Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralaiset tuhosivat omakotitalon

Vierailija
28.03.2021 |

Maalailivat luvatta, päällystivät muovikalvolla mm. kylpyhuoneen lattian ja tehneet muutakin "pintaremonttia". Parhaimpana sähköjen poiskytkennän jälkeen vetivät tee-se-itse-meiningillä itse sähköt. Maksettavaa tuli 100 000e. Mistä näitä tuholaisia sikiää?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007884710.html

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta sai sen kuvan että tuolla olisi voinut asua myös pieni lapsikin aikuisten lisäksi

Sijoitan mieluummin osakkeisiin kuin seiniin. Syy on varmaan kaikille selvä.

Vierailija
22/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku selittää miksi elämänkoululaiset aina laittavat joka paikkaan tähtikuvioita ja englanninkielisiä mietelauseita?

Selittäkää nyt joku.

Aikoinaan oli sellainen vitsi että näillä "tietynlaisilla" aivottomilla naisilla aina samat Live Love Laughit ja tähtityynyt sohvilla.

Se on jonkinlaista laumautumista näiden kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää ihan siltä, niinkuin jollain spraymaalilla ois parhaimmat kohdat tehty. Jotain huumehörhöjähän nuo on olleet, ei kukaan normaali ihminen selvinpäin tee tuollaista. Varsinkaan just remontoituun taloon. 

24/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa on narkkeja tosi paljon jostain syystä. Ihme että talon omistaja oli vuokrannut talon näille.

Pitää aina tarkistaa luottotiedot ja todistus siitä, että on töissä. Esim. viimeisin palkkakuitti.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
25/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opimme? Suomessa on kova asuntosijoitusbuumi menossa, mutta ei kaikille riitä kunnon vuokralaista. Ei edes suurimmalle osalle. Tuotto-odotukset vaihtuu vuokrarästeihin ja remonttikuluihin.

Vierailija
26/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ikinä omakotitaloa vuokralle. Myy pois, jos ei itse tarvitse ja ois jäämässä tyhjilleen. Vuokraamisesta liittyy aina riskejä, mutta omakotitaloon liittyvät riskit ovat niin suuria, ettei hommassa ole mitään mieltä ellei sitten kysymyksessä ole henkilöt, jotka ovat tottuneet asumaan omakotitalossa ja tiedät, että pitävät siitä hyvää huolta.

Vierailija
27/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Lahdessa on narkkeja tosi paljon jostain syystä. Ihme että talon omistaja oli vuokrannut talon näille.

Pitää aina tarkistaa luottotiedot ja todistus siitä, että on töissä. Esim. viimeisin palkkakuitti.

Ei kerro yhtään mitään. Neljä asuntoa minulla on vuokralla joista kaksi olen perinyt ja kaksi ostanut lainalla, työssäoleva luottotiedollinen on jättänyt rästiin vuokria muutamia kertoja.

Työtön jolla myöhemmin mennyt luottotiedot (kertoi itse, ei minua haittaa) maksanut päivälleen ajoissa 12 vuotta ja vieläkin asuu samassa asunnossa. Kunnon olen tarkistanut pari kertaa ja on erinomaisessa kunnossa.

Itseasiassa on varmempaa kun asukkaalla on asumistuki, sitä ei voi menettää toisin kuin palkkaa, jolloin lainani lyhenee 100% varmuudella.

Vierailija
28/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi aina ottaa kunnolla vakuusmaksua ja vuokrasopimukseen erikseen että asukas ei saa itse tehdä mitään remonttia.

Vuokranantaja oli kieltänyt remontoinnin, kun oli vastaremontoitu talo. Eipä se silti estänyt tuhon tekemistä.

Vastaremontoitua tuo ei ole nähnytkään. Eri huoneissa eri laminaatit yms. Ei silti että vuokralaiset olivat todella laittaneet talon hirveään kuntoon ja ihan oikein kun joutuvat maksamaan.

Vierailija
29/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi aina ottaa kunnolla vakuusmaksua ja vuokrasopimukseen erikseen että asukas ei saa itse tehdä mitään remonttia.

Vuokranantaja oli kieltänyt remontoinnin, kun oli vastaremontoitu talo. Eipä se silti estänyt tuhon tekemistä.

Vastaremontoitua tuo ei ole nähnytkään. Eri huoneissa eri laminaatit yms. Ei silti että vuokralaiset olivat todella laittaneet talon hirveään kuntoon ja ihan oikein kun joutuvat maksamaan.

Ai sellainen sääntö, että remontoidussa asunnossa on oltava identtinen lattia kaikissa huoneissa?

Vierailija
30/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mitenkään sotkijoita puolustamatta tuo mörskä on ollut järkyttävän ankeassa kunnossa. Remonttia ole nähnytkään.

Vierailija
31/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä narkkien pesä. Eivät vielä olleet keränneet repimään pattereita ja lavuasreja irti, onni sekin omistajan kannalta.

Vierailija
32/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ovat edes viitsineet nähdä noin paljon vaivaa kaikkeen "sisustamiseen"? Hirveästi töitä.

Toteuttaneet jonkin laista terapiaa. Ihan täyspäisten toimilta ei näytä, elämänhallinta ihan hukassa

Vierailija
33/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaus, että päihteillä ollut osuutta asiaan. Ihan karmivaa jälkeä.

Vierailija
34/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mitenkään sotkijoita puolustamatta tuo mörskä on ollut järkyttävän ankeassa kunnossa. Remonttia ole nähnytkään.

mt-vuokralainen?

Vierailija
35/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä, millaista näiden narkkareiden elämä on noin niin kun muuten, kun pelkät asumiskuviot ovat mieleltään normaalille täysin psykedeelisiä ja käsittämättömiä. Kyllä se on veret seisauttavaa touhua.

Vierailija
36/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ovat edes viitsineet nähdä noin paljon vaivaa kaikkeen "sisustamiseen"? Hirveästi töitä.

Työttömänä sitä aikaa on. Ainakin oletan noiden olevan.

Aivan selkeästi tuossa on asukkailla ollut jonkin tasoisia mielenterveys tai päihdeongelmia. Luultavasti saman ongelman vuoksi ovat myös työttömiä, mutta itse työttömyys yksinään ei johda noin mielipuoliseen asumiseen.

Vierailija
37/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ei laiskoja ollenkaan.

Vierailija
38/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku selittää miksi elämänkoululaiset aina laittavat joka paikkaan tähtikuvioita ja englanninkielisiä mietelauseita?

Selittäkää nyt joku.

Mieltymys enkkuteksteihin johtuu siitä, että niitä suosivan oma englanninkielentaito riittää juuri ja juuri tulkitsemaan tekstit, ja vähän eksotiikaa jää vielä senkin jälkeen.  

Miettikääpä, miksei käytetä suomenkielisiä tekstejä? Aivan, koska ne tekstit ovat niin tyhmiä. Yhtä tyhmiä ne ovat englanniksikin. 

Vierailija
39/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä sitä aikaa on. Ainakin oletan noiden olevan.

Aivan selkeästi tuossa on asukkailla ollut jonkin tasoisia mielenterveys tai päihdeongelmia. Luultavasti saman ongelman vuoksi ovat myös työttömiä, mutta itse työttömyys yksinään ei johda noin mielipuoliseen asumiseen.

Mikähän mt-ongelma aiheuttaa ko. käyttäytymistä sinun mielestä?

Vierailija
40/58 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan mania? (Nyt ainakin sitten tarvii mania)