Kuuluuko Viro mielestäsi Pohjois-, Itä- vai Keski-Eurooppaan?
Itse sanoisin nykyään Pohjois-Eurooppaan, ehkä aiemmin olisin sanonut Itä-Eurooppaan koska kuului Neuvostoliittoon, vaikka voidaan se nykyäänkin siihen lukea. Keski-Eurooppaan en missään tapauksessa.
Kommentit (282)
Tuntuu pahalta Viron puolesta. Miten suomalaiset voisivat rakastaa ketään kun eivät rakasta edes veljeään?
- Vierestä katsova
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu pahalta Viron puolesta. Miten suomalaiset voisivat rakastaa ketään kun eivät rakasta edes veljeään?
- Vierestä katsova
Kukaan ei pakottanut virolaisia äänestämään EKRE:ä ja näin ollen jatkamaan ummehtuneita tapojaan. Ihan itse haluavat jatkaa vanhentuneita perinteitään, kuten idässä on yleensä tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vierestä katsova
Kukaan ei pakottanut virolaisia äänestämään EKRE:ä ja näin ollen jatkamaan ummehtuneita tapojaan. Ihan itse haluavat jatkaa vanhentuneita perinteitään, kuten idässä on yleensä tapana.
Tarkoitatko sitä kun ovat mááhanmuuttoa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vierestä katsova
Tarkoitatko sitä kun ovat mááhanmuuttoa vastaan?
Kokonaisuutta.
Olen kyllästynyt suomalaisten Viro vihaan. Viron suhteen ollaan kuten koulukiusaaja, pienempää on kiva nälviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllästynyt suomalaisten Viro vihaan. Viron suhteen ollaan kuten koulukiusaaja, pienempää on kiva nälviä.
No eipä noi virolaisetkaan hirveän kauniisti suomalaisista puhu. Eivätkä pidä suomalaisia yhtään minään.
Vierailija kirjoitti:
Viro on kuin tuppautuja. Kaikilla on oikeus valita kaverinsa, ei kaveruutta voi pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kritiikki = vihaa. Ok
Iltapäivälehtien kommenttikentät on aina täynnä tätä ihmeellistä "Viro on veli" hehkutusta. Luulen, että persujen kannattajat tykkäävät Viron vanhanaikaisuudesta ja lisäksi heillä on positiivisia mielikuvia Viron halvasta viinasta.
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehtien kommenttikentät on aina täynnä tätä ihmeellistä "Viro on veli" hehkutusta. Luulen, että persujen kannattajat tykkäävät Viron vanhanaikaisuudesta ja lisäksi heillä on positiivisia mielikuvia Viron halvasta viinasta.
Pitäähän sitä hehkuttaa. Naiset hellan äärelle ja syntyvyys nousuun. Eikä pidä unohtaa mm-rummutusta! 🤩
Vierailija kirjoitti:
Totatota, kyllä virolaiset itse omalla käytöksellään ovat kaikkien vihan ansainneet. Oikeastaan paljon paremmin kuin ansaitsisivat, heitä kohdellaan. Suomessa on vanha hyvä sananlasku maassa maan tavalla tai maasta pois. Tämä kannattaa kaikkien virolaisten ja venäläisten yms opetella ja sisäistää ennen kuin tänne tulevat.
Vierailija kirjoitti:
maisteri kirjoitti:
"No suomalaiset eivät koskaan ole olleet jonkun toisen kansan orjakansaa, vai ovatko?
Käytännössä Ruotsin."
Suomi eli maakunta nimeltä "Österland" ja sen asukkaat oli täysin tasavertainen muiden Ruotsin kuntien kanssa.
Suomi on historiallisesti ja kulttuurisesti osa pohjoismaita.
Ilman kuulumistamme Ruotsiin ja siltä perittyjä lakeja ja yhteiskuntajärjestystä meistä olisi tehty samanlaisia maaorjia kuin venäläiset itse olivat vuoteen 1861. Ruotsin ja muiden pohjoismaiden ansiosta(Kalmarin unioni) me emme ole mikään Balttian kaltainen maa vaan pohjoismaa.
Ilman ruotsalaisia Suomesta ei olisi kehittynyt länsimaata, jossa käytetään latinalaisia aakkosia ja enemmistö väestöstä kääntyi katolisuudesta luterilaisiksi reformaation seurauksena. Hajanaiset Suomen heimot eivät olisi kyenneet puolustamaan vuosisatojen ajan pitkää itärajaa Venäjän vastaan ellei tämä alue olisi ollut osa Ruotsin valtakuntaa. Niiden vuosisatojen aikana vallitsi sääty-yhteiskunta, jossa aatelistoa, papistoa, porvaristoa ja talonpoikia määritteli heidän säätynsä eikä heidän kielensä. Suomenkielisten ja ruotsinkielisten talonpoikien asema oli yhtä hyvä tai huono Pohjanlahden molemmin puolin, mutta täällä ei ollut koskaan maaorjuutta.
Aikamoista sekoilua koko sun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomella on enemmän yhteistä Viron kuin Ruotsin kanssa, jo kielenkin takia, joten Suomi tulisi katsoa osaksi Baltian maita.
Suomella olen yhteistä viron kanssa lähinnä samantapainen kieli, se onkin sitten ainoa asia. Eikä suomalainen ymmärrä viroa ellei sitä opettele.
Minä ainakin ymmärrän viroa ihan hyvin, vaikken ole sitä opetellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Vierestä katsova
Suomalaiset ovat ihan yhtä lailla ummehtuneissa Itä-Euroopan tavoissaan kiinni, kun äänestävät persuja
maisteri kirjoitti:
"No suomalaiset eivät koskaan ole olleet jonkun toisen kansan orjakansaa, vai ovatko?
Käytännössä Ruotsin."
Suomi eli maakunta nimeltä "Österland" ja sen asukkaat oli täysin tasavertainen muiden Ruotsin kuntien kanssa.
Suomi on historiallisesti ja kulttuurisesti osa pohjoismaita.
Ilman kuulumistamme Ruotsiin ja siltä perittyjä lakeja ja yhteiskuntajärjestystä meistä olisi tehty samanlaisia maaorjia kuin venäläiset itse olivat vuoteen 1861. Ruotsin ja muiden pohjoismaiden ansiosta(Kalmarin unioni) me emme ole mikään Balttian kaltainen maa vaan pohjoismaa.
Tämä on se "virallinen" määritelmä ruotsin orjavarastosta. Venäjä antoi meille autonomian ja aikanaan itsenäisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viro on kuin tuppautuja. Kaikilla on oikeus valita kaverinsa, ei kaveruutta voi pakottaa.
Virohan ei pelkästään ole verellisesti vaan myös kielellisesti Suomen veli. Samasta äidistä, samalla nisällä kiikkunut. Virohan on myös natossa, kuuluu läntiseen koalitioon.
Voi hyvä tavaton! En tiedä, onko minun lisäkseni muita virolaisia palstalla, mutta sain nauraa ihan sydämmestäni. Suippopää ja omituinen otsa, hahaa. Nenäkin täysin vääränlainen. No hei, tää on vielä pientä, minulla on myös ohut tukka ja maksaläiskiä kasvoissa. Onneksi maski sentään peittää suurimman osan kasvoista. Kun tämä korona joskus loppuu, menen myös nenän normalisoimisleikkaukseen, jos joku vaan selittäisi, minkänlainen on normaali nenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomella on enemmän yhteistä Viron kuin Ruotsin kanssa, jo kielenkin takia, joten Suomi tulisi katsoa osaksi Baltian maita.
Ja mitähän yhteistä? Geenitkin on hyvin kaukana toisistaan, ei ole oltu koskaan tekemisissäkään sen paremmin.
Suomalaiset niin kovasti haluaisivat olla skandinaaveja ja kuulua Skandinaviaan, mutta kun kumpikaan ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Viroa on vuosisatoja miehittänyt balttiasaksalainen herrakansa, joka asui komeasti kartanoissa ja piti virolaisina orjina. Orjuus päättyi virallisesti vuonna 1816, mutta sen jälkeenkin jatkui sorto. Saksalaiset toivat Viroon keskieurooppalaisen kulttuurin. Myöhemmin saatiin tuutin täydeltä itäeurooppalaista kulttuuria. Maantieteellisesti ollaan mielestäni Pohjois-Eurooppa ja sitä haluaisimme ehkä eniten olla myös arvojen takia.
Mutta kun virolaiset arvot ovat kaukana Pohjoismaiden arvoista. Ette ole pohjoismaalaisia vaikka sitä kuinka yritätte larpata.
facepalm