Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko päivä sekaisin tästä kellosiirrosta!

Vierailija
28.03.2021 |

Äääh..

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olihan se rankkaa yöllä siirtää ksikki kellot. Miksi tää pitää tehdä yöllä aina?

Vierailija
22/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähän harmittaa, kun olen yrittänyt oikaista rytmiä. Nyt meni vain entistä myöhemmäksi. Heräsin kahdelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla, kun heräsin, kello oli jo 9.30. Ajattelin, että ei voi olla todellista! Mutta niin vaan olikin, kelloja on taas siirretty eteenpäin. Valitettavasti.

Vierailija
24/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes huomannut että ne on käännetty ennen kuin täältä luin.

Minä huomasin. Kännykkä herätti normaaliin aikaan ja ihmettelin miksi on niin pimeätä kun lähdin aamulenkille. No sitten muistin että ai niin puhelin vaihtoi kellonajan. Pimeys ei sinänsä häirinnyt lenkillä käyntiä, mutta koko päivän olen ollut ihan naatti kun yöuni jäi tunnin vajaaksi.

Vierailija
25/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla viisarit kaakkoon.

Vierailija
26/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi raukkaa! Koko maailma kaatuu ku kelloa laitetaan tunti eteenpäin! Voi ei mitä nyt tehdään?!? Ihan tosissaan on sulla pienet ongelmat jos kellon siirto on näin iso asia. Muutama päivä ja koko siirtoa ei enää edes huomaa...

Vierailija
27/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi pysyä talviajassa koko ajan kuten ennen oli.

Vierailija
28/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tunti sinne tänne. On se pienestä kii jos jonkun elämä sekoo tunnin kellojen siirrosta. Ette ole tainneet paljoa matkustella.

Vierailija
29/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ei tosiaan enää huomaa koko asiaa, mutta tänään on aikataulut mennyt uusiksi.

Vierailija
30/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ikävää kun joutuu klo 3 heräämään ja siirtämään kellot kesäaikaan.

Vierailija
31/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä, miten joku voi mennä sekaisin kellon siirrosta? Siis kellot ovat teknisiä laitteita, jotka mittaavat aikaa. Ei mun elämä ole muuttunut eikä muutu, vaikka kelloa siirretään tai jos kello pysähtyy. Olkoon pysähtyneenä. Kertokaa, mikä sen teidän sekaisinmenon aiheuttaa? 

Menettekö sekaisin myös jos käytte Ruotsissa? Siellä eri aika. Siis Ruotsin risteilyllä olette aivan holtittomassa tilassa, koska Ruotsissa kello 12 ja Suomessa 13? 

Heh heh, voi jehna kun oli terävä havainto.

Vierailija
32/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenna töihin meneminen vasta raskasta onkin. Tuntuu siltä kuin olisi herätetty seisomaan bussipysäkille keskellä yötä.

Ja siinä vaiheessa kun elimistö on jotenkin tähän rytmiin onnistunut tottumaan, siirrytäänkin takaisin normaaliaikaan.

Ja turha tulla mulle urputtamaan matkustamisesta. Se on ihan eri asia, koska silloin se on jo lähtökohtaisesti hauska kuriositeetti.

Vierailija
33/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä, miten joku voi mennä sekaisin kellon siirrosta? Siis kellot ovat teknisiä laitteita, jotka mittaavat aikaa. Ei mun elämä ole muuttunut eikä muutu, vaikka kelloa siirretään tai jos kello pysähtyy. Olkoon pysähtyneenä. Kertokaa, mikä sen teidän sekaisinmenon aiheuttaa? 

Menettekö sekaisin myös jos käytte Ruotsissa? Siellä eri aika. Siis Ruotsin risteilyllä olette aivan holtittomassa tilassa, koska Ruotsissa kello 12 ja Suomessa 13? 

Ruotsissa kello on tunnin vähemmän kuin Suomessa. Ruotsin kesäaika on Suomen talviaika. Näin ylipäätään kaikkialla läntisessä Euroopassa, Briteissä kello on jopa kaksi tuntia vähemmän kuin Suomessa. Länttä kohti on aina helpompi matkustaa, kuin itää kohti. Se on lähes jokaiselle ihmiselle luontevampaa. Eli ei ongelmaa.

Kesäaika vain on peestä.

Vierailija
34/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä kellojen mukaan (paitsi työaikataulut ym.).

Unirytmini vaihtelee. Jos on aikaa otan paikkärit kuten nytkin ihan kohta - sopii sunnuntaihin hyvin.

Aamuisin menen töihin aiemmin, jos herään aikaisin tai liukumarajan takareunalla, jos nukuttaa pidempään. Kellojen siirto keväällä ei haittaa, mutta syksyllä on taas kiva siirtyä talvimoodiin myös kellon osalta.

Vierailija
35/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ikävää kun joutuu klo 3 heräämään ja siirtämään kellot kesäaikaan.

Ja sama kamaluus syksyllä taas edessä.... :D

Vierailija
36/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellojen siirtoon olen kehittänyt semmoisen taktiikan, että siirrän ne jo edellisenä päivänä siinä vaiheessa, kun tiedän, etten ole enää lähdössä kotoa minnekään. Siinä on tavallaan enemmän valmistautumisaikaa, kun kelloa katsoessa aina huomaa, minkä verran kello "huomisaamun ajassa" on. Nukkumaankin tuli eilen mentyä sen vuoksi jo hieman aikaisemmin.

Vierailija
37/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä vauhkoomista tunnin siirrosta. Vuorotyöläisenä joutuu koko ajan mukauttamaan unirytmiään. Yksi tunti puolen vuoden välein ei vaikuta mitenkään. 

Vierailija
38/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes huomaa että kelloja on siirretty. Ei minun elämäni ole tunnista kiinni, että sen merkityksen huomaisin.

Vierailija
39/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla lienee myös korona-ahdistusta.

Vierailija
40/45 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin 12:39 ja mietin että miten herrajumala pystyin nukkumaan noin pitkään, ehkä viimeksi teininä nukuin noin pitkälle iltapäivään. Silti aika järkky aika herätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi