava, että koira tarvitsee ehdottomasti vähintään kolme kävelylenkkiä päivässä ja koulutusta ym. Yhdessä tekemistä. Sisävessa ei saa korvata ulkoilua. Ja kyllä. Olen kerännyt kakat jo 30 vuotta ja teen niin jatkossakin.
Olisit käynyt Specsaversilla.