Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko auton renkaiden vaihto naiselle liian raskasta hommaa?

Vierailija
28.03.2021 |

Siis voisiko sen opetella vai tarvitaanko siihen raakaa voimaa?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka viitsii itse renkaita vaihtaa, no en itse ainakaan. Vien tutulle verstaalle ja verstaan porukka vaihtaa suit sait. Verstaalla on pelit ja vehkeet ja aikaa menee joku tunti pari. Miten tuostakin hommasta saadaan niin maailmaakaatava juttu. Jos on varaa autoon niin on varaa vaihdattaa ne renkaansa ammattilaisilla.

Juu ja verstaan nykyinen omistaja muuten on nainen, joka on itsekin mekaanikko ja tekee hommia muiden mukana. Perheyritys jonka perheen naiset otti haltuunsa kun faija kuoli.

Vierailija
62/63 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä autossani oli aika kapeat renkaat peltivanteilla. Niitä kiikutti kaksi kerrallaan. Autossa oli tunkki ja tunkilla paikka helman alla, ja sopiva pulttiavainkin löytyi. Kesä,ja talvipyörät oli helppo vaihtaa.

Nykyisessä on isommat ja paksummat pyörät eikä tunkkia. Rengasta ei ole tarkoitus vaihtaa tien päällä. Jouduin ostamaan pienen hallitunkin kotiin. Lisäksi alumiinivanne vaatii oikean kiristysmomentin joka sekin pitää selvittää netistä tai kaupasta. Pitää hankkia säällinen momenttiavain. Merkin omissa vanteissa (kesärengas) se on 140nm ja varustevanteissa (talvirenkaat) se on 120nm. Jos ei kiinnostaisi, voisi tulla sutta.

Siksi sanoisin että tuon ensimmäisen auton renkaanvaihto olisi sujunut mieheltä tai naiselta. Tämän viimeisimmän renkaanvaihdon tekee asiaan perehtynyt mies tai nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut renkaat itse 18-vuotiaasta alkaen. Kun poika sai kortin ja siirtyi käyttämään autoani, hän sai siirtyä vaihtamaan renkaat, ihan vaan opin vuoksi. Nyt kun poika asuu omillaan ja ajelee omalla autollaan, käytän autoni renkaanvaihdolla liikkeessä. Paitsi jos talvi yllättää, enkä saa aikaa liikkeestä riittävän nopeasti, hoidetaan renkaanvaihto miehen kanssa yhdessä. Ja minukin mielestäni hankalin vaihe hommassa on renkaiden hakeminen tallin perältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi