Onko oikein jättää toinen näin?
Kaukosuhde parisen vuotta. Joistakin asioista mies ei halua keskustella vaan ärtyy. Huonoja kokemuksia tunneasioissa nuorempana eikä halua niitä käsitellä. Mikään mikä sivuaa samaa niin ärtyy kun tulee puheeksi ja viittaa siihen kuinka ne ovat vaikeita hänelle.
Olen lähdössä pariksi kuukaudeksi hoitamaan äitini asioita 500 km päähän. Liittyy sairauteen. Erittäin vaikea asia ja vaatii itseltäni paljon. Olisin toivonut, että olisimme nähneet ennen sitä, jotta kestäisin tämän reissun ja tavallaan saanut matkaevääksi toisen rohkaisua ja kivoja muistoja. En murhehtimista enkä asian käsittelyå vaan kivaa yhdessä oloa.
Mies totesi, ettei ennätä nähdä. Onko oikein jättää toinen selittelemättä. Jåtån vaan vastaamatta yhteydenottoihin? Tunnen itseni loukatuksi monella tapaa.
Kommentit (27)
En tässä välittäisi siitä, mikä on oikein, vaan miettisin vain itseäni. Jos tuntuu riittävän lopulliselta niin siitä vain. Itse haluaisin kertoa, ihan itseäni varten. Olisin toiminut omien periaatteideni mukaisesti ja voisin jättää suhteen taakse.
Mikset voi vain jättää normaalisti? Soita vaikka sille. Te olette kuitenkin olleet yhdessä pidempään. Kyse ei ole mistään parin viikon tinder-deitistä.
No siis käytännössähän mies on dumpannu sut jo joten senkun vaan lopetat yhteydenpidon. Sitähän toi "ei kerkee nähdä" tarkoitti. Mietis ny vähän iteki.
"Mun puolesta tää oli tässä. Hyvää loppuelämää"
”Ok, kiitos tiedosta. Kaikkea hyvää sinulle jatkossa!”
Täysi hiljaisuus yhtäkkiä on mielestäni vähän noloa. Uhriutumista. Itse ilmoittaisin, että kiitos näistä vuosista, mutta jatketaan eteenpäin erikseen. Sen jälkeen ei tarvitse enää vastata.
Ainakin itselleni olisi parasta (ei ehkä helpointa!) käydä se ainakin lyhyesti keskustellen läpi, juurikin puhelimessa tuossa tapauksessa. Toisen osapuolen taholta tuskin on tiedossa mitään suuria tunteenpurkauksia, tuon kuvailusi perusteella, joten siitä vaan puhelinta kampeamaan mahdollisimman pian niin saat jutun pois päiväjärjestyksestä.
Olen pariinkin kertaan "jättänyt" eli lopettanut yhteydenpidon kuin seinään. Se on miehen oma moka ollut jos ei muka ole ymmärtänyt mistä moinen on johtunut, tai jos on niin tyhmä ettei ymmärrä, niin minä en ole olemassa tällä pallolla sitä varten että selittelen itsestäänselvyyksiä tomppeleille. Ei ole yhtään noloa eikä varsinkaan mitään uhriutumista. Ihminen joka näin ajattelee on vähintäänkin vajaa.
Tein päätöksen etten enää vastaa viesteihin. Olen yrittänyt kaikkeni tämän suhteen eteen ja ilmeisen turhaan. Viimeinen isku oli minun tukematta jättäminen vaikeassa tilanteessa. Voi mielessään miettiä mitä ihmettä tapahtui. Suljen koko miehen pois mielestäni ja pidän silmäni avoimena uusille mahdollisuuksille.
AP
Noudata omaa moraalikompassiasi. Se on johdonmukaisin ja järkevin ratkaisu ainakin niin kauan kun ei ole ristiriidassa lain kanssa, jolloin asia menee hieman monimutkaisemmaksi.
Mikset voi ilmoittaa suhteen loppumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi ilmoittaa suhteen loppumisesta?
Ei ehdi, kato hei.
Kyllä se taitaa nyt olla moro kiitos ja näkemiin.
Sillä on syynsä, miksi suhde on "kaukosuhde". Teillä on eri käsitykset suhteen luonteesta. Todennäköisesti miehen odotukset ovat sellaisia, että suhteen pitää olla kiva kohtaaminen aina silloin tällöin. Siihen ei sisälly kauhean syvällistä kiintymystä tai halua jakaa asioita.
Itsesi takia mietin kannattaako sinun nyt tehdä mitään äkillisiä ratkaisuja suntaan tai toiseen. Äitisi tilanne on varmasti kuormittava ja eroprosessi siinä samalla lisää omaa kuormitustasi.
Vierailija kirjoitti:
Tein päätöksen etten enää vastaa viesteihin. Olen yrittänyt kaikkeni tämän suhteen eteen ja ilmeisen turhaan. Viimeinen isku oli minun tukematta jättäminen vaikeassa tilanteessa. Voi mielessään miettiä mitä ihmettä tapahtui. Suljen koko miehen pois mielestäni ja pidän silmäni avoimena uusille mahdollisuuksille.
AP
Hyvä! Keskity nyt vain siihen mihin sinun pitää keskittyä.
Tapailin ainoinani miestä jolta kysyin että vietettäisikös ilta ja yö yhdessä. Hän ei mitenkään kerennyt kun oli niin kova kiire. No illalla näin hänet ravintolassa kaulailemassa jotain naista. Lähdin kotiin, ja laitoin hänelle viestin että mites ilta menee. Valehteli olevansa muualla kuin missä oli, eli siellä baarissa, ja että on nyt kyllä tositosi kiire ettei kerkeä viestittelemään. En vastannut enää hänen yhteydenottoihinsa. Kyseli perään useasti että mikäs nyt on, olenko suuttunut jostain jne. Jos ei tuon vertaa ymmärrä, että ei ole ok valehdella ettei kerkeä nähdä kun on niin kiire, valehdella olinpaikkansa, samalla kun on hyvin aikaa kaulailla toisia naisia baarissa, niin ei voi mitään. Se että hän ei tiennyt että hän jäi kiinni, ei tee hänen toiminnastaan yhtään hyväksyttävämpää. Eikä hänen paha mielensä siitä etten enää vain ikinä vastannut hänelle, mene minun pahan mieleni yli. Se että minä olkisin tuossa vaiheessa enää alkanut "selvittelemään asioita hänen kanssaan" olisi ollut minun oman aikani ja elämäni tuhlaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tapailin ainoinani miestä jolta kysyin että vietettäisikös ilta ja yö yhdessä. Hän ei mitenkään kerennyt kun oli niin kova kiire. No illalla näin hänet ravintolassa kaulailemassa jotain naista. Lähdin kotiin, ja laitoin hänelle viestin että mites ilta menee. Valehteli olevansa muualla kuin missä oli, eli siellä baarissa, ja että on nyt kyllä tositosi kiire ettei kerkeä viestittelemään. En vastannut enää hänen yhteydenottoihinsa. Kyseli perään useasti että mikäs nyt on, olenko suuttunut jostain jne. Jos ei tuon vertaa ymmärrä, että ei ole ok valehdella ettei kerkeä nähdä kun on niin kiire, valehdella olinpaikkansa, samalla kun on hyvin aikaa kaulailla toisia naisia baarissa, niin ei voi mitään. Se että hän ei tiennyt että hän jäi kiinni, ei tee hänen toiminnastaan yhtään hyväksyttävämpää. Eikä hänen paha mielensä siitä etten enää vain ikinä vastannut hänelle, mene minun pahan mieleni yli. Se että minä olkisin tuossa vaiheessa enää alkanut "selvittelemään asioita hänen kanssaan" olisi ollut minun oman aikani ja elämäni tuhlaamista.
No eihän mies tuossa tapauksessa ymmärtänytkään, kun ei tajunnut jääneensä kiinni.
Kyllä se kuuluisi aikuisuuteen ilmoittaa, vaikka sitten viestillä, että tämä oli nyt tässä. Sen jälkeen voi vetää täyden hiljaisuuden päälle halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No eihän mies tuossa tapauksessa ymmärtänytkään, kun ei tajunnut jääneensä kiinni.
Sitä suuremmalla syyllä. Jos ei sanomatta ymmärrä ettei tuollainen valehtelu ole ok, niin tuskin minun sanomisillani muuksi muuttuu.
Vaikuttaa yksipuoliselta suhteelta. Eihän tolla suhteella ole tulevaisuutta. Päästä irti.