Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko auton renkaiden vaihto naiselle liian raskasta hommaa?

Vierailija
28.03.2021 |

Siis voisiko sen opetella vai tarvitaanko siihen raakaa voimaa?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vähän riippuu.

Kerran rengas puhkesi ja piti vaihtaa se tien sivussa. Rengas oli niin tiukalla etten saanut niitä rengasraudalla auki vaikka suurinpiirtein seisoin sen raudan päällä.

Tuli siihen sitten vanhempi herrasmies auttamaan ja kyllä hänelläkin oli täysi työ saada pultit auki.

En ole mikään heikko nainen mutta sitä rengasta en olisi saanut vaihdettua ilman tämän paikalle sattuneen miehen apua. Sinällään renkaanvaihto ei muuten kovin kummoinen homma.

Vierailija
22/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos jöpöttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienyt aina huoltamoon ja juonut kahvit sillä välillä. 

Vierailija
24/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti ole, mun hentoinen kaverikin vaihtaa ongelmitta.

Vierailija
25/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Eihän se rengas nyt niin paljon paina.

Kyllä ne vaan painaa jos on iso tuumakoko ja leveä rengas.

Vierailija
26/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vaan painaa jos on iso tuumakoko ja leveä rengas.

Ei niiden kanssa tarvitse mitään maratonia lähteä juoksemaan. Riittää, kun kierrättää kellariin säilöön.

N19

Vierailija
27/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina vaihtanut ne itse. Miksen minä pystyisi siihen mihin jotkut narukätiset teinipojatkin, jotka kaatuu kun tuuli vähän puhaltaa?

Vierailija
28/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää, että ne ruuvit on tarpeeksi kireällä?

Momenttiavain sen kertoo. Pitää vain osata säätää se avain oikeaan momenttiin ennen vääntämistä.

Eikä niitä renkaita tarvitse varastosta/varastoon kantaa, ellei varasto ole jossain kellarissa tai vintillä, minne ei ole hissiä. Ne ovat pyöreitä, joten ne kulkevat helposti pyörittämällä. Portaissa pitää kantaa ja kynnyksen yli nostaa. Samoin rengaspinoon pitää nostaa. Minä pyöritän renkaan sitä pinon kylkeä pitkin sinne ylös, ja siitä keikautan pinon päälle. Citymaasturin renkaatkin saan nostettua. Pienemmän auton renkaat niiden päälle, kun ovat kevyemmät.

Vierailija
29/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se vähän riippuu.

Kerran rengas puhkesi ja piti vaihtaa se tien sivussa. Rengas oli niin tiukalla etten saanut niitä rengasraudalla auki vaikka suurinpiirtein seisoin sen raudan päällä.

Tuli siihen sitten vanhempi herrasmies auttamaan ja kyllä hänelläkin oli täysi työ saada pultit auki.

En ole mikään heikko nainen mutta sitä rengasta en olisi saanut vaihdettua ilman tämän paikalle sattuneen miehen apua. Sinällään renkaanvaihto ei muuten kovin kummoinen homma.

No mulla taas kävi niin että veljenpoika ei saanut pulttia auki, mutta minäpä sain. Ei aina mies ole automaattisesti vahvempi, veljenpoikani on todella hintelä ja minulla taas on lihaksia.

Kannattaa myös joskus putsailla niitä kierteitä vaihdon yhteydessä niin ne eivät jämähdä noin pahasti. Nehän ei siellä vaihtopaikoissa sitä tee, siksikin kannattaa välillä vaihtaa itse.

Vierailija
30/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No renkaat jaksaa nostaa varmaan jokainen. Minäkin jaksan nostaa vaikka pikkubussin renkaan ja olen 49kg. Pulttien irroitus taas riippuu, onko ne kuin jumissa. Ja minkälaiset työkalut on käytössä. Itse käytän liikkeessä vaihdattamassa, koska ei ole kunnollista tunkkia tullut hankittua. Se mikä autossa on varalla, en todellakaan käytä sitä vapaaehtoisesti.

Vierailija
31/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin nuorena itse autonrenkaat, jarrupalat, lamput ja sulakkeet autoon. Kun löysin parisuhteen, lopetin semmoiset kuin seinään. Jos on mies käytettävissä, niin sitä käytetään niihin miesten töihin. Eli kaikkiin likaisiin ja ärsyttävin.

Näin on. Siksipä meillä WC:n pesu on miesten homma ja renkaidenvaihto naisten homma.

Vierailija
32/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä sen tietää että ne ruuvit ja renkaat on kunnolla kiinni?

Vierailija
33/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko villapaidan kutominen tai verhojen ompelu liian raskasta hommaa miehelle?

Eiköhän se ole niin, että renkaidenvaihtoon, ompeluun tms. hommiin ei tarvita sukuelimiä vaan kiinnostusta aihetta kohtaan. 

Vierailija
34/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyautoissa 17" tai isommat niin kyllä ne renkaat jo aika paljon painaa. Joku pikkuauton 14" ei paina paljoa.

Vierailija
35/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostin uudet renkaat autooni, ne myi minulle nainen ja nainen myös asensi renkaat vanteille sekä autoon. Ja oli muuten parempi myyjä kuin naapuriliikkeen miesmyyjä. 

Vierailija
36/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on renkaat säilytyksessä ja mielellään maksan sen 50€ vaihdosta, pesusta ja säilytyksestä.

Miten tää liittyy aiheeseen?

Vierailija
37/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pultit tiukassa ja siinä ei välttämättä naisella voimat riitä jos rengasrautaa käyttää. Pulttipyssy tai pitkä jatkovarsi voi toimia. Muistakaa naiset tunkata auto ylös oikeasta kohtaa ettei helmapelti mene linttaan 😉

Vierailija
38/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen tietää, että ne ruuvit on tarpeeksi kireällä?

Käsivoimin kierrettäessä voit kiristää niin kireälle kuin pystyt. Eri asia, jos väkivahva uros vääntää tai käytetään sähkökiristintä. Voi käyttää myös momenttiavainta.

Parinkymmenen kilometrin ajon jälkeen kannattaa kiristää vielä uudelleen.

Vierailija
39/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaanvaihto pulttipyssy 300 euroa ja hallitunkki 150 euroa.Käsityökaluilla ei kyllä enään hommaa tekisi.

Vierailija
40/63 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä kuullut, että naisia on automekaanikkoinakin?

Yleensä lähinnä putsaavat huoltoon tulevia autoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme