Olen nyt asunut Britanniassa pari vuotta
... ja täytyy sanoa että en ymmärrä sitä, mitä jotkut näkevät tässä maassa. En ole Lontoossa, mutta suuressa kaupungissa kuitenkin. Ymmärrän, että tämä kaupunki on paikallisten mielestä kaunis, sillä eivät tiedä paremmasta. eläminen halvempaa kuin Lontoossa, on enemmän tilaa ympärillä ja on kauniita paikkoja. Kuitenkin asuinalueet ovat mielestäni hirveän näköisiä, kaikki talot ovat rumia ja näyttävät samanlaisilta. Selkeitä vuodenaikoja ei ole. Rannikko on kaunis, mutta se ei auta sillä täällä on aina kylmä, vaikka olisi +10c niin tärisen.
Mikä täällä vetoaa ihmisiin ellei työpaikka ole lähettänyt? Muut suomalaiset hehkuttavat paikkaa.
Kommentit (835)
:-) kirjoitti:
Lähtisin kiljuen, jos tarjottaisi töitä sekä miehelle että mulle Briteistä. Olen muutaman kerran käynyt, myös Lontoossa, ja tykkäsin. Skotlannissa kävin sekä Glasgowissa että Edinburgissa ja tykkäsin.
Pubit oli silloin tosi täynnä kun 6 valtakunnan rugbyotteluita oteltiin silloin siellä. Ne, jotka ei mahtuneet stadionille, notkuivat pubeissa.... Ja pubien ulkopuolella...
Kuulostaa aivan h*lvetin rasittavalta _ASUIN_paikaksi!
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kiljuen, jos tarjottaisi töitä sekä miehelle että mulle Briteistä. Olen muutaman kerran käynyt, myös Lontoossa, ja tykkäsin. Skotlannissa kävin sekä Glasgowissa että Edinburgissa ja tykkäsin.
Pubit oli silloin tosi täynnä kun 6 valtakunnan rugbyotteluita oteltiin silloin siellä. Ne, jotka ei mahtuneet stadionille, notkuivat pubeissa.... Ja pubien ulkopuolella...
Suomi se vasta rasittava paikka on asua ja elää. Kateutta ja kyttäämistä. Kaikki harmaata ja mustaa ja suuri osa kansasta sairasta, mt-ongelmia ja allergioita koko kansalla.
Mä muuttaisin mielelläni Suomeen mutta en uskalla kun terveyspalvelut niin huonot Suomessa. Itsellä monia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on nyt siinä, että mies pitää paikasta ja haluaa jäädä. Itsestä tuntuu siltä että en kestä tätä ilmastoa enää. Huvittaa, kuinka jotkut puhuvat siitä kuinka Suomessa on pimeää. Joo, niin on talviaikaan, mutta niin on täälläkin. Vaikka ”valoisa aika” kestää täällä pidempään niin kuitenkn se ei ole valoisaa aikaa vaan harmaata aikaa. Suomessa talvella voi olla todella aurinkoisia päiviä ja lunta. Täällä on ikuinen syksy, eikä kunnon kesää varmaan koskaan
Itse ajattelen Britanniaa kylmänä, viimaisena ,sateisena ja ilmasto likainen. Järkyttävän kolkon kylmät asunnot .Ei auta isot takat .............
Vierailija kirjoitti:
Ai kuulostaa rasittavalta sen takia, että urheiluottelun aikaan oli pubit täynnä? Niin ne ovat kaikissa muissakin maissa vastaavissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan, että mistä kaikki nämä ulkomailla jo vuosia asuneet löytävät tänne vauvapalstalle :D
Tosi kivaa, että löytävät! Avartuu tuo mieli hiukka enemmän ja nauraakin saa monille hauskoille jutuille!
Vierailija kirjoitti:
Mä muuttaisin mielelläni Suomeen mutta en uskalla kun terveyspalvelut niin huonot Suomessa. Itsellä monia sairauksia.
Onko englannissa lääkärit, sairaalat ja lääkkeet yhä ilmaisia?
Silloin oli kun asuin siellä.
Täällä mikään ei ole ilmaista.
Tosin jos pysyvästi asuu esim espanjassa, sielläkin mm. sairaala jne ovat ilmaisia.
Ei kai sinne halunneet kuin puolalaiset rekkakuskit. Ja nyt nekään eivät pääse.
Lue netistä immigrant stages tms. eli koti-ikävän vaiheet. Olet selvästi vaiheessa, jossa uusi kotimaa on paska ja vanhassa moni juttu paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko englannissa lääkärit, sairaalat ja lääkkeet yhä ilmaisia?
Silloin oli kun asuin siellä.
Täällä mikään ei ole ilmaista.
Lääkärit ja sairaalat ovat, lääkkeet siinä tapauksessa jos on joku tietty sairaus (esim diabetes) muuten resepti maksaa noin £9 ihan sama mikä lääke kyseessä, jotain maksukattoja on kai olemassa mutta ollaan meidän perheessä niin satunnaisia lääkkeiden tarvitsijoita etten ole selvillä asiasta.
No täällä maksetaan sitten muita asioista hurjia summia, päivähoito noin £1,500/kk, kuukausilippu julkieen liikenteeseen Lontoossa keskustan alueella (zone 1) £150 ja suurin osahan asuu jossain muualla kuin keskustassa, kuukausilipun hinta on usein £300+ Keskiverto vuokra Lontoon alueella (3h+k) £2000, keskiverto ostohinta £700K, keskipalkka £44K
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Lontoo on vaan niin brittiläinen ja tunnelmallinen paikka vaikka olen vain turistina siellä vieraillut.
No ei Lontoossa mitään brittiläisiä asu.
Lontoossa asuu virallisesti enemmän muualta tulleita kuin brittejä. Lisäksi kaupunki alkaa olla niin kallis, ettei tavallisillä duunareilla ole (kohta) varaa asua siellä. Alue kerrallan tapahtuu gentrification, eli tavallisten työntekijöiden alueet rempataan ja hinnat nousevat, että vain todella hyvätuloiset enää pystyvät asumaan Lontoossa.
mm miljoona muslimia, eniten Euroopassa
Suuri osa heistä kuitenkin Brittejä.
Ihan turha alapeukuttaa tottahan tämä on? Vai montako sukupolvea pitää odottaa ennenkuin voi kutsua itseään britiksi?
Väestönváihdos.
Niin, se alkaa jo huipulta! Eihän näiden kuninkaallisissaankaan ole kuin pisara skottiverta, muuten ei brittigeeneisyä tietoakaan.
Brittien kuninkaalliset ovat itse asiassa saksalaista alkuperää, brittiläisyyttä/englantilaisuutta niissä ei ole tippaakaan.
Hassua, että ihmiset kuvittelevat kuninkaallisten olevan sen maalaisia, jossa hallitsevat. No, eivät todellakaan ole. Hollannin kuningas on 3/4 saksalainen, Kaarle-Kustaa puoliksi saksalainen (kuten myös Silvia) ja siksi myös heidän lapsensa myös jne. Euroopan kuninkaalliset polveutuvat saksalaisten ruhtinaskuntien herttuoista ym korkeasta aatelista. Prinssi Philip muuten myös.
Ihana ketju, vaikken ole koskaan edes Briteissä asunut. Käynyt kylläkin ja tykännyt paikasta. Irlanti on tutumpi, vaikkei se sama maa olekaan, paljon samaa niissä on kuitenkin. Espanjassa olen asunut ja sielläkin on talvella niin kylmät asunnot hrrr. Eristystä ei ole ja pyykeillä kestää päiväkausia kuivua niin, että kerkiävät homehtua. Ja hometta oli meidän ensimmäisessä Espanjan asunnossakin valitettavasti.
Mutta ketjua lukiessa tuli sellainen haikeus, että ahh. Pääsisipä käymään taas. Vähän pubiin istuskelemaan ja horisemaan ystävällisten brittien kanssa sitä sun tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on nyt siinä, että mies pitää paikasta ja haluaa jäädä. Itsestä tuntuu siltä että en kestä tätä ilmastoa enää. Huvittaa, kuinka jotkut puhuvat siitä kuinka Suomessa on pimeää. Joo, niin on talviaikaan, mutta niin on täälläkin. Vaikka ”valoisa aika” kestää täällä pidempään niin kuitenkn se ei ole valoisaa aikaa vaan harmaata aikaa. Suomessa talvella voi olla todella aurinkoisia päiviä ja lunta. Täällä on ikuinen syksy, eikä kunnon kesää varmaan koskaan
Itse ajattelen Britanniaa kylmänä, viimaisena ,sateisena ja ilmasto likainen. Järkyttävän kolkon kylmät asunnot .Ei auta isot takat .............
Olikohan se sitten poikkeuksellista, kun kävin jonain vuonna tammikuussa Lontoossa ja siellä oli maassa jo kevätkukkia. Ilma oli kuin keväällä Suomessa.
Asunnoissa ei tietenkään ollut yhtä lämmintä kuin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Lontoo on vaan niin brittiläinen ja tunnelmallinen paikka vaikka olen vain turistina siellä vieraillut.
No ei Lontoossa mitään brittiläisiä asu.
Lontoossa asuu virallisesti enemmän muualta tulleita kuin brittejä. Lisäksi kaupunki alkaa olla niin kallis, ettei tavallisillä duunareilla ole (kohta) varaa asua siellä. Alue kerrallan tapahtuu gentrification, eli tavallisten työntekijöiden alueet rempataan ja hinnat nousevat, että vain todella hyvätuloiset enää pystyvät asumaan Lontoossa.
mm miljoona muslimia, eniten Euroopassa
Suuri osa heistä kuitenkin Brittejä.
Ihan turha alapeukuttaa tottahan tämä on? Vai montako sukupolvea pitää odottaa ennenkuin voi kutsua itseään britiksi?
Väestönváihdos.
Niin, se alkaa jo huipulta! Eihän näiden kuninkaallisissaankaan ole kuin pisara skottiverta, muuten ei brittigeeneisyä tietoakaan.
Brittien kuninkaalliset ovat itse asiassa saksalaista alkuperää, brittiläisyyttä/englantilaisuutta niissä ei ole tippaakaan.
Kaikki on fakea heissä. Nimi keksitty, syntyperä ei ole se mitä luulette, edes rotu alkuperä. Tämä tulee ilmi pian. Sitten mitä tehneet ihmisille. Eikä C tule kunkua eikä muutakaan. Koska on muita pahoja syitä. Paljastuksia tulee. Valheiden valtakunta ja maailma. Ihmiset ovat yllättävän tyhmiä. Suomut silmillä.
.
Et ole edes käynyt Britanniassa trolli.
Mulla on ollut aina outo viehtymys Britanniaan, Irlantiin, jne. Olen opiskellut/asunut siellä, matkaillut eri paikoissa ja seurustellut enkkumiehen kans. Jotenkin vaan kiehtoo, varmaan populäärikulttuurista ja historiasta johtuen.
Mutta paikkahan on totaalisen juntti kaikin puolin. Ok, Lontoon ja isojen kaupunkien hip keskustat toki, mutta kaikki muu. Ovat ajastaan jäljessä aivan kaikessa Suomea ja muuta Länsi-Eurooppaa, siis koko kulttuuri, asenteet, tavat, ja esim. täällä jo monesti mainitut asuminen ja vapaa-ajan vietto. Kenelle vaan järkevälle selvää nämä, en usko että moni ihailee ja kadehtii ap kuten taitaa kuvitella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kuulostaa rasittavalta sen takia, että urheiluottelun aikaan oli pubit täynnä? Niin ne ovat kaikissa muissakin maissa vastaavissa tilanteissa.
Ja sehän se vasta mukavaa onkin, viihtyisää tunnelmaa täynnä kattoa myöten. Been there, done that.
Eri
No, niinhän ne tekeekin, hyvänen aika sentään!
Kertovat täällä meille muille MIKSI ja me muut halutaan kuulla se tarina.