Montako taksimatkaa olet tehnyt Bernerin taksiuudistuksen jälkeen?
Vältteletkö taksia kun matkan hintaa ei voi tietää varmasti tai koska taksikuskit ovat käyneet agressiivisiksi taksitolpalla mtai koska pelkäät huijausta?
Kommentit (68)
Itsepäiset kunnianhimoiset päättäjät, jotka ajavat jääräpäisesti omaa asiaansa eivätkä kuuntele muita ja punnitse asioita, ovat vaarallisia. Anne Berner oli. Valitettavasti nykyinen PM:kin näyttää olevan.
1-2 mutta käytän vain uberiä tai vastaavaa. Taksi helsinkikin tuntuu toimivan mutta en ikinä ottaisi suoraan taksia steissiltä.
Miksi se ette tilaa ja maksa matkaa ennakkoon? Niin minä olen tehnyt ja säästynyt turhilta ongelmilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ette tilaa ja maksa matkaa ennakkoon? Niin minä olen tehnyt ja säästynyt turhilta ongelmilta.
Ei ole mitään takuuta, että se kyyti tulee ajoissa ja tilattuun aikaan.
Neljä. Kaksi kertaa kuskina oli apina. Toinen niistä ei osannut suomea ja toista piti neuvoa koko matka että päästiin perille.
Jatkossa valitsen aina valkoisen kuskin.
Yhden kerran, kun töissä sattui tapaturma ja pääsin työnantajan piikkiin :D
Yhden taksitolpalta lentokentältä kotiin ja senkin sopien etukäteen hinnasta. Kaksi muuta laadukkaalta firmalta suoraan tilaten. En kerro firman nimeä, jotta ei taksin saaminen vaarantuisi. Tunnettu firma kuitenkin , jonka taksin saapuminen oli ennen taksiuudistusta aina iloinen yllätys, kun sai "normaalin hinnalla" parhaan mahdollisen auton sekä kuljettajat pukeutuvat ja käyttäytyvät yhdenmukaisesti ja edustavasti. Firmaa käytetään erityisesti "arvovieraiden kyyditsemiseen", joten siksi heillä on jatkuva valmius olla edustavia.
Vierailija kirjoitti:
Neljä. Kaksi kertaa kuskina oli apina. Toinen niistä ei osannut suomea ja toista piti neuvoa koko matka että päästiin perille.
Jatkossa valitsen aina valkoisen kuskin.
Sinä ole rasisti.
Kerran ajoin lähitaksilla, ja vitutti se uusi aikahinnoittelu. Meilläpäin ei ainakaan ole mitään kilpailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa valitsen aina valkoisen kuskin.Sinä ole rasisti.
Ei se ole rasismia jos haluaa matkustaa sellaisen kuskin kyydissä joka tajuaa jostain jotain. Turvallisuuskysymys myös, liikenteessä on lähtökohtaisesti vaarallista.
En ole laskenut. Käytän vain Taksi Helsinkiä tai Lähitaksia, muualla maassa vastaavia.
Muissa takseissa olen joutunut seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Noissa yllämainituissa osaavat käyttäytyä taustasta riippumatta.
Kalliimmaksi tulee, kiitos Bernerin.
Varmaan satoja kertoja on tullut käytettyä aina ravintolareissuilla pääkaupunkiseudulla. Eihän ne kuskit koskaan ole olleet penaalin terävimpiä kyniä ja taso on ehkä hiukan laskenut. Luulisin, että pohja on saavutettu koska ei tästä paljon enempää alas voi mennä. Poikkeuksena on aina olleet naiskuskit joilta en ole koskaan saanut huonoa palvelua tai muuta typeryyttä. Ovat osanneet myös näyttää vilkkua kun kääntyvät ja pysähtyä suojatien eteen. Mieskuskeista suurin osa ei näitä osaa vaikka pitäisi olla ammattilaisia. M53v
Ehkä jotain 5 ja yhdestikään kuski ei osannut perille ilman neuvomista. Parilla viimeisellä kerralla sanoin että ajaa erään kaupan(lähikauppa) pihaan ja voin kävellä siitä kun otti aivoon ainainen sählääminen ja opastaminen. 3 kuskia oli ulkomaalaisia ja kaksi suomalaista. Kyseessä keskikokoinen kaupunki pohjoisemmassa Suomessa.
Viimeisin kuski oli varmasti eläkeiän ylittänyt suomalainen mies joka ajoi päin punaisia kun "ei sieltä nyt ketään näytä tulevan". Istuin kyytiin maski päällä ja alkoi kaivelemaan omaansa taskusta ja valitti koko matkan kuinka hankalaa se on.
Ehkä noin 9. Olen mennyt uberilla ja lähitaksilla.
Kaksi. Ensimmäisen ja viimisen. Ja vielä samalla reisulla.
Kolme-neljä kertaa olen käyttänyt "uudistettua" taksia, ja useimmat kerrat ovat olleet jonkinasteisia pettymyksiä.
Matkasin taksilla viimeksi 1992. Kolmesti oon kävelly ullanlinnasta mellunmäkeen koska kello meni yli 02.00.
Kaksi kertaa muistaakseni. Kerran eläinlääkäriin ja takaisin ja kerran metrolta hotelliin. Molemmat Taksi Helsingin kyytejä. En huomannut, että hinta olisi kallistunut ja mukavia kuskeja molemmilla kerroilla.
En ainuttakaan. Ennen Bernerin uudistusta kymmeniätuhansia taksimatkoja. Toimin nimittäin kuskina 15 vuotta ja löin hanskat tiskiin juuri ennen kuin uusi laki astui voimaan, enkä ole katunut.
-ex-kuski minäkin-
En ole kertaakaan ajanut tsksilla uudistuksen jälkeen. Aiemmin kun kävin bilettämässä, tulin taksilla kotiin. Nykyään en paljon käy ja nyt koronan takia en muutenkaan. Toistaiseksi pääsen julkisilla pakollisille asioille. En enää uskalla taksilla ajaa. Käsittääkseni Lähitaksi ja Taksi Helsinki ovat vähän luotettavammpia. Voisivat tehdä toisen tsksiuudistuksen että päästäisiin eroon kieli-, luku- ja ajotaidottomista kuskeista.