Montako taksimatkaa olet tehnyt Bernerin taksiuudistuksen jälkeen?
Vältteletkö taksia kun matkan hintaa ei voi tietää varmasti tai koska taksikuskit ovat käyneet agressiivisiksi taksitolpalla mtai koska pelkäät huijausta?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
43v kirjoitti:
Matkasin taksilla viimeksi 1992. Kolmesti oon kävelly ullanlinnasta mellunmäkeen koska kello meni yli 02.00.
Eikö kellarimurhat ole sinulle tuttuja? En kyllä naisena lähtisi yksi Helsingin yössä kävelemään.[/quote
Riippuu varmaan siitä missä sinä kävelet. Sitäpaitsi kotiinsa on moni kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
43v kirjoitti:
Matkasin taksilla viimeksi 1992. Kolmesti oon kävelly ullanlinnasta mellunmäkeen koska kello meni yli 02.00.
Eikö kellarimurhat ole sinulle tuttuja? En kyllä naisena lähtisi yksi Helsingin yössä kävelemään.
Riippuu varmaan siitä missä sinä kävelet. Sitäpaitsi kotiinsa on moni kuollut.
Niin no Ullanlinnasta Mellunmäkeenhän ei ole kuin 15 kilsaa matkaa läpi itä-Helsingin pimeiden katujen. Vois kai sitä vielä jotenkin pahemminkin henkensä vaarantaa, tosin en vaan keksi miten.
En muista, useamman. Mutta en asu pks joten ei ole tuota ongelmaa ollut. Aluetaksia käyttänyt.
En montaakaan, koska kaikki taksimatkani ovat joko lentokentälle tai sieltä kotiin, tai kännissä baarista kotiin. Niitä ei ole nyt tänä tai viime vuonna ollut.
Käytän taksia kuten ennenkin, eli alle 10 matkaa vuodessa. Otan aina Taksi Tampereen auton, niin ei tarvi pelätä ylihintoja tai kuskin osaamattomuutta.
Ennen uudistusta käytin taksia noin 50-100 kertaa vuodessa. Yleensä baari-illan jälkeen rojahdin takapenkille tyytyväisenä kun pääsi turvallisesti kotiin. Uudistuksen jälkeen vältän taksia viimeiseen asti, varmaan noin 5 kertaa vuodessa tulee käytettyä. Ne kerrat menneet jokseenkin ok, kerran yritettiin "vaihtoehtoista" reittiä. Kalliimpaa on kuin ennen, hinta noussut noin 30%.
Yhden kerran. Aiemmin käytin taksia useinkin. Nyt siis vain kerran, kun tulin sairaalasta kotiin. Sairaalaan menin terveyskeskuksen päivystyksestä bussilla, vaikka taksitolppa oli terveyskeskuksen vieressä ja olin todella kipeä (tulehtunut umpisuoli oli ehtinyt jo puhjeta). Ei ole oikein luottamusta takseihin enää.
Eikö kellarimurhat ole sinulle tuttuja? En kyllä naisena lähtisi yksi Helsingin yössä kävelemään.