Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pala sydämestä - uusi sarja lastensuojelusta Ylellä, onko kukaan kattonut?

Vierailija
28.03.2021 |

Itse oon bingettänyt melkein koko tuotantokauden jo, tykkäsin tosi paljon. Ilmeisesti sarja myös kuvaa suht hyvin lastensuojelun todellisuuttaa, eikä ole ylidramatisoitu tapahtumia ja tilanteita kauheesti. Mitä muut on tykänny?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin perjantaina kaikki jaksot. Tykkäsin. Pääosan esittäjä on roolissaan todella hyvä.

Vierailija
2/76 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös, hyvä sarja. Paria jaksoa vielä katsomatta. OLisi kiva tietää mielipiteitä niiltä, jotka olleet lastensuojelun asiakkaita. Tosin tässä mennään liikaa asiakkaan asioihin oman elämän kustannuksella niinkuin se Laura.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja, mutta vähän ylinäyttelyä.

Vierailija
4/76 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin käsitelty sitä, miten auttajien on älyttömän tärkeää käsitellä syynsä sille, miksi haluavat auttaa muita. Ns. Wounded healer- ilmiö on todella läsnä sosiaalialalla ja sosiaalityössä, halutaan auttaa muita koska itse on traumatisoitunut.

Lisäksi tämä nuoren tytön ja aikuisen miehen välinen suhde oli hyvä nosto teemaksi. Aikuista tarvitseva nuori ajautuu hakemaan kiinnekohdan siitä, mistä sen saa. Ja silmänsä sulkeva aikuinen mies käyttää tätä hyväksi ja oikeuttaa sen sillä, että hyväksikäyttäjä maksaa hyväksikäytöstä. Yleistä taas.

Ja nämä kipeät uusperhekuviot, joissa jompikumpi aikuisista osapuolista ei hyväksy uuden kumppanin menneisyyttä, tuskallisia ja yleisiä tilanteita.

Hyvä että tehdään draamaa muustakin kuin pollareista ja sairaaloista!

Vierailija
5/76 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri loppuun ja huh, mikä sarja! Tykkäsin tosi paljon!

Vierailija
6/76 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson p orn oa. En sosiaalisin keinoin tuotettua kuraa.

Tehkää mitä huvittaa suojelunne kanssa.

Vierailija
7/76 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Replikointi epäselvää

Vierailija
8/76 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ok tähän asti, en ole katsonut loppuun. Mutta miten sossun tädillä on varaa miljoonakämppään Helsingissä?  Viskiä kristallilasista rankan päivän päätteeksi?

Vierailija
9/76 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ok tähän asti, en ole katsonut loppuun. Mutta miten sossun tädillä on varaa miljoonakämppään Helsingissä?  Viskiä kristallilasista rankan päivän päätteeksi?

Tienaahan sossu nelisen tonnia kuussa. Toinen koulutettu todennäköisesti puolisona, todennäköisesti paremmilla tuloilla. Kyllä sillä asuntolainaa makselee, moni sijoitusasuntojaankin. Ja näin sossun tätinä voin kertoa, että osuu niitä perintöjä meillekin siinä missä muillekin.

Vierailija
10/76 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla alan työntekijöiden kommentteja myös! Itse olen varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen alalla töissä ja moni lapsen/perheen tarina oli tuttu.

*SPOILER*

Etenkin se nuoren tytön suhde aikuiseen mieheen ja se, miten oman isän uusi naisystävä suhtautui tyttöön oli kylmäävän aidon oloinen juoni kaikkineen. Ja jopa tuo juonenkäänne, että pääosan näyttelijä olikin suhteessa asiakkasperheen isän kanssa, olen urani aikana törmännyt vastaavaan ja ihmettelin kovasti, miten työntekijän moraali venyi niin, sillä ko. asetelmahan sotii vahvasti koko työn etiikkaa vastaan.

*SPOILER*

Vierailija
11/76 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla alan työntekijöiden kommentteja myös! Itse olen varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen alalla töissä ja moni lapsen/perheen tarina oli tuttu.

*SPOILER*

Etenkin se nuoren tytön suhde aikuiseen mieheen ja se, miten oman isän uusi naisystävä suhtautui tyttöön oli kylmäävän aidon oloinen juoni kaikkineen. Ja jopa tuo juonenkäänne, että pääosan näyttelijä olikin suhteessa asiakkasperheen isän kanssa, olen urani aikana törmännyt vastaavaan ja ihmettelin kovasti, miten työntekijän moraali venyi niin, sillä ko. asetelmahan sotii vahvasti koko työn etiikkaa vastaan.

*SPOILER*

Fb:ssä Ylen sivulla on paljon kommentointia. Pitää kyllä vähän selailla. 

Vierailija
12/76 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sarjan kokonaan viikonloppuna. Olen sossu ja ollut työssä lastensuojelussakin ja tuon kokemuksen perusteella hyvin todenmukainen sarja. No, meidän toimistolla ei tietääkseni ollut mitään suhmurointeja työntekijöiden välillä. Mutta asiakastilanteet olivat hyvin todellisen tuntuisia! Tuollaisia vanhempia ja perheitä piisaa. Ja tilanteissa vaikea nopeasti tietää mikä olisi se paras apu. Sossu ei välttämättä lähde keskellä yötä etsimään kadonneita lapsia eli osin työkin oli dramatisoitua mutta muutamista ylilyönneistä huolimatta mahdottoman hyvä sarja ja jatkoa toivon.

Vierailija
13/76 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintö? Oliko hänen vanhempansa kuolleet? Kun se Jyrkikin sanoi "täällä ei ole mikään muuttunut", olisiko heillä ollut suhde joskus.

Hyvä sarja, toivottavasti tulee jatkoa. Jäi asiat vähän kesken.

Vierailija
14/76 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman sen nuoren tytön tilanne  häiritsi .  Miksi ei oltu yhteydessä äitiin jonka kanssa piti asua . Isä hyvätuloinen ja sossu makso huonekalut ? 

Vierailija
15/76 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman liikaa meni henkilökunnalle tunteisiin, eihän työstä mitään tunteilemalla tule. Ja ne omien murheiden jakaminen vielä työkavereiden kanssa - outoa.

Asia tärkeä, sitä en kiellä.

Jännä piirre myös, että pääosan esittäjä oli jokaisen jakson sama päällystakki päällä, olisko tässä otettu mallia Ruotsin sarjoista esim. Silta.

Vierailija
16/76 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tämän yhdessä päivässä. En vain pystynyt lopettamaan, vei täysin mukaansa! Tosi hyvä ja vaikken lastensuojelun arjesta itse tiedäkään, niin vakuuttavat suoritukset näyttelijöiltä & käsikirjoittajalta koska tuntui kovin uskottavalta. Tietty aina on dramatisointia mutta voisin kuvitella että paljon on totuuden siementäkin.

Vierailija
17/76 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä sarja! Kaunis Saimi Kahri veti loistavan, tosi rankan roolisuorituksen. Tulevaisuuden Iina Kuustonen 😊

Vierailija
18/76 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen jakson on katsonut noin 23 000 kukaata.

Vierailija
19/76 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen jakson on katsonut noin 23 000 kukaata.

Ja vielä kymmenellä kertoen, 230 000

Vierailija
20/76 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut ekaa jaksoa pidemmälle, joka oli äärimmäisen tylsä ja pitkäveteinen. En usko, että sarja siitä yhtään paranee, enkä halua tuhkata aikaa sen odotteluun, että jos jossain 10. jakson kohdalla sarjaan tulee eloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi