Onko auton renkaiden vaihto naiselle liian raskasta hommaa?
Siis voisiko sen opetella vai tarvitaanko siihen raakaa voimaa?
Kommentit (63)
Ei ole. Tai riippuu kyllä autosta. Jonkin Hiluxin renkaat painaa paljon enemmän kuin Clion.
Siis häh? Eihän se rengas nyt niin paljon paina.
Oletko ikinä kuullut, että naisia on automekaanikkoinakin?
Tarvitaahan siihen pulttien kiristykseen nyt voimaa hyvänen aika.
Muuten se kyllä sujuu ihan hyvin elleivät renkaat ole epätavallisen raskaat - jotkut talvirenkaat ovat raskaanpuoleisia.
Me ollaan aina yhdessä hoidettu vahto keväin syksyin monet vuodet.
Mistä sen tietää, että ne ruuvit on tarpeeksi kireällä?
Onhan niitä koneitakin olemassa siihen ruuvin kiristykseen. Eikös luulisi, että semmoisella ne pultit pysyy hyvin kiinni?
Pääsääntöisesti ei ole liian raskasta hommaa naiselle.
Riippuu voimista ja renkaan+vanteen painosta.
Samat rajauksethan koskevat myös miehiä.
Lisäksi on oltava se tatsi olkapäässä, että tunnistaa rengaspultin/ -mutterin oikean tiukkuuden.
On myös ymmärrettävä puhdistaa ja voidella ne pultit/mutterit.
Ja vielä pitää tietää mistä kohdasta sitä autoa voi tunkkailla.
Kaikki nämä koskevat tietenkin molempia sukupuolia.
Voihan jatkovarrella saada tiukalle mutta riskinä on liian tiukalle väännetty. Voi olla vaikea saada auki.
Vierailija kirjoitti:
Voihan jatkovarrella saada tiukalle mutta riskinä on liian tiukalle väännetty. Voi olla vaikea saada auki.
Yksi tarvitsi hitsauslaitteen potkittuaan mutterit tiukalle.
Se pyörän nosto paikalleen siinä se raskain homma on, ei pultin avaus/kiristys. Katumaastureissa on usein isompi rengaskoko kuin sedaneissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tarvitsi hitsauslaitteen potkittuaan mutterit tiukalle.
Hitsauslaitteen? Tarkoitat ehkä kaasupoltinta.
On olemassa miehiä ja naisia, joille se on liian raskasta tai jotka kokevat, että eivät jaksa vaihtaa renkaita autoon.
Ne miehet ja naiset hankkivat ko palvelun muualta.
Mikä tässä on ongelma?
Mä olen pienikokoinen nainen ja monesti olen vaihtanut renkaat itse. Joskus ollut ongelmia saada pultti auki, kun oli sekä väännetty liian kireälle, että ruostunut kiinni, mutta jos on normaalisti kiristetty ei ole ollut ongelmia.
Vaihdoin nuorena itse autonrenkaat, jarrupalat, lamput ja sulakkeet autoon. Kun löysin parisuhteen, lopetin semmoiset kuin seinään. Jos on mies käytettävissä, niin sitä käytetään niihin miesten töihin. Eli kaikkiin likaisiin ja ärsyttävin.
Ilman rengastuslaitetta renkaiden vaihto on aika kova homma ja vaatii oikeaa tekniikkaa. Kannattaa hommata kahdet vanteet, niin selviää paljon helpommalla pelkkien pyörien vaihtamisella.
Mulla on renkaat säilytyksessä ja mielellään maksan sen 50€ vaihdosta, pesusta ja säilytyksestä.
Jos on tunkki ja kunnon avaimet, ei se nyt vaikeaa ole, mutta pitää vain kiristää sitten kunnolla. Raskainta minusta on ollut hakea ne renkaat varastosta, mutta ei sekään kamalan raskasta. Mut ei nykyään enää huvita, rengashotelli ja palvelusta maksaminen on helpompaa.